Săptămâna a început perfect cu un concert în premieră a trupei britanice The Cure în România. Show-ul a avut loc luni, 22 iulie 2019, s-a desfăşurat în Piata Constituţiei din Bucureşti şi a fost un eveniment prezentat de Rock the City Festival. În deschiderea concertului The Cure au cântat trupele Editors, God Is an Astronaut, Coma şi Days of Confusion.

Programul de concerte al zilei a început destul de devreme, mai exact la 15:30 când pe scenă a urcat trupa românească Coma. Au urmat apoi reprezentaţiile celor de la Days of Confusion şi God Is an Astronaut care au trebuit să se lupte şi cu o căldură teribilă, care le-a dat bătăi de cap şi celor care au decis să vină devreme să asiste la toate concertele.

God Is an Astronaut în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Mai spre seară a urcat pe scena şi Editors, o trupă foarte aşteptată, care are o bază mare de fani în Romania şi care a mai susţinut un concert în ţara noastră la ediţia din 2017 a festivalului Summer Well. Preţ de o oră englezii au reuşit să acapareze cu totul atenţia publicului cu piesele lor, show-ul acestora fiind completat şi de o ploaie binefăcătoare care a alungat cu totul căldura.

Editors a ales piesa „Violence” pentru a deschide concertul, urmată de „Papillon” şi „Munich”. Din setlist nu au lipsit nici piesele „Hallelujah”, „Magazine”, „Sugar”, „Ocean of Night” şi „Smokers Outside the Hospital Doors”.

Editors în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Editors integrează în muzica lor influenţe dark, aşa că piesele lor creează o atmosferă destul de sumbră şi transmit în acelaşi timp o energie specială, lucru la care contribuie extrem de mult vocea lui Tom Smith, vocalistul trupei. Tom sună foarte bine live, atât de bine încât pe alocuri ajungi chiar să te întrebi dacă nu cumva e playback. Trupa dă dovadă de consistenţă pe scenă, creează acea intimitate cu fanii şi ne-a demonstrat că îşi merită din plin aplauzele.

Cu puţin timp înainte de ora 21:00, oamenii începeau deja să aplaude frenetic intrarea pe scenă a trupei The Cure. Şi pentru că britanicii s-au aflat pentru prima dată în concert în România, setlistul pe care l-au pregătit a fost foarte cuprinzător, astfel că fanii s-au putut bucura de multe dintre piesele cunoscute ale trupei.

The Cure în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

The Cure sunt pionierii rock-ului alternativ din Marea Britanie şi muzica lor este o îmbinare de post-punk, new wave şi dark wave. Deşi cariera lor muzicală depăşeşte 40 de ani, concertul de la Bucureşti ne-a arătat că sunt încă într-o formă nemaipomenită. Toţi cei 5 membri, Robert Smith (voce), Jason Cooper (tobe), Roger O’donnell (clape), Simon Gallup (bas), Reeves Gabrels (chitară), au făcut un show incendiar şi am putut aprecia calitatea muzicală de la începutul până la sfârşitul concertului.

La cei 60 de ani pe care îi are, Robert Smith, membru fondator şi singurul care a mai rămas din formula de debut a trupei, nu pare deloc departe de anii tinereţii. Vocea lui a sunat impecabil pe toată durata concertului, nu am putut sesiza nici urmă de oboseală, a ţinut ritmul în permanenţă şi în acelaşi timp am putut simţi o căldură deosebită pe care o transmitea cu întreaga lui fiinţă.

Bineînţeles, nu a renunţat nici la machiajul care îl individualizează şi păstrează încă un aer aproape inocent, pus în evidenţă şi de câte un zâmbet timid şi sincer pe care îl afişeaza din când în când în timpul pieselor. Robert Smith este genul de artist care îţi rămâne pe retină, care te inspiră şi a cărui voce te învăluie în mreje psihedelice.

Piesele celor de la The Cure induc în ansamblu un plăcut efect de transă asupra publicului, la un moment dat ai chiar senzaţia că asculţi aceeaşi piesă de mai multe ori şi totuşi e imposibil să te saturi să îi asculţi. Muzica lor te face să treci printr-un amalgam de emoţii, piesele transmit de cele mai multe ori melancolie, durere, alienare, confuzie, dar sunt câteodată şi vioaie şi chiar întrucâtva romantice. Impresionează în acelaşi timp prin simplitate, nu par deloc adepţii clişeelor, se rezumă doar la muzică şi le iese de minune.

Concertul The Cure a fost atât de reuşit încât după cele 20 de piese de bază pe care le-au cântat, membrii trupei au revenit pe scenă la bis parcă şi mai revigoraţi, iar concertul părea că abia începe. Au mai cântat încă 7 piese, majoritatea cu un sound pop-rock, spre deliciul total al fanilor care au putut asculta celebrele „The Caterpillar”, „Friday I’m in Love”, „Close to Me”, „Why Can’t I Be You?” sau „Boys Don’t Cry”.

În completarea show-ului, publicul a putut admira şi numeroase efecte vizuale date de lumini, culori şi imagini alese în concordanţă cu tema şi atmosfera fiecărei piese.

Setlist concert Editors la Bucureşti

1. Violence