Vineri, 29 octombrie 2010, pe scena Sălii Palatului din Bucureşti a urcat unul dintre cei mai de seamă reprezentanţi ai muzicii jazz la nivel mondial. Fantasticul Herbie Hancock a susţinut un concert extraordinar în faţa celor peste 3000 de spectatori prezenţi.

Cu 15 de minute înainte de începerea spectacolului mare parte din scaunele Sălii Palatului erau goale. Însă la ora 20:00, ora la care spectacolul era programat să înceapă, parcă prin minune sala s-a umplut. Iubitorii muzicii de calitate s-au aşezat liniştiţi pe scaune aşteptându-l pe Herbie să apară pe scenă.

Luminile s-au stins, iar pe scenă a urcat Trevor Lawrence Jr. Şi-a ocupat locul la tobe şi a început să se joace cu ritmurile de soul şi jazz. Câteva moment mai târziu, basistul James Genus a adus pe scenă un pic de R&B, adăugând astfel o dulce armonie sunetelor de funk ale tobei lui Lawrence. Chitaristul Lionel Loueke a intrat pe scenă în aplauzele publicului, fiind urmat de celebrul Greg Phillinganes. Cei patru au încălzit atmosfera timp de câteva minute până ce maestrul Herbie Hancock a urcat pe scenă. Extrem de vesel, Herbie a dansat pe ritmurile colegilor săi de trupă în aplauzele întregii audienţe, pentru ca mai apoi să îşi ocupe locul în faţa clapelor.

După prima piesă Herbie le-a mulţumit spectatorilor pentru prezenţă şi pentru primirea călduroasă, spunându-le că a simţit energia extraordinară a publicului încă înainte de a urca pe scenă. A urmat o scurtă prezentare a colegilor săi de trupă. Despre James Genus a spus că este unul dintre cei mai mari basişti ai lumii şi că crede că are mai multe degete decât un om obişnuit pentru că altfel nu îşi închipuie cum ar putea crea sunete aşa frumoase. Lionel Loueke este se pare „de pe Marte”, iar despre Greg Phillinganes cel care l-a secondat la clape a spus că este prezent la Bucureşti pentru a doua oară după concertul pe care l-a susţinut în anii ’90 alături de Michael Jackson.

A urmat o scurtă prezentare a albumului „The imagine Project” despre a cărui poveste are la bază pacea prin colaborare globală. Albumul a fost înregistrat în 7 ţări diferite cu artişti din 11 ţări, printre care P!nk, Seal, Dave Matthews şi James Morrison. Şi pentru că nu a putut să aducă fizic toţi aceşti artişti extraordinari alături de el, a hotărât să folosească tehnica modernă. Astfel, pe scenă a avut două calculatoare ce au redat contribuţiile unor arţişti din Mali, Congo, Franţa sau Irlanda la piesele maestrului. Pentru a înterpreta părţile vocale, în cadrul acestui turneu Herbie o are alături pe Kristina Train, o talentată solistă şi compozitoare din Statele Unite.

Prima piesă de pe noul album pe care au interpretat-o a fost „Imagine” a lui John Lennon, într-o interpretare unică şi plină de sensibilitate. În sală răsunau chitările trupei Konono N°1 dar şi vocea minunată a solistei din Mali, Oumou Sangaré, redate de calculatoarele de pe scenă. Reinterpretată într-un stil aparte, piesa „Don’t give up” a lui Peter Gabriel a adus o notă pozitivă întregii seri.

O surpriză extrem de frumoasă o fost interpretarea piesei „A change is gonna come” a lui Sam Cooke de către Greg Phillinganes. Timbrul său vocal special a dat o notă în plus de rafinament şi eleganţă melodiei ce a devenit un imn pentru Mişcarea Americană a Drepturilor Civile.

De-a lungul serii cei şase artişti au interpretat piese de pe noul album al lui Herbie, cum ar fi „Tamatant„, „Times, They are a Changing” sau „Space Captain„, dar şi piese mai vechi ale artistului care au făcut istorie. „Watermelon Man” şi „Cantalope Island” fiind doar două dintre acestea.

După aproape două ore şi un solo magnific de pian, Herbie şi colegii săi au părăsit scena. Au urmat minute întregi de aplauze şi ovaţii. Cei şase au revenit pe scenă pentru bis şi au interpretat „Chameleon” în faţa unui public ce a aplaudat frenetic fiecare notă. A fost un spectacol întradevăr special. Un regal de jazz în urma căruia spectatorii prezenţi au părăsit sala zâmbind şi încărcaţi de energia pozitivă pe care muzica unui artist de acest nivel o emană.

Concertul lui Herbie Hancock la Bucureşti a fost organizat de Emagic şi a deschis seria de evenimente Fusion Nights ce vor avea loc în această toamnă la Bucureşti, fiind urmat pe 22 noiembrie 2010 de concertul Nouvelle Vague.

Citeşte despre: , , ,