Festivalul Peninsula 2010 s-a încheiat duminică cu trei concerte de excepţie oferite de Korn, Above and Beyond şi Dub FX.

Ultima zi a celui mai tare festival din România a început cu stropi de ploaie, dar pe la ora 14:00 norii deja se risipiseră, iar peninsularii au putut răsuflă uşuraţi. Chiar dacă a fost destul de răcoare, n-a mai plouat şi astfel toata lumea s-a putut bucură de concertele de pe cele patru scene din Complexul Weekend din Târgu Mureş.

Cel care a deschis seria concertelor din cea de-a patra zi a Festivalului Peninsula, a fost Puya, care a concertat la Terasa Kiss FM, de la ora 17:00. Nu ştiu cum li s-a parut organizatorilor, dar Puya a fost cam singurul artist în plus de la aceasta ediţie a festivalului. Acesta a reuşit totuşi să strângă câţiva spectatori în faţa scenei, dar majoritatea probabil erau curioşi să vadă cine este Puya (sau Puico, cum ii zic ungurii). Acesta a cântat celebrele piese „Undeva-n Balcani” şi „Change The World” dar şi piese mai vechi din perioada La Familia, ca „Zi de zi” sau „Tupeu de Borfaş„.

N-am stat prea mult la Terasa Kiss FM, pentru că în scurt timp a început concertul Taxi, la Ciuc Party Stage. Trupa Taxi n-a dezamagit şi au oferit un concert de calitate. Chiar dacă Dan Teodorescu a vorbit destul de mult în timpul concertului şi a pierdut cam mult timp acordându-şi de fiecare dată chitara, publicul n-a fost foarte deranjat de acest lucru şi a cântat alături de trupă melodii celebre precum „Criogenia„, „Jumătatea mea„, „Stelele care cad„, „Mi-e dor şi doare„, „Dragostea ca o pereche de pantofi” şi ultimul single „Citez din Tupac„.

Din păcate n-am prins şi concertul Partizan de la Terasa Kiss FM, pentru că pe scena principală urmau moldovenii de la Zdob şi Zdub. Aceştia au facut unul dintre cele mai tari concerte de la Peninsula 2010, publicul destul de numeros din faţa scenei zbânţuindu-se pe toată durata spectacolului. N-au lipsit nici celebrele pogo-uri, dar nici horele. O ora şi jumatate de nebunie moldoveneasca marca Zdob şi Zdub a fost într-adevăr o încălzire bună pentru Korn. „Bunica bate toba„, „Videli Noch„, „DJ Vasile„, „Bună dimineaţa” şi „Dimineaţa pe racoare” au fost doar câteva din melodiile care au făcut concertul Zdob şi Zdub de la Peninsula 2010 să fie de neuitat.

Pe scena mare au urmat apoi ungurii de la Tankcsapada, care având un public deja încălzit de Zdob şi Zdub, n-a avut mari dificultăţi în a îl anima. Tot concertul a fost un dans continuu pentru cei prezenţi în faţa scenei principale din Complexul Weekend. Dacă în anii trecuţi, încălzeau cu brio publicul pentru Prodigy, şi de data asta, rockerii de la Tankcsapada au făcut o treabă excelentă înaintea concertului Korn.

După ce au întarziat la conferinţa de presa, americanii de la Korn, ne-au făcut să aşteptam şi la concert, probele de sunet durând cu un sfert de ora mai mult decât ar fi trebuit. Cu toate astea, a meritat aşteptarea, Jonathan Davis şi ai săi făcând un show nebun duminică seara la Târgu Mureş. Publicul s-a dezlanţuit pe „Freak on a leash„, iar înainte de piesa „Blind„, o parte din spectatori s-a lasat în jos, iar când a început melodia s-au ridicat toţi în acelaşi timp, creând o imagine de neuitat. Am văzut aceeaşi „schemă” şi anul trecut la Prodigy, doar că atunci „schema” a fost sugerată de către trupă. De data asta, publicul a făcut din proprie iniţiativă schema şi se pare că şi celor de la Korn le-a placut. „Schema” fusese repetată cu brio şi câteva ore înainte la concertul Zdob şi Zdub. În rest pogo-uri şi body-surfing la greu, pentru ca aşa e la concertele rock. Din pacate, Korn n-a venit şi la bis, show-ul terminându-se destul de repede, cu piesa „Got the life„.

Imediat după ce ne-am revenit în urma concertului Korn, ne-am îndreptat spre Freedom Arena, acolo unde urmau să mixeze Above and Beyond. După ce au făcut senzaţie la Liberty Parade anul acesta, londonezii au făcut un show excepţional şi la Peninsula. Chiar dacă a fost destul de scurt show-ul acestora, doar două ore, Above and Beyond au demonstrat de ce se află pe locul patru în DJ Top Mag. realizat de celebra revista de specialitate.

În acelaşi timp cu Above and Beyond, la Terasa Kiss FM, Dub FX făcea un show nebun pentu iubitorii de dubstep. După ce a facut o mică demonstraţie vineri în Piaţa Mare din Târgu Mureş, Dub FX a arătat tuturor de ce este un artist atât de apreciat în România. Noi l-am mai vazut şi acum doua săptămani, la Street Heroes şi am văzut ce poate. N-a dezamagit nici la Peninsula, publicul din faţa terasei Kiss FM fiind unul foarte numeros.

Festivalul Peninsula s-a încheiat cu concertele Statik, la Terasa Kiss FM, Poli, la Freedom Arena şi Thunderground la Ciuc Party Stage.

În ultima zi a festivalului de la Târgu Mureş au mai cântat şi Belga, N.O.H.A. şi DJ Madd la Terasa Kiss FM, Magashegyi Underground, Beatrice şi Mike Godoroja & Blue Spirit feat. Marius Mihalache la Ciuc Party Stage, iar la Freedom Arena au mai mixat şi Nora Naughty şi DJ Almud.

Dacă anul trecut nu mai puţin de 58.000 de oameni participau la Peninsula, anul acesta numarul participanţilor a ajuns la 63.000. Prima zi a strâns în jur de 11.000 de peninsulari, urmând ca numărul acestora să crească vineri, când în Complexul Weekend din Târgu Mureş au fost prezenţi 15.000 de oameni. Trendul crescător a continuat şi sâmbătă, nu mai puţin de 17.000 de oameni fiind prezenţi în cea de-a treia zi a Festivalului Peninsula, iar în ultima zi s-au adunat aproape 20.000 de participanţi. Dintre aceştia, 1.700 au stat in campingul special amenajat.

Peninsula 2010 a fost un festival total, plin de concerte şi tot soiul de alte evenimente menite să ţină ocupaţi toţi peninsularii. Dacă anul trecut abia ne obişnuiam cu atmosfera de la Peninsula, anul acesta deja ne simţeam ca acasă. Cu siguranţa vom reveni şi la anul, indiferent de ce trupe vor cânta.

Vezi poze din a patra zi de festival!

Citeşte recenzia primei zi de festival!
Citeşte recenzia celei de a doua zi de festival!