Duminică, 3 iulie 2011, ediţia acestui an de B’ESTFEST şi-a închis porţile. Ultima seară de festival a adunat, aşa cum era de aşteptat, cei mai mulţi spectatori. Petrecăreţii s-au bucurat din plin de fiecare minut petrecut la festivalul din apropierea Bucureştiului şi cu greu au părăsit zona de festival.

Află cum a fost în prima zi de B’ESTFEST 2011!
Află cum a fost pe 2 iulie la B’ESTFEST 2011!

Chiar dacă la primele ore ale dimineţii norii negrii şi ploaia au pus stăpânire pe cerul Bucureştiului, asta nu i-a împiedicat deloc pe petrecăreţi să meargă la B’ESTFEST Park încă din jurul prânzului. Dornici să gonească norii trişti de pe cer cei de la Tunesinnaourheads au urcat primii pe scena Future Heroes, au fost urmaţi de Cuantune pe scena Coca-Cola. Cu puţin înainte de ora 18:00, Sarmalele Reci deschideau ziua 3 de B’ESTFEST 2011 pe scena mare a festivalului. Între timp, pe Future Heroes, Zeppelin & Praetor şi mai apoi veselii TiPtiL au încântat publicul ce îi asculta aşezat pe iarbă bucurându-se de soare şi muzică bună.

CTC şi ROA la B’ESTFEST 2011

La 19:00 fanii hip hop-ului românesc erau deja în faţa scenei Ciuc Premium, unde urmau să urce cei de la CTC. Cu o carieră de peste 10 ani, CTC sau Control Tehnic de Calitate a reuşit mai bine de o oră să facă show pe scena mare a festivalului.

Gaşca Facem Records şi-a adunat fanii în faţa scenei mari de la Tunari şi alături de ei au cântat vers cu vers până timpul ce le fusese acordat de organizatori le-a expirat. Însă „presiunea” impusă de fanii trupei ce strigau fără oprire „CTC” a convins organizatorii să le mai acorde membrilor trupei câteva minute pe scenă. Băieţii au revenit şi le-au mulţumit fanilor.

Imediat după ce CTC a părăsit scena mare, ROA a urcat pe scena alăturată. Creatorii isteriei „Ne place” au părut a fi puţin emoţionaţi, însă fanii nu au fost deloc deranjaţi. Au cântat alături de Junkyard, UNU’ şi Cristin aproape toate versurile pieselor trupei şi au strigat cu putere „Ne place, place, place”.

„Jump, jump, jump, jump around”

În jurul orei 21:00 scena Ciuc Premium era pregătită să îi primească pe cei de la House of Pain, iar spectatorii erau nerăbdători să îi vadă pentru prima oară live. Pentru cei din urmă apariţia hip hoperilor americani a fost un pic surprinzătoare, după reuniunea de acum câţiva ani stilul muzical al trupei fiind puternic influenţat de rock. Schimbarea a fost însă bine primită de cei din public.

Solourile impresionante ale instrumentiştilor şi acordurile cu uşoare influenţe country au adus un plus show-ului trupei. Chiar dacă stilul trupei a fost un pic schimbat, atitudinea de raper adevărat nu dispare niciodată. Everlast e o dovadă clară în acest sens. „Nu sunt tonomatul vostru, mai puteţi aştepta” a fost răspunsul raperului când fanii au început să ceară „Jump Around„.

Pe lângă piesele trupei, fanii s-au putut bucura şi de piesa cu care Everlast a câştigat alături de Carlos Santana un Grammy în 2000. „Put Your Lights Out” a fost cântată alături de cei din public, la fel ca şi controversatul cover pe care newyorkezul l-a făcut după „Folsom Prison Blues” a lui Johnny Cash. Prestaţia House of Pain s-a încheiat cu megahitul „Jump Around”, pe ritmurile căruia toţi spectatorii au sărit nebuneşte.

Nebunia Hadouken! la B’ESTFEST 2011

Pe scena Coca-Cola la 22:30 a început nebunia. În faţa unui public nerăbdător, pe scenă au urcat puştii teribili ai muzicii britanice. Hadouken! nu este un nume extrem de cunoscut în ţara noastră, dar tinerii din Leeds sunt consideraţi a fi urmaşii unor trupe ca The Prodigy sau Pendulum. Înainte de concert Chris Purcell ne promisese „o nebunie” pe scena B’ESTFEST şi s-a ţinut de cuvânt.

Britanicii şi-au început concertul în forţă cu „Rebirth” şi timp de mai bine de o oră şi-au isterizat fanii. James, solistul trupei a alergat dintr-o parte în alta a scenei, a comunicat în permanenţă cu fanii şi i-a încurajat să danseze şi să sară. Iar spectatorii doar atât au aşteptat, în partea din faţa scenei au făcut pogo aproape pe fiecare piesă.

Pe lângă „That Boy That Girl„, „House is Falling” şi „Mic Check”, fanii s-au putut bucura şi de „Turn the Lights Out” pe care chiar au încercat un Wall of Death la îndemnul lui James. Ora pe care membrii trupei au petrecut-o pe scenă a fost un haos organizat, plin de energie şi ritmuri nebune de dance punk.

Pendulum pentru prima oară live la Bucureşti

Cu încălzirea făcută după concertul Hadouken!, mulţimea s-a mutat la scena Ciuc Premium în aşteptarea celor de la Pendulum. Cu o întârziere destul de mare, în jurul miezului nopţii australienii si-au făcut intrarea pe scenă în faţa unui public extrem de numeros.

Cu efecte vizuale ireproşabile, cu piese mai vechi, un cover după „VooDoo People” a celor de la The Prodigy, dar şi cu piese de pe cel mai recent album al trupei, „Immersion„, şi cu un MC într-o formă de zile mari, Pendulum a uimit spectatorii de la B’ESTFEST 2011. Recunoscuţi pentru show-urile live extraordinare membrii trupei au arătat la Bucureşti ce îi face atât de speciali, iar fanii au fost timp de 80 de minute în delir. Au sărit, dansat, cântat fără oprire şi s-au bucurat de fiecare secundă a primului show live Pendulum în România.

Ben „The Verse” nu a stat nicio secundă locului, Rob a uimit publicul cu vocea sa, iar solo-urile colegilor lor au fost de-a dreptul captivante. Cu greu, aşa au părăsit membrii trupei scena în aplauzele spectatorilor, ei au revenit la bis în timp ce în public unul dintre fani a aprins o torţă.

NERO la Jagermeister Dance Arena

În faţa celei de-a treia scene, Jagermeister Dance Arena a fost ca şi în zilele trecute nebunie. Amon, Limun & K-Lu, Snow şi Yuffa&Hardcore şi-au isterizat fanii, care au dansat fără oprire.

B’ESTFEST 2011 s-a încheiat cu o prestaţie incredibilă a lui Daniel Stephens de la Nero. Jagermeister Dance Arena a fost neîncăpătoare pentru iubitorii muzicii electronice, britanicul adunând mii de fani în faţa scenei. Pe toată durata setului său aceştia au dansat şi s-au bucurat din plin de fiecare beat. Alături de fani au fost şi Rob, Gareth şi Kevin de la Pendulum, care au dat autografe şi s-au fotografiat cu aceştia. Cei trei au dansat şi s-au bucurat de beat-urile energice până spre dimineaţă.

Cea de-a patra ediţie de B’ESTFEST a fost un succes. Departe de oraş, într-un peisaj de poveste şi cu o atitudine complet nouă, B’ESTFEST 2011 a arătat că Bucureştiul poate face faţă unui festival ca afară. Iar organizatorii au dovedit că deşi acest festival este la început, criticile constructive îl vor transforma într-un eveniment cu tradiţie îndelungă.

Vezi imagini din prima zi de B’ESTFEST 2011!
Vezi poze din a doua zi de B’ESTFEST 2011!

Filmări realizate cu Canon LEGRIA HF G10.