Prima zi a festivalului Rock the City 2013 a debutat sâmbătă, 27 iulie, în Bucureşti, la Romexpo şi a prilejuit întâlnirea cu trupele Goodbye to Gravity, Boon, Rezident EX, Enslaved şi Heaven Shall Burn.

RECENZIE: Rammstein au fost “WOW” la Rock the City 2013

Goodbye to Gravity a fost trupa care a deschis această ediţie a festivalului cu un concert care a încins bine spiritele pentru cei prezenţi la festival. Trupa alcătuită din foştii membrii Thunderstorm Alex Pascu (bass), Vlad Telea (chitară), Bogdan Enache (tobe) şi Mihai Alexandru (chitară) cărora li s-a alăturat Andrei Găluţ, au dat tonul unui concert de metal în care riff-urile s-au îmbinat cu melodicitatea, înfruntând şi depăşind limitele riguroase stabilite de stiluri şi genuri muzicale.

Austriecii de la Boon au revenit la Rock the City

A venit rândul trupei Boon, trupa austriacă de heavy metal, să urce pe scena de la Romexpo. Prezentă şi la ediţia din 2011 a Festivalului Rock the City, trupa a avut o prestaţie plină de entuziasm interpretând piese de pe cel mai recent album al lor „The essence of everything”, dar şi piese mai vechi, prestaţia lor fiind una bine primită de publicul care devenea din ce în ce mai numeros.

Wolfgang Pendl (Boon) şi Kempes (Rezident EX) - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Wolfgang Pendl (Boon) şi Kempes (Rezident EX) – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto din prima zi de Rock the City!

Austriecilor de la Boon le-au urmat supergrupul Rezident EX, al cărui solist Kempes, este unul dintre cei mai iubiţi artişti rock de la noi. Grupul este format din muzicieni de top de la noi din ţară, dar şi din străinătate. Rezident EX sunt o trupă iubită şi apreciată de publicul de la noi din ţară, pentru ei au cântat piesele „Catedrala Sufletului” sau „Camera Viselor”.

Enslaved, în premieră la Bucureşti

După o prestaţie impecabilă a celor de la Rezident EX , deşi nu foarte comunicativi de această dată cu cei din public, unii dintre ei venind special pentru trupă, pe scena de la Rock the City au urmat norvegienii de la Enslaved, o trupă cu mulţi ani de experienţă in industria rock. Ensalved au oferit publicului român o doză puternică de progresiv black metal, un concert gustat atât de fani, cât şi de novicii în materie.

Enslaved la Rock the City 2013 - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Enslaved la Rock the City 2013 – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Setlistul norvegienilor a durat aproximativ o oră şi a cuprins piese precum: „Roots of the Mountain”, „Ruun”, „Convoys to Nothingness”, piese care au purtat audienţa prin legendele şi miturile nordice, pe acorduri şi riffuri brutale, împingând limitele tot mai departe..

Heaven Shall Burn şi-au promovat noul album

Prima seară a fost încheiată de trupa Heaven Shall Burn, formaţie care a fost prezentă şi la ediţia anului trecut a festivalului Rock the City. Concertul trupei germane face parte din turneul de promovare al celui mai recent album intitulat „Veto”, lansat chiar anul acesta (2013), album de pe care au interpretat: „Land of the upright ones”, „Hunters will be haunted”, „Godiva”, dar au inclus în setlistul lor şi piese mai vechi, aşteptate şi aplaudate de publicul român.

Heaven Shall Burn la Rock the City 2013 - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Heaven Shall Burn la Rock the City 2013 – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Cu un sound puternic specific rock-ului nemţesc, cu riffuri agresive de chitară, Heaven Shall Burn au transmis publicului prezent, prin intermediul versurilor, mesaje împotriva rasismului şi a injustiţiei sociale. Cei prezenţi la concert au rezonat foarte bine cu trupa, s-au bucurat de fiecare piesă pe care aceştia au interpretat-o.

Prima zi de Rock the City a fost una în care o parte din public a venit pentru numele anunţate, o parte din public a venit să descopere trupele anunţate, dar toţi cei prezenţi s-au bucurat de muzică. Se poate spune că pentru majoritatea a fost o încălzire pentru show-ul celor de la Rammstein, din a doua zi de festival, când pe scena de la Romexpo vor mai urca şi Bullet For My ValentineTrivium, White Walls şi Psychogod. Vezi programul din a doua zi de festival!