Suntem în era internetului, dar mai mult în cea a internetului mobil. Toate companiile se întrec în oferte de internet pe mobil, pe laptop sau pe tabletă. Reclamele acestora ne conving cât de util ne este un smartphone şi internetul pe astfel de dispozitive mobile. Aplicaţii peste aplicaţii: Facebook, Foursquare sau Twitter au milioane de utilizatori la nivel global, iar mulţi dintre ei sunt şi în România.

Însă avem o problemă. Excluzând tarifele destul de piperate la internet mobil, se pare că în ţara noastră reţelele companiilor de telefonie mobilă nu fac faţă de fiecare dată volumului de trafic de internet mobil sau nu-şi dau interesul să facă faţă, încă nu am identificat care este problema reală.

Am un smartphone (ca tot românul :)) şi merg la foarte multe concerte şi festivaluri, ăsta mi-e jobul. Fotografiile urcate pe Facebook în timpul concertelor sunt foarte apreciate de fanii iConcert.ro şi este una din modalităţile prin care vrem să ne răsplătim audienţa. Dar de multe ori nu am putut să fac asta sau am fost nevoit să o fac cu foarte mare întârziere. Motivul? Reţelele de telefonie mobilă nu fac faţă numărului destul de mare de spectatori, iar internetul mobil devine indisponibil.

Începând cu Sala Palatului, din centrul Bucureştiului şi continuând cu Romexpo, Arenele Romane sau Zone Arena, internetul mobil merge foarte prost sau deloc în timpul concertelor. Dar cele mai penibile momente cred că sunt atunci când te afli la un concert sponsorizat de o companie mobilă a cărui serviciu de internet merge foarte prost sau deloc.

Soluţii cred că există pentru a mulţumi cererea mare a serviciilor de internet mobil, acum nu ştiu dacă e de vină organizatorul unor astfel de concerte care nu cere suplimentarea antenelor sau a companiilor pe care nu le interesează sau pentru că ar fi costurile prea mari. Nu ştiu, aştept răspunsuri abilitate în acest sens, dar clar este o problemă care trebuie rezolvată.

Consider că este de-a dreptul frustrant să nu poţi împărţi cu o anumită comunitate bucuria de a fi la concertul artistului preferat, asta având în vedere că serviciul de internet este unul pentru care se plătesc nişte bani, nu e free.

Citeşte despre: , ,