Chris Corner, liderul proiectului muzical IAMX, şi-a reîntâlnit pentru a treia oară fanii din România, cărora le-a oferit o experienţă artistică intensă, autentică şi extenuantă, în seara de 14 martie 2016, în Club Control din Bucureşti.

Descrierea evenimentului de pe Facebook a fost mai mult decât succintă – „18+” -, dar s-a dovedit introducerea perfectă pentru show-ul gândit de Chris şi trăit de noi, receptorul fascinat de stimulii senzoriali şi mentali din fiecare melodie.

Ştiam deja că scopul concertului este promovarea noului album – „Metanoia” -, un produs artistic mai matur şi mai apăsător, sincronizat cu o experienţă personală a lui Chris, pe care chiar el o descrie ca pe o regăsire a sinelui. Set-up-ul a reflectat fiecare nuanţă a conceptului „Metanoia”, prin obscuritatea apăsătoare, proiecţiile echivoce cu inimi şi siluete şi apariţiile decadente ale artiştilor, ale căror ţinute aveau ceva industrial şi obscen în acelaşi timp.

IAMX în Control Club din Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
IAMX în Control Club din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Energii noi şi vechi

Chris, care din rândul unu semăna cu un Joker vulgar, a intrat pe scenă emanând energia artistului care timp de doi ani şi jumătate pregăteşte ceva nou şi surprinzător. Piesele „No Maker Made Me”, „Insomnia”, „North Star” şi „Aphrodisiac” au fost vibraţiile noi din show-ul IAMX, care oscilează natural între pasaje calme, vocale şi ritmuri agitate şi repetitive, de club. Sunetul electronic, mai rafinat şi mai diversificat ca până acum, materializează preocupările lui Chris despre identitate, iubire, fatalism şi dependenţă.

În spectacolul deliberat teatral, toboşarul şi cele două artiste de la clape şi-au jucat perfect rolurile, în timp ce s-au bucurat de fiecare interacţiune cu publicul. A existat un schimb permanent de energie, mai ales în timpul pieselor mai vechi, deja interiorizate de public. „I come with knives”, „The Alternative”, „Tear Garden” şi „Nightilife” au fost pe buzele şi în mimica fiecărei persoane din sală. Vizibil impresionat de reacţii, Chris a revenit la bis cu „Kiss and Swallow” şi „I Am Terrified” şi la un al doilea bis cu „Bring Me Back a Dog” şi „Mercy”.

O seară intensă

Experienţa a fost cu adevărat una puternic senzorială pentru că muzica, vibraţiile, căldura, fumul, proiecţiile şi vinul roşu de pe scenă – pe care la un moment dat am avut cu toţii senzația că l-am gustat – au creat o experienţă completă şi copleşitoare.

Cu siguranţă, IAMX a simţit la fel ca noi, pentru că a doua zi Chris Corner a postat un mesaj pe care l-am primit cu satisfacţie: „Last night – So short, so sexy, so sweet. You were ultra magnificent Bucharest and you treated us like kings/queens. Until we meet again. Love XX”. („Seara trecută – Atât de scurtă, atât de sexy, atât de dulce. Aţi fost ultra-magnifici şi ne-aţi tratat ca pe regi/regine. Până data viitoare când ne vom întâlni. Cu drag, XX”).

Citeşte despre: , , ,