Iubitorii de heavy metal din trei generaţii au avut ce sărbători în seara de 16 iulie 2016. Membrii trupei Scorpions, numiţi şi „ambasadori ai rock-ului”, au animat spiritele şi au ţinut publicul în priză timp de două ore într-un concert ce a facut parte din turneul internaţional, aniversar a 50 de ani de activitate, susţinut la Romexpo în Bucureşti.

Fanii dedicaţi au sosit chiar înainte de ora 19:00 şi au avut ocazia să-i prindă pe cei de la Metrock, o trupă de metal fondată în Oradea, care au deschis o seară întreagă de rock de calitate.

Pe măsură ce publicul se înmulţea şi rândurile începeau să se strângă în faţa scenei, o altă trupă românească şi-a început show-ul.

Metrock, concert în deschidere - Foto: Paul Voicu
Metrock, concert în deschidere – Foto: Paul Voicu

9,7 Richter sunt o trupă bucureşteană cu peste un deceniu de heavy metal la activ şi un solist ce debordează de energie. În contrapunct cu piesele dure şi instrumentaţia violentă au fost mesajele de solidaritate pe care le-au transmis aceştia, faţă de victimele din Franţa, dar şi faţă de un membru al trupei care era la recuperare în Belgia. Deşi piesele de pe primul LP îndemnau la pogo-uri şi mosh-pit-uri, majoritatea publicului se îngrămădea la standurile de bere şi floricele, mai degrabă decât în faţa scenei.

După încă o pauză, scena era pregătită pentru evenimentul principal al serii. La ora 21:00, odată cu apusul, s-au auzit şi primele acorduri de chitară electrică distorsionată, iar Scorpions și-au făcut intrarea pe scenă ca nişte staruri rock veritabile.

O formaţie cu casă de piatră

În uralele publicului au deschis concertul cu „Going out with a Bang” şi au continuat să crească ritmul în timp ce toată lumea sărea şi cânta cu ei. Metalul se simţea în aer, o atmosferă încărcată de energie, cum e înainte de o furtună puternică. Iar furtuna nu a întârziat să apară, din fericire, însă, doar una muzicală.

Scorpions în concert la Bucureşti - Foto: Paul Voicu
Scorpions în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu

Într-un moment de discuţii cu publicul, un fel de calm dinaintea furtunii, solistul a povestit cum nu şi-au imaginat vreodată că vor ajunge să cânte pe această scenă când se plimbau prin anii ’70 într-o dubiţă de turneu pe autostradă neştiind dacă vor ajunge vii sau morţi la următorul concert. Iar când au întrebat dacă ştim cum au rezistat atât de mult, răspunsul a venit de îndată: „We built this house on a rock!”.

Experienţa lor în concerte s-a văzut şi în compunerea unui setlist care a ţinut cont de ritmul publicului. Când toată lumea dădea semne de oboseală, ei au dat startul celei mai cunoscute piese, balada „Wind of Change”, care a venit la mijlocul concertlui gata să-i pună pe cei din public la treabă. Mulţumirea lor a venit sub forma refrenului care îi acoperea pe cei de la Scorpions, aşa că solistul Klaus Meine i-a lăsat pe ei să cânte la microfonul său, îndreptat către mulţime. În tot acest timp, pe ecranul din spatele scenei rulau imagini cu zidul Berlinului care să complementeze tematica piesei.

Un alt moment important al concertului a fost solo-ul la tobe al lui Mikkey Dee, unul dintre bateriștii legendari ai rock-ului, fost membru al formaţiei Mötorhead. Tobele amplasate pe o platformă s-au ridicat în aer cu tot cu Mikkey, în uralele publicului, în timp ce îşi executa cu viteză şi pricepere solo-ul. În același timp, pe ecranul din spate apăreau pe rând albumele lansate de Scorpions de-a lungul anilor. La culminarea solo-ului, întreaga discografie era pe ecran, în aplauzele unui public energizat.

Mult aşteptatul bis a fost cireaşa de pe tort cu două imnuri ale rock-ului unul după celălalt: „Still Loving You” şi „Rock You Like a Hurricane”. Orice energie mai păstraseră rockerii din public a fost consumată acum într-un ultim puseu de strigăte, versuri cântate şi sărituri care zguduiau pavajul, când Klaus Mein a luat steagul României ce i-a fost oferit din public şi a cântat înfăşurat în el ultimele piese ale serii.

Ultimele mulţumiri ale celor de la Scorpions au fost acompaniate de aplauze furtunoase de la întreg publicul: copii, cupluri tinere, adulţi cu familia sau sexagenari cu geci de piele de-o vârstă cu formaţia. În timp ce se îndreptau spre ieşire, cu toţii zâmbeau mulţumiţi după o seară de rock excelent.

Cei de la Scorpions au rămas întipăriţi în minte drept nişte „showmeni” desăvârşiţi (chitara-rachetă care scotea fum a fost o surpriză placută) şi totodată nişte profesionişti care fac muzică bună cu aceeaşi pasiune ca la început. O trecem în revistă drept o experienţă de neratat pentru orice fan rock şi metal şi… pe data viitoare, Scorpions! Cât de curând, căci trupa nu a ratat ocazia să ne spună cum în România au găsit unul dintre cele mai tari publicuri şi cum Bucureştiul rămâne o destinaţie preferată.