Pandemia încă nu s-a terminat și, cu cât restricțiile rămân mai mult timp în vigoare, cu atât mai mult sunt afectați artiștii. Perspectivele încă sunt incerte pentru mulți dintre ei, însă mai sunt trupe care nu se dau bătute și care încearcă pe cât posibil să aducă o fărâmă de speranță și de normalitate într-o perioadă în care mulți încă nu văd luminița de la capătul tunelului. Este cazul trupei Vama, care încă găsește multă inspirație și dă frâu liber creativității pentru a-și încânta fanii.

După succesul VAMAFest, primul festival digital din România, băieții de la Vama s-au pus din nou pe treabă și au venit cu noutăți muzicale, printre care și „VAMA deschide Vama”, un alt concept inedit în România. Evenimentul va avea loc pe 23 și 24 aprilie 2021, și va consta în 2 concerte transmise live chiar de pe plaja din Vama Veche.

Și pentru ca în ultimele luni s-au mai întâmplat destule lucruri în viața trupei, am vrut să aflăm mai multe despre impresiile lăsate de experiența VAMAFest, despre ideile din spatele conceptului „VAMA deschide Vama”, dar și despre ultima piesă lansată de trupă.

Tudor Chirilă: „E bine că am subdimensionat proiectul pentru că altfel nu ne-am fi apucat de el”

VAMAFest a fost un proiect foarte ambițios și solicitant pentru trupă, chiar mai mult decât s-ar fi așteptat cei de la VAMA. Însă în ciuda provocărilor vocale și de producție, membrii trupei sunt multumiți că au avut determinarea să îl ducă la capăt.

„A fost un maraton muzical, dar și de producție. Noi ne-am dat seama destul de târziu că ne-am înhămat la o ditamai producția de televiziune cu toate rigorile ei. Au fost provocări tehnice care ne-au dat emoții, am făcut lucruri în premieră – atelierele live – chiar am construit un festival. La sfârșit ne uitam la ce am făcut și nu ne venea să credem”.

În ce îl privește pe Tudor Chirilă, el spune: „m-am aruncat cu capul înainte și cu vocea pentru că am cântat cam șapte ore în două zile, dar m-a ținut. Pe de altă parte, e bine că am subdimensionat proiectul pentru că altfel nu ne-am fi apucat de el”.

Pentru că a fost un proiect complex, VAMAFest a venit și cu multe oportunități de învățare și, dacă ar fi ceva ce trupa ar vrea să poată integra și cu alte ocazii, ar fi partea de educație.

„Cred că ar fi mișto să facem niște ateliere înainte de concertele noastre, acolo unde se poate. Și cred că ne va fi mult mai ușor să transmitem live părți din concerte în social media. Ne-ar plăcea să putem face asta”.

Ideea „VAMA deschide Vama” a venit din frustrare

VAMAFest a fost doar scânteia care a aprins creativitatea trupei în vremuri de pandemie și în puținele luni care s-au scurs după încheierea festivalului digital, care s-a bucurat de mare succes, cei de la VAMA au găsit energia necesară pentru a lucra la următorul proiect, „VAMA deschide Vama”. Este primul concept de acest gen din România prin prisma faptului că, deși cele două concerte se vor transmite tot online, trupa nu va cânta dintr-un studio, ci chiar de pe plaja din Vama Veche.

Ideea a venit din frustrare. Și din dorința de a oferi mereu ceva diferit. Ideea de a transmite un concert din Vamă nu e ceva spectaculos, dar nu știu de ce nimeni nu s-a gândit la asta până acum. Oamenii au avut parte de foarte mult conținut on line în tot felul de spații închise, cu soluții creative diverse, dar tot studiouri erau. Până și noi am făcut VAMAFest într-un studio și ulterior și alte concerte online. Să mutăm studioul în Vama Veche a fost cumva firesc”.

Spre deosebire de VAMAFest, care a fost un eveniment gratuit și deschis publicului larg, „mai ales pentru componenta educativă de care am vrut să beneficieze cât mai multă lume”, „VAMA deschide Vama” va fi accesibil doar pe baza de bilete, via streaming.

”Sperăm să avem public mult pentru că ne dăm peste cap să organizăm două concerte (apus și răsărit) care implică multe resurse de producție. Ne propunem un eveniment în care partea vizuală să fie cel puțin la fel de importantă ca muzica și oamenii să spună: mai bine că l-am văzut acasă. Știm că nimic nu se compară cu interacțiunea cu publicul și de aia facem tot posibilul să compensăm. Deja lucrează peste 20 de oameni la aceste concerte”.

Așadar, „VAMA deschide Vama” promite să fie o experiență memorabilă atât din punct de vedere muzical, cât și vizual.

Sperăm să le arătăm un alt tip de Vama Veche mai aproape de Vama de acum douăzeci de ani, de satul care ne-a inspirat atâta muzică. Lucrăm cu o echipă extinsă, chiar și pe partea de «scenografie» a plajei. Vrem să construim o lume în lume. Avantajul unui concert filmat este că poți controla ce și cum vede publicul și astfel să creezi o realitate diferită. Nu de asta avem toți nevoie acum?”.

Bineînțeles, există însă și provocări în ce privește producția, iar cele mai mari sunt legate de situația prin care trecem.

„Sunt multe restricții și asta afectează cumva și procesul de producție. Vom cânta pe o plajă privată, concesionată”. 

Setlist-ul pe care VAMA l-a pregătit pentru cele 2 concerte, cel electric de la apus și cel acustic de la răsărit, va cuprinde peste 26 de piese în ambele concerte.

„Sigur că vom avea piesele celebre despre mare, dar ne vom duce și într-o zonă diferită de piese cum ar fi baladele foarte cunoscute sau cântecele mai de introspecție”.

De asemenea, Tudor Chirilă vine și cu o noutate în ce-l privește și spune că „un alt element ar fi că voi încerca să redescopăr clarinetul și să mă joc împreună cu colegii mei pe câteva piese. Concertul acustic va suna super-interesant din punctul ăsta de vedere”. 

VAMA: „Suntem o țară de podcast-uri și de giveaway-uri”

Sfârșitul lunii martie a adus și lansarea unei noi piese VAMA – „Fuli Bon Bon”. Campania retro de promovare a piesei pe rețelele de socializare a fost foarte apreciată de fani, iar ziua lansării a fost așteptată cu nerăbdare de către aceștia.

„Fiind o piesă în care ne-am folosit de un produs fictiv ca să spunem o poveste, era clar pentru mine că campania va avea în centru produsul, dar și pe noi. Apoi sound-ul de anii ‘80 care a inspirat ideea lui Tudor Lucaciu de a filma clipul pe VHS ne-a dus și pe noi într-o zonă retro de comunicare vizuală unde stilist-ul Ovidiu Buta cu care lucrăm constant de peste zece ani a făcut minuni”. – povestește Tudor Chirilă despre cum a venit inspirația pentru tema acestei campanii.

Membrii trupei sunt de părere că pandemia a agravat lucrurile în ce privește consumerismul și relația oamenilor cu social media, astfel că ideea piesei reflectă o realitate a vremurilor actuale.

Versurile piesei sunt „despre consumerism și despre ideea că aproape oricine a ajuns să vândă ceva în social media. Lucrurile s-au agravat de când cu Pandemia pentru că se pare că-s mai mulți vânzători decât cumpărători. Suntem o țară de podcast-uri și de giveaway-uri. Și cred că a mai rămas ceva în lume de făcut în afara social media. Este însă o reorientare pentru că artiștii au rămas fără scene și caută să rămână «in the loop». E plin de mămici vedete care peste noapte se pricep la parenting, puericultură și, desigur, vând cele mai minunate produse. Și de aici o listă întreagă fashion, tehnologie, travel, beauty, etc. Totul este acoperit”.

Însă, în ciuda subiectului abordat care este extrem de actual și poate atinge o coardă sensibilă, VAMA spune că „piesa nu a creat vreun mare debate. Mulți influenceri «cu acte» au avut umor și și-au însușit piesa în mod autoironic. E de bine”.

În ce privește viitorul mai mult sau mai puțin apropiat, cei de la VAMA au început deja să lucreze la un show la care fanii vor putea asista după pandemie. Membrii trupei sunt încrezători și vor să aducă „îmbunătățiri substanțiale, explorăm fuziuni cu alte stiluri, alt design de scenă, diverse idei. Sper să le și putem pune în aplicare”.

Trupa VAMA pare să se pregătească intens pentru întâlnirea față în față cu publicul, însă până atunci fanii sunt așteptați să ia parte virtual și în număr cât mai mare la „VAMA deschide Vama”, deoarece vor avea parte de multe surprize chiar și în acest format.

Bilete VAMA deschide Vama

Biletele pentru concertele VAMA deschide Vama, ce vor fi transmise online de pe platforma streamerse.net, pot fi achiziționate la trei categorii de preț, în funcție de concertul ales, de pe site-ul platformei unde se face live streaming-ul.

Concert la Răsărit – 20 lei
Concert la Apus – 39 lei
Concert Apus și la Răsărit – 49 lei

În prezent, situația epidemiologică și restricțiile aplicate evenimentelor în aer liber nu permit prezența fizică a publicului la concert.

Concertul VAMA deschide Vama este organizat de Agenția de Vise.