Trupa Orphaned Land le-a oferit fanilor săi o experienţă de neuitat la concertul de marţi, 15 octombrie 2013, care a avut loc în The Silver Church din Bucureşti, demonstrând că heavy-metalul poate fi îmbinat cu succes cu ritmurile orientale, rezultatul fiind pe cât de exotic şi neobişnuit, pe atât de senzaţional.

După ce au mai concertat în România de nenumărate ori în ultimii ani, se pare că cei de la Orphaned Land s-au îndrăgostit iremediabil de ţara noastră, fiind primiţi cu mare căldură de către public de fiecare dată. Orphaned Land au mai susţinut concerte în cadrul Samfest (2006 – Satu Mare), Maximum Rock Festival (2007 – Cluj-Napoca), festivalul Sonisphere (2010 – Bucureşti) şi în The Silver Church din Bucureşti în 2011.

The Mars Chronicles, Matricide şi Klone au deschis show-ul

Încălzirea pentru concertul celor de la Orphaned Land a început destul de devreme şi cu un public foarte puţin numeros. Prima trupă care a urcat pe scenă a fost The Mars Chronicles din Franţa, abordând stilul alternativ şi post-metal cu influenţe progresive. În cadrul concertului de la Bucureşti şi-au prezentat şi primul lor EP, lansat în urmă cu o săptămână. Apariţia lor a fost destul de excentrică, fiind îmbrăcaţi în alb şi având feţele albe şi părul vopsit tot în alb.

The Mars Chronicles în deschidrea Orphaned Land - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
The Mars Chronicles în deschidrea Orphaned Land – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Însă, persoanele care se aflau la acea oră la concertul lor aproape că puteau fi numărate pe degete, lucru care nu s-a schimbat nici în timpul concertului celor de la Matricide din Iordania, următoarea trupă care a urcat pe scenă. Cu toate acestea, ambele trupe s-au bucurat de muzică, iar evoluţia lor a fost de parcă s-ar fi aflat în faţa unui public mult mai mare, lucru demn de apreciat.

Solistul de la Matricide, într-un mod mai degrabă ironic, le-a spus celor câţiva oameni prezenţi: „Doresc să mulţumesc fiecăruia dintre voi pentru faptul că aţi transformat prima noastră venire în România într-un succes.” Următoarea trupă a fost Klone, formaţia franceză care a avut noroc sa aibă parte de un public mai numeros, având în vedere că lumea începea deja să se adune pentru concertul Orphaned Land.

Muzica – cea ma bună religie din lume

Este de remarcat diferenţa dintre stilurile abordate de cele trei trupe, niciunul apropiindu-se de cel promovat de Orphaned Land. Totuşi, dacă stăm să ne gândim, ideea concertului era tocmai uniunea dintre diferitele genuri muzicale şi, implicit, dintre oamenii de diferite naţionalităţi. Publicul prezent în The Silver Church la ora concertului celor de la Orphaned Land a fost alcătuit, pe lângă români, din turci, bulgari şi italieni, ilustrând influenţa benefică a muzicii care adună şi împacă popoare.

Orphaned Land LIVE la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Orphaned Land LIVE la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

De altfel, trupa din Israel este recunoscută ca ambasadoare a păcii şi a toleranţei, titlul ultimului album, „All is One” semnificând chiar această idee de uniune. De remarcat în acest sens, mai este şi faptul că Orphaned Land a primit Premiul Păcii şi Prieteniei în Turcia, iar în octombrie 2012 comisiei norvegiene pentru Nobel i-a fost înaintată o petiţie, pentru ca Orphaned Land să fie luată în considerare pentru acordarea Premiului pentru Pace în 2013.

Ophaned Land – metal progresiv şi influenţe tradiţionale arabe şi evreieşti

Trupa evreiască a cântat atât piese de pe cel mai recent album, cât şi piese mai vechi, de pe albumele „Mabool„, „Sahara” şi „El Norra Alila„. Declarându-se mereu împotriva războaielor, Orphaned Land au dedicat piesa „Children” copiilor din Siria.

Orphaned Land în concert la The Silver Church - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Orphaned Land în concert la The Silver Church – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Publicul nu s-a bucurat numai de sunet, ci şi de proiecţiile de pe ecranul mare din spatele scenei, care prezenta imagini cu dansuri tradiţionale şi videoclipuri ale trupei. Oamenii au fost foarte receptivi la mesajele formaţiei din Israel şi la final am putut spune că a fost un concert pe cinste. Sperăm ca Orphaned Land să revină în ţara noastră cât mai curând, pentru ca mai multă lume să aibă şansa să asculte muzica lor cu totul specială.