Ediţia a patra a festivalui B’ESTFEST a început vineri, 1 iulie 2011, pe islazul comunei Tunari. Cu o schimbare completă de atitudine, departe de oraş şi cu un line-up impresionant B’ESTFEST 2011 promitea petrecăreţilor încă din prima zi un weekend de neuitat.

Află cum a fost în cea de-a doua zi de festival!
Citeşte recenzia ultimei zile de B’ESTFEST 2011!

Cu mic cu mare spectatorii şi-au făcut simţită prezenţa încă din prima zi de festival. Temerarii şi-au instalat corturile încă de dimineaţă în campingul special amenajat şi au aşteptat deschiderea porţilor. În jurul orei 16:00, după deschiderea oficială, accesul a fost permis tuturor în zona de festival. Aici pe lângă cele patru scene pe care urmau să urce artiştii invitaţi, pe petrecăreţi îi aşteptau un parc de distracţii, zone de relaxare cu hamace, ateliere de creaţie, dar şi baruri şi terase ce pentru trei zile s-au mutat de pe malul mării pe malul lacului Pasărea.

Trupele româneşti au dat startul distracţiei

Prima trupă ce a urcat pe scena mare (Ciuc Premium Stage) a fost The Mono Jacks. Doru Trascău şi colegii să au reuşit să dezmorţească rapid cele câteva sute de spectatori abia sosiţi la festival. Membrii trupei au dat starul nebuniei B’ESTFEST 2011 cu piese deja consacrate ca „Maria” sau „Now in stereo„, dar au pregătit spectatorilor şi o surpriză: o piesă nouă la care publicul a reacţionat foarte bine.

Între timp pe scena Future Heroes trupele româneşti dădeau startul a trei zile de muzică fresh pe scena amplasată în apropierea intrării. Sonichouse, Goodbye to Gravity, Butterflies in my Stomach şi Toulouse Lautrec au fost trupele ce au urcat în prima zi pe scena mică a festivalul.

Pe scena Coca-Cola prima zi a început cu  Popa Sapka. Ritmurile de reggae, punk, rock şi gypsy au încălzit rapid publicul ce a dansat nebuneşte pe acordurile timişorenilor. Pe scena mare puţin după ora 19:00 au urcat membrii trupei OCS. Întâmpinaţi cu aplauze şi aşteptaţi cu nerăbdare de publicul deja extrem de numeros, băieţii lui Dan Amariei nu au dezamăgit. Au făcut ca de fiecare dată show, iar publicul i-a răsplătit cu aplauze şi au strigat îndelung numele trupei după ce cei patru au părăsit scena.

Punk irlandez cu Flogging Molly

La 21:15 pe ritmurile de punk celtic, spectatorii s-au îndreptat în paşi de dans spre scena Ciuc Premium. Cu o punctualitate de lăudat, cei de la Flogging Molly au adus ritmurile irlandeze pe scena B’ESTFEST. După prima piesă, carismaticul David King a mulţumit tuturor pentru prezenţă şi a „proclamat” deja o alianţă irlandezo-română la vederea steagurilor alăturate ale celor două ţări.

Cu o energie debordană, ritmuri de vioară, acordeon şi banjo cei şapte membrii ai trupei au demonstrat că irlandezii ştiu să se distreze în orice situaţie. Iar publicul român a dansat şi a cântat alături de ei aproape tot timpul. „Drunken Lullabies„, „The Worst Day Since Yesterday„, „Revolution” şi „Seven Deadly Sins” au fost doar câteva dintre piesele cu care i-au încântat pe cei prezenţi. După mai mult de o oră au părăsit scena promiţind că vor reveni în ţara noastră.

După ce Flogging Molly a părăsit scena mare, publicul şi-a îndreptat atenţia spre scena Coca-Cola unde cei de la Coma îşi începeau recitalul. Destul de „scumpă la vedere”, dar cu o mulţime de fani prezenţi la festival, trupa Coma a cântat atât piese binecunoscute, dar şi piese mai noi, promiţând celor prezenţi un material discografic nou în scurt timp.

Skunk Anansie în premieră în România

Între timp pe scena mare pregătirile erau în toi pentru Skunk Anansie. Pe ritmurile piesei „Yes it’s fucking political„, Skin s-a alăturat colegilor ei de trupă pe scena B’ESTFEST 2011. Cu un costum de veritabilă „femeie-păianjen” („Anansie” vine din basmele africane şi înseamă „om-păianjen”), Skin a dominat scena mare a festivalului.

Recunoscută pentru stilul ei nonconformist, artista a alergat dintr-o parte în alta a scenei şi s-a urcat pe boxe pentru a fi mai aproape de public. La un moment dat ea i-a luat pe toţi prin surprindere aruncăndu-se în public. Baia de mulţime nu i-a afectat în niciun fel vocea, Skin cântând ireproşabil un refren fiind purtată pe braţe de spectatorii din primele rânduri.

Cu privirile de vampir ale solistei, acordurile de rock nebune ale colegilor săi şi piese ce de-a lungul timpului au creat isterii printre fanii trupei, Skunk Anansie a ţinut publicul în alertă pe tot timpul concertului.

B’ESTFEST 2011 pe beat-uri energizante

Pe Jagermeister Dance Arena distracţie a început în jurul orei 21:00. Până spre dimineaţă DJ consacraţi, dar şi câştigătorii concursului realizat de organizatorii festivalului au mixat în ritmuri de breakbeat sau dubstep. Unlocka, Leizaboy, Gojira şi Caspa sunt doar câţiva dintre cei pe ale căror beat-uri energizante spectatorii au dansat aproape fără oprire.

Ultimul artist găzduit de scena Coca-Cola în prima zi a fost binecunoscutul Roger Sanchez. DJ-ul american a energizat publicul cu beat-urile sale fierbinţi, fanii săi dansând fără oprire. Mixând atât piese cunoscute cât şi piese mai noi carismaticul DJ şi-a încântat fanii pentru câteva zeci de minute cu ritmurile ce l-au consacrat.

B’ESTFEST 2011 este a patra ediţie a festivalului organizat de Emagic are loc pe islazul lacului Pasărea din apropierea Bucureştiului şi este prezentat de Ciuc Premium, Coca Cola şi Jagermeister.

Vezi galeria foto a celei de-a doua zi de B’ESTFEST 2011!
Vezi imagini din ultima zi de B’ESTFEST 2011!