După 8 ani de la primul concert în România, Jon Bon Jovi a revenit în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, duminică, 21 iulie 2019, cu un nou show menit să readucă pe buzele fanilor piese celebre, dar şi să deschidă apetitul pentru compoziţiile de pe cel mai recent album al trupei. Concertul a făcut parte din turneul mondial „This House Is Not For Sale”, care promovează albumul cu acelaşi nume, şi a fost ultima reprezentaţie a trupei din cadrul segmentului european al acestui turneu. În deschiderea celor de la Bon Jovi au cântat trupele Gramofone şi FiRMA.

După câţiva ani buni de aşteptare, fanii Bon Jovi din România s-au reîntâlnit în Piaţa Constituţiei într-o zi toridă de vară, mulţi dintre ei cu speranţa că acest show îl va depăşi pe cel susţinut de trupă în 2011. Programul a început devreme, puţin după ora 17:00, când soarele încă ardea, iar rolul de a încerca să revigoreze publicul a revenit trupei Gramofone, una din trupele româneşti recent înfiinţate. Băieţii de la Gramofone au dat dovadă de maturitate pe scenă, iar piesele au sunat destul de bine, aşa că se poate spune că programul a început cu un vibe pozitiv mulţumită lor.

Trupa FiRMA în deschiderea concertului Bon Jovi de la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

A venit apoi rândul celor de la FiRMA să urce pe scenă şi să încânte publicul cu piesele lor, timp de o oră. Au deschis concertul cu piesa „E Cineva Acolo”, parcă vrând să se asigure că publicul este alături de ei şi spiritual. Setlist-ul a continuat cu piesele „Prizonieri de Război”, „Primul Descântec”, „Nimeni” şi „Fiu Rătăcitor”.

Deşi de obicei FiRMA concertează mai mult în cluburi, unde atmosfera e mult mai intimă, trupa a reuşit să creeze ceva din această atmosferă chiar şi pe o scenă mare. Piesele lor au o sensibilitate aparte şi se cunoaşte şi măiestria din versuri, astfel că e destul de greu să rămâi pasiv la un concert de-al acestei formaţii. Concertul s-a încheiat cu piesele „Doar Nebunii Iubesc” şi „Dulce Românie”, aceasta din urmă fiind compusă pe versurile lui Mihai Eminescu.

Bon Jovi în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

După încă o oră a venit şi momentul îndelung aşteptat de fani, Bon Jovi intrând pe scenă puţin înainte de ora 20:30, în aplauzele frenetice ale publicului. La fel de energic şi exuberant cum ni-l aminteam, cu sclipiri în ochi, purtând o cămaşă neagră fără mâneci şi nişte jeanşi negri, Jon Bon Jovi a dat startul show-ului cu piesa „This House Is Not For Sale”, al cărei riff-uri impresionante au introdus fanii în atmosfera unui concert tipic Bon Jovi.

Jon a mărturisit că se bucură să revină în România şi că tocmai de aceea alege să nu vorbească prea mult, ci să cânte mai mult pentru a recupera anii în care fanii l-au aşteptat. Pentru a energiza cei aproape 50 000 de oameni aflaţi în Piaţa Constituţiei, Jon Bon Jovi a cântat piesa „Raise Your Hands”, de pe albumul „Slippery When Wet”, iar publicul a fost foarte receptiv la această solicitare, astfel că în scurt timp am putut vedea o mare de mâini ridicate.

Trupa a menţinut nostalgia anilor ’80 cântând celebra melodie „You Give Love A Bad Name”, tot de pe albumul „Slippery When Wet”, care le-a adus mult succes celor de la Bon Jovi, rămânând încă unul dintre albumele cele mai iubite de către fani. După o doză de rock nebun în timpul căreia fanii începuseră deja să fredoneze versurile, a urmat „Born To be My Baby”, o altă piesă celebră lansată tot în anii ’80 şi inclusă pe albumul „New Jersey”.

Am trecut rapid de la ritmurile cu care trupa s-a consacrat la piese mai recente, cum ar fi „Whole Lot of Leavin” şi „Lost Highway”, aceasta din urmă dând şi numele albumului pe care sunt incluse ambele piese. A urmat „Runaway”, o piesa arhicunoscută care a readus entuziamul pe chipurile fanilor şi pe care aceştia au fredonat-o până la final. Din setlist nu a lipsit nici „Have a Nice Day”, în timpul căreia pe ecranul uriaş din spatele scenei au rulat proiecţii cu faimoasele emoticoane care au devenit emblematice pentru această piesă.

Show-ul a continuat cu „Keep The Faith”, „Amen” şi „Rollercoaster”, aceasta din urmă descriind destul de bine amalgamul de emoţii pe care le-au trăit fanii, dar şi modul în care am trecut destul de rapid prin piese care descriu aproape toate etapele carierei trupei Bon Jovi. De la metalul glam al nebunilor ani ’80 am trecut la hard rock-ul mai matur al anilor ’90 şi la perioada country rock şi pop rock a anilor 2000.

„It’s My Life” a fost din nou o piesă foarte aşteptată, iar fanii au cântat versurile împreună cu trupa. „Wanted Dead or Alive” ne-a transpus cumva într-un scenariu western, iar „Bad Medicine” a fost doza perfectă de hard rock pentru finalul de concert. Trupa a fost bineînţeles chemată şi la bis, astfel că fanii au putut asculta binecunoscutele piese „Livin’ on a Prayer” şi „I’d Die For You”, concertul încheindu-se cu un cover la piesa „Twist and Shout” de la The Top Notes.

În ciuda setlist-ului generos, a energiei şi şarmului de care Jon a dat dovadă pe scenă, concertul nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor din punct de vedere muzical. Vocea lui Jon Bon Jovi pare că a avut de suferit în ultima perioadă, greu de spus dacă din cauza suprasolicitarii datorate turneului sau vreunei probleme medicale. Cert e că acest show nu a transmis prea multă emoţie în ansamblu şi din punct de vedere al calităţii vocii lui Jon lucrurile au stat destul de rău, iar fanii au simţit acest lucru. Jon a încercat să se scuze în timpul concertului pentru că nu a fost „prea pe ritm”, însă acest lucru nu prea a mai scăzut din dezamăgirea fanilor. Deşi la finalul concertului Jon a spus publicului că poate se vor revedea, sunt foarte puţine şanse ca acest lucru să se mai întâmple.

Poate că singura consolare a celor veniţi la acest concert va rămâne faptul că au reuşit să vadă sau să revadă trupa live şi că au încercat din nou acel sentiment plăcut de nostalgie la ascultarea atâtor piese consacrate care au marcat cu siguranţă momente importante în viaţa lor şi faţă de care îi leagă amintiri plăcute.

Setlist concert Bon Jovi la Bucureşti

1. This House Is Not for Sale
  2. Raise Your Hands