Seara de 25 ianuarie 2012 a fost seara în care mii de fani şi-au luat „la revedere” de la Tarja Turunen, pentru următorii cinci ani, în cadrul unui concert memorabil, susţinut la Sala Palatului din Bucureşti. Concertul a făcut parte din turneul Tarjei Turunen „What lies beneath – The Final Tour 2012„.

Scala Mercalli şi Sylpheed au deschis seara mai devreme

Prima trupă din deschidere, Scala Mercalli, a urcat pe scenă în jurul orei 19:30, cu jumătate de oră mai devreme decât era iniţial programată. Deşi publicul încă nu se adunase în sală, solistul formaţiei Scala Mercalli a debordat de energie pe întreg parcursul showului. Chiar dacă la un moment dat au existat mici probleme tehnice, Scala Mercalli au obţinut aplauze de la cei prezenţi în sală.

Cea de-a doua trupă din deschidere, Sylpheed a intrat pe scenă la câteva minute după retragerea celor de la Scala Mercalli. Formaţia Sylpheed are un stil muzical greu de identificat, membrii ei îmbinând „calmul şi furia„. Solista trupei a folosit vocea melodică şi vocea grohăită, trecând de la una la alta în timpul pieselor. Publicul a primit destul de bine show-ul oferit de Sylpheed.

Tarja Turnunen a ridicat publicul în picioare de la prima piesă

După retragerea de pe scenă a celor de la Sylpheed, au început pregătirile pentru decorul Tarjei Turunen. O pânză imensă, cu chipul artistei, a fost prinsă de reflectoarele de sus, ascunzând instrumentele artiştilor. Cei din public au început să scandeze numele Tarjei, iar la ora 21:10, luminile de pe scenă s-au stins.

Vezi mai multe filmări de la concert!

Tarja Turunen a apărut în spatele pânzei, pe ritmurile electrice ale piesei „Anteroom of Death” şi purtând o mască pe faţă. Spre finalul piesei, pânza cu chipul Tarjei a căzut, iar artista şi-a scos masca. Publicul era deja în picioare, aplaudând şi strigându-i numele. Spre încântarea celor din sală, Tarja Turunen şi-a salutat publicul cu câteva propoziţii spuse în limba română. Le-a mulţumit pentru primire şi le-a spus că se bucură de faptul că s-a reîntors în România pentru a concerta. Iar apoi, în engleză, i-a invitat pe cei prezenţi să se simtă bine.

Următoarele piese care au electrizat publicul au fost „Lost Northern Star„, „Naiad„, „I walk alone„, „Dark Star„. Îmbrăcată în negru, dar plină de energie şi de zâmbete, Tarja Turunen a cântat la unison cu publicul. Vocea ei lirică a răsunat puternic, dar plăcut în sala de concerte. Printre piese, Tarja mai adăuga câte un „mulţumesc” destinat publicului.

Metal, opera şi chiar puţin cancan

A urmat un moment de solo, oferit de bateristul Mike Terrana. Cunoscut şi pentru colaborările cu artişti precum Yngwie Malmsteen, Tony MacAlpine sau Axel Rudi Pell, Terrana a oferit un solo de tobe memorabil. Şi-a revărsat o parte din energie în toate cinelele ataşate bateriei, iar apoi momentul de solo a prins o notă ludică. Din boxe au început să răsune muzica celebrului dans de cabaret, cancan-ul, iar Mike Terrana a ţinut ritmul de la tobe. După acest moment, toţi instrumentiştii au oferit un mic solo instrumental, pe piesa „Little lies„.

Vezi mai multe filmări de la concert!

Tarja Turunen a revenit pe scenă îmbrăcată cu o rochie simplă neagră, cu mult voal. La fel de zâmbitoare şi parcă mai energică, a interpretat piese precum „Little lies”, „Into the Sun” şi „Bless the Child” (cover Nightwish). Apoi Tarja s-a aşezat la pianul de pe scenă, şi a cântat piesa „The Archieve of Lost Dreams„. A urmat şi o parte acustică a concertului, unde toţi instrumentiştii au cântat la instrumente reci. Piesele astfel interepretate au fost „Rivers of Lust„, „Minor Heaven„, „Montanas de Silencio„, „Sing for Me” şi „I feel Immortal„.

Tarja Turunen a oferit un final memorabil

Când publicul din Sala Palatului părea că se cufundase într-o stare de melancolie, Tarja a revenit la energia din timpul concertului, prin piesele „Never enough” şi „In for a Kill„. Au urmat câteva minute de pauză, timp în care publicul ţipa după un bis. Tarja a revenit pe scenă, de data aceasta îmbrăcată toată în alb. De la orgă se auzeau notele reconoscibile ale piesei „The Phantom of The Opera„, un cover Andrew Llyod Webber. Surpriza acestui moment a fost când pe scenă a apărut tenorul român, Bogdan Bratu, cu care Tarja a cântat această piesă în duet.

Finalul concertului a venit o dată cu piesele „Die Alive” şi „Until my Last Breath„. În timpul pieselor, Tarja a dat mâna cu toţi cei care se înghesuiau în faţa scenei ca să o atingă. A primit un buchet de trandafiri roşii din public şi cei mai norocoşi au primit şi câteva autografe. La sfârşit, Tarja a mulţumit încă o dată şi a promis că va reveni în România, pentru că s-a simţit foarte bine.

Concertul Tarjei Turunen de la Sala Palatului din Bucureşti a fost organizat de către Phoenix Entertainment.

Vezi mai multe poze de la concert!