La prima ei vizită în România, Iyeoka a lăsat publicului prezent în clubul The Silver Church din Bucureşti în seara de 5 noiembrie 2013,  amintirea unui show energic, încărcat de entuziasm şi cu un ritm inconfundabil. Artista a fost acompaniată pe scenă de membrii band-ului The Rock by the Funk Tribe.

Seara a fost deschisă cu întârziere faţă de programul anunţat, de membrii formaţiei autohtone Antarctica – Delia Opran (voce), Tudor Scânteie (chitară), Benjamin Rivalet (clape şi electronică), Mircea Burete (bass) şi Mirko Grusa (tobe). Stilul muzical al românilor nu este uşor de încadrat, muzica lor fiind un mix de new wave, synth pop şi down tempo, pe ritmuri electronice.

Antarctica în deschiderea Iyeoka la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Antarctica în deschiderea Iyeoka la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Printre piesele interpretate s-au regăsit ”Bird In Space”, ”Pase Magice”, ”Brother” sau ”Sun On Her Left, Moon On Her Right”. Publicul a primit cu aplauze show-ul Antarctica, în ciuda nerăbdării de a o vedea pe Iyeoka pe scenă.

O călătorie muzicală  de două ore

La ora 22:50, pe scenă au intrat The Rock by the Funk Tribe, în formula Brian Capobianchi aka B-Cap (chitară), Andrew Bergman (saxofon), David Franz (bass) şi Jayson Fann (percuţie). După un scurt intro de prezentare al lui B-Cap, pe scenă a apărut şi Iyeoka Ivie Okoawo, pe numele ei complet.

Iyeoka pentru prima data în concert la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Iyeoka pentru prima data în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Din acel moment, timp de două ore, atmosfera din club s-a încărcat de multă voie bună, entuziasm şi un ritm care punea publicul în mişcare. Artista a cochetat întreaga seară cu publicul, exprimându-şi emoţiile într-un mod cât mai natural. A comunicat cu publicul, a dat mâna cu cei din primele rânduri şi nu a ezitat să recunoască faptul că deşi se află pentru prima dată în România, se simte ca acasă.

Dacă nu au cântat la unison cu artista, atunci cei din public au dansat, s-au mişcat, au aplaudat şi au fost încântaţi de show-ul pe care Iyeoka şi colegii ei de scenă îl ofereau cu entuziasm. Printre cântecele din prima parte a show-ului s-au auzit ”Hum The Bassline”, ”Say Yes”, ”This Time Around”, My Current Anthem”, ”The Yellow Brick Road Song”, ”Testify” şi renumita ”Simply Falling”.

Uneori emoţiile devin lacrimi

Originară din Boston (S.U.A.), Iyeoka are rădăcini nigeriene pe care le exprimă printr-un stil unic, care cuprinde elemente ale muzicii soul, R&B, rock, hip hop şi jazz. De altfel, artista a salutat publicul şi în limba ei nativă. Un moment tragi-comic, devenit obişnuit, din păcate, a fost când Iyeoka a confundat Bucharest cu Budapest, însă s-a corectat rapid, pronunţând Bucharest cu forţă.

Iyeoka si The Rock by the Funk Tribe la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Iyeoka si The Rock by the Funk Tribe la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Iyeoka a dovedit aseară că este unul dintre artiştii ai căror interpretare live sună, poate, mai bine decât cea înregistrată în studio. Timbrul vocii sale, modul de interpretare, dar mai ales energia pe care o degaja, au umplut tot spaţiul din club. Nici membrii The Rock by the Funk Tribe nu au fost mai prejos, fiecare dând dovadă de virtuozitate  în momentele lor de solo.

Alte piese din repertoriul solistei au fost ”The Island”, ”Millionaire”, ”Between The Lines”, ”Shine This Way”. Un moment emoţionant pentru artistă şi pentru anumite persoane din public a fost interpretarea versurilor de la ”She Does Not Know Her Beauty”, care a făcut-o pe Iyeoka să plângă. Versurile sunt dedicate bunicii sale, dar seara trecută au fost general valabile şi rostite din inimă.

Seara s-a încheiat în forţă cu ”Revolution” şi, pentru partea de bis, ”Broken Hearts Anthem”. După concert, Iyeoka şi colegii ei au rămas cu cei din public, pentru poze şi autografe. Concertul din Bucureşti va fi urmat de alte două concerte pe care Iyeoka le va susţine în Cluj-Napoca, pe scena Teatrului Naţional şi în Diesel Club.