Pe 7 iulie 2012, B’ESTFEST Park din Tunari a fost din nou luat cu asalt de mii de oameni pregătiţi de distracţie. Coloana sonoră a celei de-a doua zile de B’ESTFEST 2012 a fost asigurată de artişti ca Royksopp, Milow, Selah Sue, Booka Shade, Obituary, Last Hope, Trolley Snatcha sauViţa de Vie, iar cei aproape 19.000 de petrecăreţii au avut parte de o zi şi o noapte plină de surprize.

La intrarea în festival, prin parcul de distracţii amplasat în stânga,  puteai să profiţi de o privelişte minunată şi ameţitoare a întregului parc dacă alegeai să te dai în lanţuri, cu doar 5 lei. Cei care doreau să aibă o cu totul altă perspectivă a festivalului şi să simtă adrenalina prin vene puteau alege varianta bungee jumping, unde o mulţime de oameni cu aparate de fotografiat sau doar simpli curioşi aşteptau salturile curajoase.

Adrenalină, relaxare şi petreceri până în zori

Daca adrenalina şi senzaţiile tari nu erau punctul tău forte, puteai să alegi activităţi mai cuminţi. Începând cu ora 22:00 aveai ocazia să vizionezi un film românesc („Tatăl fantomă„) pe ecranul cinematografic amplasat în aer liber în „Movie Area – Vodafone” şi să îl savurezi cu floricele de 3 sau 5 lei din zona de Playground. Dar până la acea oră înaintată mai aveai de văzut toate magazinele indie şi handmade amplasate pe parte stângă a parcului de unde puteai să îţi cumperi tricouri trăsnite, ochelari haioşi, cerceri din butoane de la tastatură sau biciclete Pegas ultra stylish. Dacă forfota cumpărăturilor de bazar te obosea prea tare puteai să te arunci într-un hamac şi să tragi un pui de somn rapid sau să savurezi o băutură răcoritoare în Control, Expirat, Fabrica sau B52.

După ce ai mâncat ceva în zona Food Court probabil că ţi s-a deschis apetitul şi pentru cultură. Şi atunci treceai prin zona Arts & Crafts (drepta, lângă scena Freedom Music) şi încercai să cânţi la o chitară invizibilă, să faci asocieri libere sau să desenezi împreună cu Revista de Povestiri şi Motanov. Fiindcă nu ţi-a ajuns mai treceai şi pe la cortul Lecturi Urbane care a adus biblioteca în mijlocul distracţiei şi pe la Green Village unde putei citi gratuit de pe eReadere. Apoi te îndreptai în direcţia muzicii, care te chema să o asculţi, spre scenele mari.

Căldura părea a fi şi în cea de-a doua zi de festival cea mai mare „problemă” a participanţilor, însă pentru câteva minute cerul a fost acoperit de nori, iar o ploaie de scurtă durată a răcorit după-amiaza celor ce au vrut să fie prezenţi încă de la primele show-uri. Până şi neplăcerile legate de transport ce în prima zi au înnorat puţin atmosfera, s-au rezolvat în cea mai mare parte.

Viţa de Vie – un show acustic de nota 10+

Muzical pe scenele principale ziua a început cu Blue Nipple Boy, Electric Fence şi Antract, cei din urmă oferind celor prezenţi pe lângă piesele proprii şi câteva cover-uri interesante pe scena Coca Cola. Între timp la scena Ciuc publicul se aduna aşteptând nerăbdător prestaţia celor de la Viţa deVie.

Viţa de Vie a urcat pe scena principală în jurul orei 19:30 şi a încălzit-o pentru următoarea apriţie – Selah Sue. Deşi Adi Despot a menţionat că ora aceasta este una dificilă pentru cei care urcă pe scenă, acesta s-a arătat încântat de public şi i-a mulţumit pentru prezenţă şi participare.

Trupa a oferit un spectacol acustic desăvârşit, ce a adus aminte de show-ul lor aniversar de 15 ani, de la Opera Naţională, doar că într-o atmosferă diferită, de vacanţă, de parc de vară, aşa cum a numit-o Adi Despot. Cele mai cunoscute piese ale celor de la Viţa de Vie (”Iamma”,  ”Îmi pasă“, “Vinolamine“,“Liber“, ”Totata”,  “Visare“, ”Lăsat pustiu” “Varză”, “Basul şi cu toba mare“, “Praf de stele“) au fost transformate în variantă acustică şi au putut fi auzite, pentru prima dată sub această formă, în aer liber. Acordurile cu influenţe orientale şi jazz sunau a vară, a lenevie şi lâncezeală, benefice pentru trup şi suflet.

Orchestraţia a fost impecabilă, iar  instrumentele noi introduse au dat un plus de savoare pieselor (în special s-a făcut remarcat flautul care îţi intra în inimă, parcă şi mai profund prin interpretarea în câmp deschis). Show-ul a fost simţit cu patos care, în rândul publicului, s-a tradus prin dansuri chill, fredonări şi o generală stare de bine. La finalul concertului trupa a cântat ”Praf de stele” şi a lăsat ”Basul şi cu toba mare” ca penultima piesă, tocmai datorită formatului acustic care nu mai cerea dezlănţuirea frenetică de final de concert. Dar trupa a lăsat pentru bis ceva cu totul special – ”Sunetul mai tare” în variantă populară, o versiune jucăuşă care a lăsat publicul cu zâmbetul pe buze. Deşi întrerupţi de Mala Vita, care îşi începeau concertul la 20:15 la scena alăturată, Viţa de Vie a reuşit să cânte cele două strofe pe care publicul a reacţionat pe măsură – cu valuri de aplauze entuziasmate.

Pe scena Coca Cola, cei de la Mala Vita au oferit un show plin de culoare şi energie. Piesele mai noi, combinate cu melodii cunoscute de fanii trupei au făcut ca recitalul trupei de „imigranţi”, aşa cum chiar ei se descriu, să fie un amalgam punk, ska şi reggae cu puternice elemente balcanice sau latine care au incitat la dans şi bună dispoziţie.

Selah Sue – o apariţie delicioasă pe scena B’ESTFEST

În cea de-a doua zi de B’ESTFEST, Selah Sue, cântăreaţa de origine belgiană, a încântat publicul român cu acorduri de jazz, soul şi reggae, fiind o apariţie deosebită. Epitetul din subtitlu nu este ales la întâmplare – Selah Sue este probabil cunoscută şi descoperită la noi mai ales prin intermediul reclamei la ciocolată (”This World”, de pe albumul ”Selah Sue”) deşi, după recţia publicului care a fredonat versurile celor mai cunoscute piese, s-a văzut că albumul artistei a prins deja.

Vocea şi piesele ei cu un stil aparte, eclectic şi foarte acut personalizate prin timbrul vocal, merită toată atenţia, fapt care a fost demonstrat şi  prin concertul artistei. Piese precum ”Crazy Vibes”, ”Raggamuffin”, ”This World”, ”Fyah, Fyah” au făcut deliciul publicului, aducând aminte de atitudinea regretatei Amy Winehouse sau de cea a lui Erykah Badu. Cu toate acestea, cântecele diferă prin acordurile muzicale cu o notă distinctă, dată de mixul reuşit de stiluri şi energia molipsitoare a artistei. Influenţele de reggae s-au împletit cu cele de R&B, soul şi chiar hip-hop, în piese pe care publicul a dansat şi a bătut din palme.

Artista a mulţumit în repetate rânduri românilor pentru energia specială şi pozitivă pe care o transmit şi a afirmat că îi pare bine să se afle pentru prima dată la noi în ţară, venită pentru noi, la sugestia noastră. Ritmurile de reggae cursive, vocea cu un pronunţat aer jamaican şi prezenţa scenică a artistei, în vârstă de doar 21 de ani – vibrantă şi plină de energie, au cucerit inimile publicului român.

Milow în premieră pe o scenă din România

Milow a urcat pe scena Coca Cola la scurt timp după recitalul susţinut de Selah Sue pe scena principală. Comunicativ, zâmbitor şi încântat de prima sa vizită în România, Milow a venit însoţit de colegii săi de trupă şi şi-a bucurat fanii cu un show plin de romantism şi nostalgie, oferindu-le celor prezenţi câteva minute de calm şi folk într-un recital în premieră în România.

Artistul care a cucerit topurile muzicale europene începând cu 2008, a făcut alături de cei prezenţi o scurtă călătorie prin discografia sa începând cu piese cum ar fi „Canada”, „California rain”, „Where my head used to be”. A urmat apoi „KGB” o piesă plină de emoţie despre piederea cuiva drag, piesă pe care Milow a legat-o de „No Surrender” a lui Bruce Springsteen.

Seara a continuat cu „Never gonna stop„, melodie pe care cei prezenţi s-au putut bucura din plin de vocea Ninei Babet, backing vocals şi clăpar în trupa artistului. A urmat apoi „Ayo technology” piesa ce l-a lansat pe plan internaţional şi care a fost cântată de toţi cei prezenţi. La finalul piesei Milow a rămas singur pe scenă şi a interpretat într-o variantă acustică „She might”, pentru ca mai apoi colegii de trupă să i se alăture pentru „You don’t know”. Recitalul s-a încheiat cu o interpretare plină de energie şi optimism a piesei „You and me (In my pocket)” în faţa unui public ce aplauda şi cânta alături de Milow. Înainte să părăsească scena Milow le-a spus fanilor că şi-ar dori să concerteze din nou în ţara noastră cât mai curând, însă deşi a fost chemat câteva minute la bis el nu a revenit pe scenă.

Nebunie electro cu Royksopp şi Booka Shade

Pe ritmurile muzicii electronice cântate de cei de la Royksopp, fanii au dansat şi s-au simţit în elementul lor. Pe lângă atmosfera degajată, generată de combinarea a diverse genuri, de la muzică house la drum and bass şi sunete afroamericane, membrii trupei au schimbat diverse costume excentrice, creând un concert elaborat. Extrem de aşteptaţi de fanii din ţara noastră, norvegienii au strâns cei mai mulţi fani în faţa scenei principale în cea de-a doua seară. Petrecăreţii nu s-au lăsat duşi de la scena principală astfel că, deşi trupa a încercat în repetate rânduri să părăsească scena, norvegienii au revenit de mai multe ori la bis şi şi-au încântat de-a dreptul fanii.

Deşi s-au lăsat aşteptaţi din cauza unor probleme tehnice, Booka Shade au fost primiţi de fani cu căldură şi aplauze. Cei doi membri germani, Walter Merziger şi Arno Kammermeier au mixat pentru cei prezenţi. Cu toate că a fost o zi lungă, cu multe concerte, publicul a dansat şi s-a simţit bine, fiind plin de energie.

Fondatorii death metalului la  B’ESTFEST 2012

Scena rock a fost şi în cea de-a doua zi un punct de atracţie destul de mare. Bucovina, Goodbye to Gravity, Avatar şi Lucky Funeral au fost trupele ce au făcut încălzirea pentru show-urile headliner-ilor celei de a doua zile. O dată cu lăsarea serii pe scenă au urcat bulgarii de la Last Hope, un nume de rezonanţă pe scena hardcore est-europeană.

În continuarea acestora au urcat cei de la Obituary. Una dintre formaţiile fondatoare a genului death metal, Obituary a ţinut publicul în picioare pentru mai bine de o oră. Trupa a avut un setlist ce a cuprins atât piese extrem de cunoscute fanilor cât şi melodii mai noi. Cu vocea puternică a solistului trupei şi prezenţa scenică  a celorlalţi membri, Obituary a reuşit să-şi menţină publicul până la ultimul acord.

Scena Future Heroes nu a avut parte de linişte pe parcursul zilei de sâmbătă când au concertat The Case, Sophisticated Lemons, Hot Cassandra şi Antartica. După miezul nopţii însă lucrurile s-au schimbat pentru că Silent Party a pus stapânire pe cortul „eroilor”. Cu căştile la urechi, sute de tineri s-au lăsat  purtaţi de muzică şi au dansat nestingheriţi pe beat-urile DJ-ilor.

În colţul opus s-a aflat scena Dance Arena unde după ora 22:00 beat-urile au luat cu asalt spectatorii la volum maxim. DJ Missile, Amon & Snow şi Meeloox au fost primii care au urcat la platane. Iar de la 01:15, ritmurile lui Trolley Snatcha au chemat un număr din ce în ce mai mare de petrecăreţi în arena unde accesul este permis doar celor peste 18 ani. Petrecerea a continuat până în zori pe beat-urile nebune ale găştilor Bass Turbat şi Selectro.

Ultima zi de B’ESTFEST 2012 îi va aduce pe cele 7 scene ale festivalului pe  PulpCaro EmeraldSkindredDope D.O.D.MeshuggahTristania,Andy CModestepThe Mono JacksLes Elephants Bizzares şi nu numai.