Nu mai e o noutate pentru nimeni faptul că The Silver Church găzduieşte unele dintre cele mai aşteptate concerte din Bucureşti, acest lucru datorându-se în primul rând artiştilor de calibru care vin aici, dar şi datorită atmosferei destinse care ne întâmpină de fiecare dată.

Astfel, după nume importante precum Orphaned Land, Leprous, Iyeoka, Anneke van Giersbergen, Mike Terrana la Christmas Rock Fest, care au susţinut concerte în The Silver Church Club în ultima perioadă, a venit şi rândul celor de la Iced Earth să cânte aici, pe 28 ianuarie 2014, evenimentul fiind organizat de Promusic Events şi Maximum Rock Magazin.

O trupă foarte apreciată de către fanii rock-ului, Iced Earth a inclus şi România pe lista ţărilor care să facă parte din turneul de promovare a celui mai recent album, astfel că am avut ocazia să ascultăm live majoritatea pieselor de pe „Plagues of Babylon”.

Aceasta nu este însă prima oară când formaţia vine în ţara noastră. În 2011, Iced Earth au mai susţinut un concert tot în The Silver Church Club, pentru a-l promova pe Stu Block, talentatul vocalist care pe atunci era recent intrat în echipă. Şi pentru ca publicul să aibă parte şi de o încălzire binemeritată după frigul care domnea afară, sarcina de a cânta le-a revenit celor de la Elm Street şi Warbinger.

Două trupe promiţătoare – Elm Street şi Warbringer – împrospătează scena heavy metal

O seară extraordinară, cu multă muzică rock de calitate, şi care a debutat cu australienii de la Elm Street, o trupă energică, ai cărei membri sunt încă foarte tineri, şi care, prin stilul lor, ne amintesc întrucâtva de anii ’80. Băieţii de la Elm Street au cântat piese de pe albumul de debut „Barbed Wire Metal”, un produs lansat în 2011 şi care se bucură deja de apreciere din partea criticilor. Formată din Ben Batres (voce, chitară ritmică), Aaron Adie (chitară lead), Brendan Farrugia (chitară bass) şi Tomislav Perkovic (tobe), trupa anunţă să ia cu asalt scena heavy metal-ului.

Elm Street în The Silver Church Bucureşti  - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Elm Street în The Silver Church Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

La puţin timp după prestaţia trupei Elm Street, au urcat pe scenă cei de la Warbringer, o formaţie cu ceva mai multă experienţă muzicală, componenţii ei aflându-se deja la cel de-al patrulea album lansat din carieră. De fapt, promovarea ultimului lor album, intitulat „IV: Empire Collapse”, a fost şi principalul motiv pentru care i-au însoţit în turneu pe rockerii de la Iced Earth, acesta fiind unul dintre cele mai importante momente din cariera lor, aflată în plină ascensiune. Warbringer îi are în componenţă pe John Laux (chitară), John Kevill (voce), Andy Laux (chitară bass) şi Carlos Cruz (tobe).

Warbringer în The Silver Church din Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Warbringer în The Silver Church din Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Ambele trupe au fost primite cu căldură de către public, şi pe bună dreptate, deoarece show-urile lor au fost ingredientul necesar pentru o seară perfectă, pregătindu-ne pentru evoluţia remarcabilă a celor de la Iced Earth.

Iced Earth sau vigoarea metal-ului adevărat

Iced Earth au apărut pe scenă la 21:25, aşa cum era stabilit, în aplauzele şi strigătele de admiraţie ale fanilor care îi aşteptau nerăbdători. Trupa a început în forţă, deschizând concertul chiar cu piesa „Plagues of Babylon”, prima de pe albumul cu acelaşi nume. Cu un intro magistral, oarecum apocaliptic, un riff greoi şi un refren memorabil, „Plagues of Babylon” a fost alegerea perfectă pentru a ne introduce treptat într-un soi de transă, susţinută apoi de fiecare piesă în parte.

A urmat „Democide”, cu un ritm galopant, care ne-a potolit cumva setea de thrash, iar elogiul întunericului a continuat cu „Dark Saga”, de pe albumul „The Dark Saga”, cel de-al patrulea album lansat de americani. „If I Could See You”, o piesă mai sensibilă, care se apropie destul de mult de stilul arhicunoscut al unor trupe precum Metallica sau Iron Maiden, a domolit puţin spiritele, dar nu pentru mult timp, deoarece au urmat „Disciples of the Lie”, de pe albumul „Something Wicked This Way Comes”, şi „Jekyll and Hyde”, inclusă pe albumul „Horror Show”, ambele piese având un puternic stil agresiv, confirmând înclinaţia naturală către heavy metal a celor de la Iced Earth.

Stu Block, solistul Iced Earth la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Stu Block, solistul Iced Earth la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

„Among the Living Dead” ne-a readus în sfera thrash-ului, iar titlul dezvăluie şi tema centrală a piesei, şi anume decăderea societăţii şi a oamenilor, supuşi controlului minţii şi trăind o viaţă bolnavă. Cei de la Iced Earth au continuat cu „Blessed Are You”, scrisă pentru adevăraţii fani Iced Earth, „Peacemaker” şi „Vengeance is Mine”, aceasta din urmă fiindu-le dedicată celor care caută puţină izbăvire şi puţină răzbunare.

Intro-ul piesei „Cthulhu” este destul de domol în raport cu restul compoziţiei, care e de o ferocitate remarcabilă, extaziind fanii, la fel ca şi „My Own Savior”. „The End ?” şi „A Question of Heaven”, una dintre cele mai apreciate piese ale fanilor, aşa cum ne-a spus Stu Block, ne-au amintit din nou de stilul Iron Maiden, rămânând însă compoziţii foarte bine lucrate.

Deşi s-au lăsat cam mult aşteptaţi la bis, într-un final au urcat din nou pe scenă şi au cântat „Dystopia”, piesa de pe albumul cu acelaşi nume. Au continuat cu „Watching Over Me”, scrisă pentru Bill Blackmoon, cel mai bun prieten al lui Jon Schaffer, şi care a murit într-un accident de motocicletă. Versurile acestei piese îi aduc un frumos omagiu şi vorbesc despre imaginea unui om urmărit de amintirea prietenului său. Concertul s-a încheiat fulminant cu piesa „Iced Earth”, iar noi am rămas cu amintirea unui concert exploziv, cu oameni veseli, dispuşi să se distreze cât mai mult ascultându-şi idolii.

„Plagues of Babylon” – un album care merită toată atenţia

Albumul celor de la Iced Earth, „Plagues of Babylon”, are semnificaţii profunde, fiind trist în ansamblu, dar realist în acelaşi timp. Urmărind o societate care stă să se prăbuşească, o societate bolnavă, în care oamenii devin victimele maladiilor răspândite de clasa conducătoare pentru a-i supune şi pentru a domina întreaga omenire. Totuşi, speranţa nu este înăbuşită complet, ea persistând încă în mesajul pieselor prin apelul la unitate. Bineînţeles, Jon Schaffer este autorul versurilor celor mai multe piese ale trupei, iar cuvintele sale mereu încărcate de sens oferă o semnificaţie profundă melodiilor.

Iced Earth la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Nu putem uita nici de vocea lui Stu Block, vocalist al trupei din 2011, care, în ciuda scepticismului fanilor după plecarea lui Matt Barlow, a dovedit că este foarte talentat şi că poate menţine standardele formaţiei. „Plagues of Babylon” este totodată un album care ne dovedeşte faptul că Iced Earth e o trupă care ştie să menţină un anumit nivel de exigenţă şi totodată identitatea caracteristică, şi nu în ultimul rând, care ştie să folosească abilităţile şi talentul noilor săi membri, ceea ce conduce la succesul acestui album.

Setlist Iced Earth în The Silver Church

1. Plagues of Babylon
2. Democide