Legendara formație Guns N’ Roses a susținut duminică seară, pe 16 iulie 2023, la București, cel mai așteptat concert rock al anului. Este prima dată în ultimii 30 de ani când membrii trupei Guns N’ Roses au cântat în formula clasică: Axl Rose, Slash și Duff McKagan. Cei trei titani nu au mai cântat împreună din anul 1993, de la de la turneul „Use Your Illusion Tour”.

Alături pe scenă le-au fost și Dizzy Reed, Richard Fortus, Frank Ferrer și Melissa Reese. Guns N’ Roses au venit la București de la Paris, unde au concertat pe Paris La Défense Arena. În deschiderea show-ului de la București au cântat Phil Campbell and the Bastard Sons.

Puțin după ora 20:00 și-au făcut apariția pe scenă legendarii Guns N’ Roses, într-o explozie de sunet și culoare, în uralele celor peste 40.000 de fani reuniți pe Arena Națională. Într-o formă de zile mari, la 61 de ani, Axl Rose a început concertul cu piesa „It’s So Easy”, ale cărei versuri au fost fredonate de publicul de toate vârstele.

Guns N’ Roses în concert la București – Foto: Guns N’ Roses

Pe plasmele imense din spatele scenei, tranziția dintre versuri și melodii a fost marcată de animații grafice diverse, din care nu au lipsit, în mod previzibil, printre alte simboluri, trandafirii. Au urmat, într-un tur de forțe, „Bad Obsession”, „Chinese Democracy”, „Slither”, „Welcome to the Jungle”, fiind păstrat ad litteram setlist-ul din turneul european.

La fel ca și ceilalți membri ai trupei, seniorul se ține „verde”, a cântat, s-a mișcat non-stop pe scenă, a arătat că vârsta e doar un număr. Cu toate acestea, unii fani au fost nemulțumiți de calitatea slabă a sunetului, mai ales pentru cei aflați în tribune, unde, la unele piese, vocea a sunat când perfect, puternic, când distorsionat, ori chiar deloc. Acest fapt a fost pus fie pe seama unor probleme medicale, fie din cauza unor probleme tehnice. Cert este că Axl a avut niște oscilații mari de voce.

„Civil war”: piesă-manifest pentru pace

Un moment emoționant al concertului l-a reprezentat cel în care Axl Rose a îmbrăcat un tricou cu steagul Ucrainei pe piesa „Civil war”. „Look at your young men fighting / Look at your women crying / Look at your young men dying / The way they’ve always done before” sunt versurile melodiei care i-a determinat pe fanii din tribune să-și aprindă luminițele pe telefon și să creeze o atmosferă specială. Totodată, reflectoarele au luminat publicul în culorile galben și albastru.

Slash & Duff McKagan – Foto: Guns N’ Roses

După melodia dedicată conflictului ucraineano-rus, un adevărat manifest pentru pace, cu celebra lui pălărie, Slash a avut momentul lui de chitară solo, spre deliciul publicului, care l-a putut admira pe „magicianul chitării” cântând pe alocuri la instrument cu ambele mâini. Efectiv, momentul a fost unul magic, iar publicul a fost fermecat de reprezentație.

Slash a făcut încă o dată magie și a schimbat mai multe chitări pe parcursul spectacolului, iar publicul a savurat momentul din plin.

Pe stadionul plin cu fanii trupei rock au răsunat timp de aproape 2 ore piese celebre, însă odată cu lăsarea serii, membrii trupei au scos „artileria grea”, cântând „Sweet Child o’ Mine”, „Sorry”, „Patience” sau „Paradise City”.

Slash – Foto: Guns N’ Roses

Cel mai așteptat moment al serii a fost interpretarea megahit-ului „November Rain”, în timp ce pe o plasmă imensă din spatele scenei a fost proiectată o ploaie torențială, în contrast cu vremea caniculară din București. Versurile fredonate de public s-au auzit mai tare decât vocea lui Axl, căruia părea că nu îi funcționează din nou microfonul. De curând, videoclipul piesei a depășit 2 miliarde de vizualizări, devenind „unul dintre cele mai vizionate videoclipuri rock ale tuturor timpurilor”.

30 de piese cântate în cele peste 3 ore de concert

Show-ul Guns N’ Roses de la București a durat mai bine de trei ore, iar trupa a fost fabuloasă. Axl Rose, Slash și Duff McKagan au demonstrat că există „tinerețe fără bătrânețe” atunci când rock-ul îți curge efectiv prin vene, iar implicarea lor a fost totală. La peste 60 de ani, seniorii rock-ului au fost megadinamici pe scenă, plini de energie și zvâc, demonstrând încă o dată, dacă mai era nevoie, că piesele de forță trec dintr-o generație la alta, și devin, astfel, universale.

După show-ul de la Bucureşti, legendarii de la Guns N’ Roses vor concerta pe 19 iulie la Budapesta, pe Puskás Arena, iar pe 22 iulie la Atena, pe Olympic Stadium, după care Guns N’ Roses revin pe scenele din Statele Unite ale Americii și Canada. De curând, Tom Mayhue, managerul de producţie al trupei a anunțat și că, în viitorul apropiat, va fi lansat un nou single.

Pe rețelele de socializare fanii au catalogat sonorizarea ca fiind un mare minus al întregului spectacol, calitatea slabă a sonorizării putând avea legătură și cu faptul că Arena Națională are probleme cu acustica, întrucât nici la alte concerte nu s-a auzit grozav. De asemenea, alți fani s-au plâns de lipsa pubelelor de gunoi de la nivelul tribunelor, de condițiile improprii și de mirosul insuportabil din zona toaletelor, pentru cei cu bilete la Gazon, dar și de faptul că înainte să înceapă cele 4 piese de la bis nu s-a mai putut cumpăra nimic de băut de la comercianți.

Ca o concluzie, cu bune, cu rele, concertul a fost peste așteptările multor fani de diferite generații, durata acestuia fiind una impresionantă, efortul fizic și psihic fiind supranatural pentru un asemenea show pe o căldură sufocantă și trebuie aplaudat din toată inima. Legendarii Guns N’ Roses au arătat, în cele peste trei ore de concert memorabil, că sunt artiști cu o energie fabuloasă, ce trezesc emoții greu de descris în cuvinte.