Legendara trupă Guns N’Roses a susţinut aseară, la Bucureşti, primul concert în România.

Spectacolul de marţi seară de la Romexpo a fost deschis de canadienii de la Danko Jones, care şi-au început reprezentaţia la 20:30, cu un decalaj de aproximativ 90 de minute faţă de programul oficial, fapt care i-a deranjat pe unii dintre spectatori.

Şi asta nu ar fi fost nimic dacă măcar trupa de heavy-metal ar fi reuşit sa facă publicul să rezoneze cu acordurile lor. Din punct de vedere instrumental, aceştia s-au prezentat admirabil, după primele două melodii de „încălzire”, însă ca efect general nici măcar excesul de zel al vocalistului nu a putut compensa calitatea slabă a show-ului, suprapusă peste lipsa de rabdare a publicului.

După un respiro de aproximativ 1 oră şi jumătate, în care speculaţiile cu privire la mult aşteptata trupă şi la intrarea lor întârziată pe scenă au reuşit parţial să îi ţină ocupaţi pe fani, descinderea pe scenă a lui Axl Rose a fost acompaniată de două runde de huiduieli. Spiritele au fost potolite rapid de efectele pirotehnice şi de acordurile la fel de incendiare ale „Chinese Democracy” urmate de explozia unui „Welcome to the Jungle” ovaţionat de cei peste 20 000 de fani prezenţi.

Ţinând cont de faptul că rockerii de la Guns N’Roses încă se află în plină promovare a ultimului lor album, piese ca „Sorry”, „Better”, „This I Love”, „Street of Dreams”, „I.R.S.” şi „Madagascar” nu puteau lipsi din show-ul de aseară. Cu toate acestea publicul s-a arătat, pe puţin, reticent şi greu de pus în mişcare, în pofida energiei debordante, având în vedere vârsta solistului.

Totuşi, „Sweet Child of Mine” a reuşit să arunce în vânt chiar şi pletele celor aflaţi prea departe pentru a avea parte de o calitate a sunetului perfecta, „November Rain” a dat fiori până şi fanilor ce nu puteau vedea perfect dexteritatea lui Axl Rose la pian, iar „Knockin’ on Heaven’s Door” a adus, la propriu, tricolorul pe umerii legendarului. Toate acestea adăugate la solourile aproape hipnotice ale tuturor membrilor trupei (Richard Fortus – solo chitară, Dizzy Reed – solo pian, DJ Ashba – solo chitară, Bumblefoot – solo chitară) au reuşit, pentru scurt timp, să ţină frigul şi oboseala la distanţă.

Lasând la o parte problemele organizatorice şi poate aşteptărilor puţin prea mari pentru trupa ce a suferit suficiente modificari de-a lungul timpului, atmosfera s-a dezmortit şi spre final ajutaţi şi de artificii şi confetti, am reuşit să ne simţim cu toţii ca într-un „Paradise City”, cântat după aproape 2 ore şi jumatate de spectacol. Nu a fost noiembrie, nu a fost ploaie dar a fost un concert Guns N’Roses de ţinut minte.

Vezi poze de la concertul Guns N’Roses de la Bucureşti

Vezi video de la concertul Guns N’Roses de la Bucureşti