Trupa norvegiană Leprous a revenit la Bucureşti şi a oferit două ore de rock progresiv intens la concertul suţinut luni, 21 octombrie 2013, în The Silver Church. Show-ul celor de la Leprous a fost deschis de Taine şi Blindead, întregind astfel paleta de nuanţe de rock progresiv. Evenimentul a fost organizat de Cavalleria Events.

Taine ne-a surprins plăcut încă o dată

Românii de la trupa Taine dau mereu dovadă de profesionalism la cel mai înalt nivel, concertele lor fiind impecabile din toate punctele de vedere. Reprezentanţi de seamă ai rockului underground, membrii formaţiei par să nu-şi dezamăgească fanii niciodată, fiind foarte iubiţi şi apreciaţi de către adepţii acestui gen muzical.

Taine în The Silver Church din Bucureşri - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Taine în The Silver Church din Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

La concertul din The Silver Church au arătat aceeaşi implicare şi atenţie la detalii, îmbinând cu succes sunetul şi proiecţiile video. Trupa a cântat piesele care au consacrat-o, chiar şi piese compuse acum 20 de ani, pe când Taine abia lua naştere. Printre melodiile alese pentru acest concert s-au numărat: „Three Days in Darkness”, „Resurrection”, „Love and Hate” sau „Cosmos„. Responsabili pentru show au fost, ca de fiecare dată, Andy Ionescu (chitară, voce), Bogdan Vişan (bass), Ştefan Aldea (chitară) şi Andy Tăbăcaru (baterie, percuţie, claviaturi).

Blindead – o trupă ce dă tonul la energie

Blindead este o trupă din Polonia, centrată pe stilul progressive doom, cu o activitate de mai mult de zece ani, perioadă în care componenţa ei a suferit numeroase modificări, acesta nefiind totuşi un impediment în a continua să promoveze muzica de calitate.

Blindead în deschiderea concertului Leprous de la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Blindead în deschiderea concertului Leprous de la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Având la active 4 albume, „Devouring Weakness”, „Autoscopia: Murder in Phazes”, „Affliction XXIX II MCMXCVI” şi „Absence„, şi 2 EP-uri,„Impulse” şi „Dig For Me”, se poate spune că Blindead au deja destulă experienţă, reuşind să facă o impresie foarte bună şi la concertul din clubul bucureştean. Ne-au captat atenţia timp de o oră, timp în care fiecare s-a distrat cum a ştiut mai bine. Deşi probabil nu multa lume cunoştea această trupă inainte de concert, a fost un prilej bun să o descoperim.

Leprous ne-a hipnotizat cu variaţia stilurilor abordate

Concertul norvegienilor de la Leprous a însemnat două ore de extaz, rezultat al unei combinaţii foarte reuşite de rock progresiv, black metal, avantgarde, jazz şi chiar blues pe alocuri. Este de fapt combinaţia care stă la baza celui mai recent material discografic al trupei, şi anume „Coal„, album promovat cu ocazia acestui concert. Ei au mai ajuns în România în 2010, în calitate de invitaţi ai trupei Therion, şi au cântat în deschiderea concertului acestora de la Arenele Romane, show care a făcut parte din turneul „Sitra Ahra” al formaţiei suedeze.

Leprous au prezentat albumul "Coal" fanilor din România - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Leprous au prezentat albumul „Coal” fanilor din România – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Coal” cuprinde 8 piese şi deja a început să câştige multă popularitate pe plan internaţional, criticile fiind foarte încurajatoare. Piesa emblematică a albumului este cu siguranţă „The Cloak„, membrii trupei făcând o treabă extraordinară prin combinaţia voce falsetto- clape. Melodia prinde foarte bine la public, fiind destul de armonioasă în ansamblu şi având un refren care îşi lasă cu uşurinţă amprenta în memoria ascultătorului. Piesa poate fi catalogată ca o capodoperă avantgarde metal, şi nu punem la îndoială faptul că succesul este garantat.

Piesele „Coal„, care dă şi titlul albumului, „Echo” sau „Contaminate Me” au avut de asemenea un mare impact asupra publicului, tonul hipnotic caracteristic albumului fiind greu de ignorat. Efervescenţa acestuia este demnă de luat în considerare, şi având în vedere că trupa este încă foarte tânără, cu siguranţă ne putem aştepta chiar la mai mult pe plan muzical în perioada următoare.