The Masterpiece Experience„, spectacolul total care îmbină într-un mod original muzica de film cu efecte coregrafice, jocuri de lumini, lasere şi proiecţii fascinante, un adevărat mix între acustic şi electronic, s-a desfăşurat pe 27 aprilie 2016, la Sala Palatului din Bucureşti.

Cea de-a treia ediţie a show-ului „The Masterpiece Experience” a avut ca temă o poveste science-fiction inspirată din „Odiseea” lui Homer. Piesele muzicale au fost încadrate într-o poveste de dragoste şi de război, care a reunit culturi diferite, prezentând societatea umană dintr-o perspectivă inedită. Muzica de trailere a fost semnată de Thomas Bergersen, muzica de film fiind compusă de Hans Zimmer, faimosul compozitor câştigător al premiului Oscar pentru „The Dark Knight”.

Show-ul "The Masterpiece Experience", la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Show-ul „The Masterpiece Experience”, la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!

Uyanda Bold, cântăreaţa de origine mongoleză care reuşeşte să surprindă mereu prin vocea sa unică în lume, Eru Matsumoto, considerată una din cele mai importante cântareţe la violoncel, Isaku Kageyama, compozitor şi musician, celebru pentru tobele sale taiko, muzicienii care formează „The Masterpiece World Symphony Orchestra”, dar nu în ultimul rând, Ciprian Costin, creatorul şi dirijorului acestui proiect, au constituit elementelele acestui puzzle muzical.

Concertul a început cu proiectarea unor imagini ale creierului uman, însoţite de vocea unui narator, care ne-a ghidat pe tot parcursul poveştii. Am fost introduşi într-o lume de război unde atmosfera devenea din ce în ce mai apăsătoare, culminând cu un cor al bărbaţilor, care a adus o notă şi mai gravă momentului. Cântul nelumesc al Uyandei, completat de violonceul electric al lui Eru Matsumoto ne-au transpus într-o altă lume, departe de locul unde eram.

Uyanda Bold, în show-ul "The Masterpiece Experience", de la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Uyanda Bold, în show-ul „The Masterpiece Experience”, de la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!

În faţa spectatorilor s-au derulat imagini înfăţişând un posibil viitor apocaliptic, un viitor în care pădurea amozoniană ar deveni deşert, omenirea nu ar fi decât un război continuu, iar factorul uman ar dispărea în urma robotizării multor funcţii şi practici omeneşti. A fost ca un avertisment că lipsa empatiei şi a umanului ar putea distruge în final civilizaţia noastră.

Un robot-monstru imens, scos parcă din filmele SF, a apărut pe scenă să înspăimânte şi să atragă atenţia asupra stării de lucruri. Personajul inedit a rămas pe scenă preţ de câteva minute, după care s-a întors în culise. Pe ecranul uriaş din spatele scenei au apărut apoi proiecţii cu dansuri moderne care erau perfect corelate cu muzica, luminile şi laserele ce au invadat Sala Palatului, captând şi mai mult atenţia spectatorilor.

Dirijorul Ciprian Costin şi Eru Matsumoto, în show-ul "The Masterpiece Experience" - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Dirijorul Ciprian Costin şi Eru Matsumoto, în show-ul „The Masterpiece Experience” – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la concert!

Tobele taiko ale lui Isaku Kageyama ne-au dus cu gândul la sunetul de gong şi la templele din îndepărtata Chină, corul de femei şi barbaţi ne-a amintit de Carmina Burana, pe alocuri, iar Uyanda ne-a uimit din nou cu prestaţia sa. Având o voce etnică unică în lume, Uyanda este una din artistele care duc mai departe tradiţia stilului muzical mongolez, urtiin duu, şi îl fac cunoscut lumii întregi.

Cei 45 de instrumentişti ai „The Masterpiece World Symphony Orchestra”, alături de alte 275 de instrumente muzicale generate de calculator, precum orchestra virtuală şi electroencefalograful folosit pe post de instrument muzical au întregit imaginea show-ului „The Masterpiece Experience: Interstellar & Dark Knight”, un proiect ambiţios care nu ar fi luat naştere fără talentul şi inovaţia autorului, Ciprian Costin.