Sabaton a revenit în Bucureşti, cu un show plin de forţă şi lumini, la Arenele Romane, în seara de 27 ianuarie 2015. De această dată, concertul suedezilor a făcut parte din turneul „Heroes On Tour”, turneu de promovare al celui mai recent material discografic al trupei – „Heroes”.

RoadKill Soda, Aura, Battle Beast şi Delain: încălzirea publicului răcit

Deschiderea porţilor a avut loc mai târziu decât fusese programată, drept urmare, la ora 19:15, în faţa porţilor de la Arenele Romane era o mulţime uşor agitată şi înfrigurată. După câteva scandări de „Sabaton!!!”, mulţimea a început să intre în cadrul Arenelor, spre cortul încălzit. Dacă nu erai printre cei care au intrat primii, atunci au fost şanse destul de mari să fi auzit RoadKill Soda de afară. Aura „The Rock Chick” şi colegii ei au fost, pentru majoritatea celor prezenţi, prima doză de energie din acea seară. Cu câteva emoţii mărturisite, dar şi cu foarte mult entuziasm, Aura a susţinut un show bun, însoţit de aplauzele celor din faţa scenei.

Aura, concert înaintea suedezilor de la Sabaton - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Aura, concert înaintea suedezilor de la Sabaton – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Battle Beast a urmat pe scenă, aducând prin vocea solistei, Noora Louhimo, un plus de forţă şi energie heavy metal. Finlandezii au pus spectatorii în mişcare, cu un repertoriu scurt, ce a conţinut piese ca „Far Far Away”, „Black Ninja”, „Madness”, „Iron Hand” şi la final, i-au îndemnat pe toţi să fie „Out Of Control”.

Delain a fost ultima trupă de încălzire a serii, iar solista Charlotte Wessels şi colegii săi, au oferit un show symphonic metal apreciat de public. Olandezii au interpretat piese ca „Get The Devil Out Of Me”, „Army Of Dolls”, „The Gathering”, „Not Enough” şi la final, „We Are The Others”.

Battle Beast şi Delain în deschiderea turneului Sabaton - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Battle Beast şi Delain în deschiderea turneului Sabaton – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Battle Beast şi Delain sunt cele două trupe care îi însoţesc pe cei de la Sabaton în acest turneu.

Eroii suedezi la datorie

Într-un final, venise şi rândul celor de Sabaton să urce pe scenă, dar publicul a mai fost ţinut puţin în suspans, cât timp s-au acordat instrumentele şi s-a mai făcut o ultimă probă de sunet. Cei care au fost şi în trecut la concertele Sabaton începuseră să fredoneze „The Final Countdown”, piesa pe care suedezii îşi fac de obicei intrarea. Concertul susţinut de suedezi la Arenele Romane a fost cel de-al patrulea concert din Capitală, după cele din 2010, 2011 şi 2013.

Sabaton în concert la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Sabaton în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Nu a mai durat mult şi piesa celor de la Europe a început să răsune din boxe, urmată de sunetul alarmelor de război, iar Joakim Brodén a năvălit pe scenă, alături de colegii săi, pe ritmurile galopante de la „Ghost Division”.

În scurt timp, un steag al României a ajuns să fie postat pe setul de tobe al trupei, iar Joakim a salutat şi a mulţumit publicului în română. A mărturisit că are emoţii şi că toată trupa e încântată de publicul românesc, tot mai numeros de la un concert la altul, şi care îi întâmpină mereu cu entuziasm şi căldură. Joakim nu a uitat să le mulţumescă celor din cort pentru prezenţa numeroasă, într-o seară de marţi.

Heavy metal, umor şi cadouri

Setlistul din „Heroes On Tour” a cuprins piese de pe toate albumele Sabaton. Solistul a regizat şi mici exerciţii de democraţie prin vot, când publicul a ales ca piesa”Gott Mit Uns” să fie cântată în suedeză sau când a preferat piesa „White Death”, în loc de „Uprising”. Alte piese cântate au fost „Carolus Rex”, „Soldier Of 3 Armies”, „Resist And Bite”, „40:1”, iar la cererea publicului, „Swedish Pagans” şi „A Lifetime Of War”, în suedeză.

Nu au lipsit nici momentele de entertainment, când Joakim a arătat că şi-a mai îmbunătăţit repertoriul de riff-uri la chitară, cântând mici fragmente din piese de la Deep Purple, Michael Jackson sau Metallica. Ocazie numai bună pentru un mic solo al chitaristului Sabaton. Totodată, Joakim a povestit şi că a fost emoţionat de faptul că a primit cadouri datând din perioada celor două Războaie Mondiale, din partea fanilor, la sesiunea de Meet&Greet. La final, Joakim Brodén a invitat pe scenă un puşti de 10 ani aflat în faţa scenei, căruia i-a oferit ochelarii săi de soare şi pe care l-a invitat să rămână alături de ei pe scenă.

Pentru finalul show-ului, la partea de bis, Sabaton au păstrat cele mai cunoscute piese, respectiv „Night Witches”, nelipsita „Primo Victoria” şi „Metal Crue”. În loc de „la revedere”, Joakim şi colegii săi şi-au luat rămas-bun cu un promiţător „până data viitoare”.