După un început extrem de promiţător cu o primă zi în care Skunk Anansie, Flogging Molly şi Roger Sanchez au pornit nebunia B’ESTFEST 2011, festivalul de lângă Bucureşti şi-a deschis sâmbătă porţile în jurul prânzului. Petrecăreţii din toată ţara şi nu numai au venit la B’ESTFEST Park pentru a se bucura de o experienţă completă de festival.

Află cum a fost în prima zi de B’ESTFEST 2011!
Citeşte recenzia celei de-a trea zi de B’ESTFEST 2011!

Ziua a început pe scena Future Heroes cu recitalul trupei Electric Fence. Câteva minute mai târziu pe scena Coca-Cola urcau cei de la Magnolia. În frunte cu Raluca Leahu, membrii trupei au reuşit să dezmorţească publicul ce se bucura de razele de soare şi de aerul curat de la Tunari. Pe scena mare ziua a început în jurul orei 18:00 cu recitalul celor de la Robin & The Backstabbers.

Armada trupei Şuie Paparude

În jurul orei 19:00 atenţia tuturor celor prezenţi era deja îndreptată spre scena Ciuc Premium, unde urma să urce cea mai aşteptată trupă românească a zilei. Trupa Şuie Paparude a fost extrem de punctuală, pionierii muzicii electronice de la noi au strâns mii de oameni în faţa scenei mari.

Au început cu „Armada verbală” ca să facă alături de cei prezenţi o călătorie de mai bine de o oră prin discografia trupei. „O noapte mai lungă„, „Moartea boxelor„, „Soundcheck” şi „Cea mai bună zi” sunt doar câteva piese din setlistul trupei. Spectatorii nu au stat locului nicio secundă dansând pe ritmurile lui Michi şi cântând vers cu vers alături de Dobrică şi Bean. Au fost chemaţi insistent la bis unde au repetat „Soundcheck” şi au încheiat cu „EGO” în apaluzele fanilor ce i-au considerat hedlineri ai festivalului.

Explozie de energie cu Asian Dub Foundation

La aproape o oră după ce Şuie Paparude părăsea scena în aplauzele spectatorilor, locul pe scena mare le era luat de Asian Dub Foundation. Una dintre cele mai apreciate trupe live britanice a oferit spectatorilor o oră şi 10 minute de show complet. Plini de energie, comunicativi şi extrem de deschişi, membrii trupei au încântat publicul cu ritmurile lor de dancehall, dub, ragga şi punk.

Solistul trupei le-a promis celor prezenţi de la începutul recitalului „o altfel de revoltă” şi s-a ţinut de cuvânt. Recunoscuţi pentru piesele ale căror versuri cu nuanţe politice le-au adus o mulţime de fani britanici, membrii trupei s-au declarat împotriva modului în care românii sunt percepuţi în Marea Britanie. Ei au declarat pe scena B’ESTFEST ca s-ar întoarce oricând în ţara noastră şi ţinând cont de reacţia publicului este uşor de dedus că fanii îi vor aştepta cu nerebdare.

Trip hop de Bristol cu Lamb

Imediat după recitalul Asian Dub Foundation spectatorii s-au mutat către scena Coca-Cola în aşteptarea duo-ului britanic Lamb. Cu câteva minute întârziere faţă de ora programată iniţial, Andy şi carismatica Lou au urcat pe scenă. Deşi extrem de veselă, Lou a făcut cu greu faţă vântului rece ce bătea cu putere, aşa că a împrumutat o pătură din culise.

Însoţiţi de trei instrumentişti şi cu o solistă a cărei voce cristalină şi senzuală a răsunat până în cel mai îndepărtat colţ al B’ESTFEST Park, Lamb şi-au încântat publicul cu o porţie sănătoasă de trip hop britanic. Au cântat atât piese cunoscute, „Gabriel” stârnind o reacţie extrem de puternică din partea publicului, cât şi piese de proaspăt lansatul album „5„. Încântat de publicul român, Andy a declarat că deja iubeşte România şi nu a vrut să părăsească scena fără a le face spectorilor câteva poze.

Optimism în formă pură cu Mika

Cel mai aşteptat artist al serii a fost de departe Mika. Cu cinci minute înainte de miezul nopţii nerăbdarea şi-a spus cuvântul pentru miile spectatorii ce se aşezaseră în faţa scenei mari cu 40 de minute înaintea orei anunţate. Ei au început să aplaude frenetic şi să fluiere în aşteptarea lui Mika.

La 12:00 a început nebunia la B’ESTFEST, alături de colegii săi de trupă Mika a păşit pe scena Ciuc Premium în aplauzele şi uralele miilor de spectatori. Cu un look nou, îmbrăcat în alb şi cu o jachetă vişinie, copilul minune al pop-ului britanic a strălucit pe scena festivalului.

Relax, Take it Easy” a fost prima piesă a unui recital plin de optimism şi culoare. Cu o energie debordantă, extrem de vesel şi zâmbitor, Mika i-a cucerit şi pe cei mai sceptici spectatori. A alergat dintr-o parte în alta a scenei, a dansat, a sărit de pe platforma din partea din spate a scenei, a stat în genunchi în faţa spectatorilor şi a cântat impecabil.

Mika le-a pregătit celor prezenţi şi o surpriză cântând pentru prima oară într-un concert „Elle me dit„, primul single de pe albumul „The Origin of Love” ce va fi lansat anul viitor. A încheiat cu „Grace Kelly” şi după minute bune în care publicul i-a strigat numele a revenit la bis pentru „Lollipop” când scena a fost invadată de celebrele dansatoare în rochiţe colorate.

Jagermeister Dance Arena şi beat-uri electronice

Ca şi în seara precedentă, pe scena Jagermeister Dance Arena distracţia a început după lăsarea întunericului. Malex & Iustin câştigătorii concursului B’ESTVIBE au deschis seara pe cea de-a treia scenă a festivalului. Au urmat rând pe rând Bully, Marika şi D-Laid cu beat-urile pe care iubitorii muzicii electronice au dansat fără oprire. Seara a doua de B’ESTFEST 2011 a fost încheiată de NAPT şi al lor unic sound.

Vezi poze din prima zi de B’ESTFEST 2011!
Vezi imagini din ultima zi de festival!

Filmări realizate cu Canon LEGRIA HF G10.