Concertul Chick Corea şi Gary Burton de marţi, 20 martie 2012, de la Sala Palatului din Bucureşti a fost un dublu eveniment pentru iubitorii de jazz: întâlnirea cu două legende ale genului şi lansarea unui nou album realizat în duet.

Cei doi artişti au început seara cu piese mai vechi, dragi publicului, însă, fiind vorba în fond de lansarea unui nou album – „Hot House – seara s-a transformat în audiţia unor piese noi.

Pe „Hot House”, Chick Corea şi Gary Burton se joacă. Aceştia au luat piesele unor nume la fel de importante şi sonore din lumea jazz-ului şi s-au jucat cu aranjamentele muzicale, au improvizat, au reinterpretat compoziţiile. Publicul a avut astfel ocazia să asculte muzica lui Bud Powell, Art Tatum, Dave Brudeck, The Beatles chiar, totul în interpretarea originală şi cameleonică a lui Chick Corea şi Gary Burton.

Chick Corea este un maestru al improvizaţiei, indiscutabil. Muzica lui este mereu suprinzătoare, e când furtunoasă, când un ecou pierdut, când haotică, când melancolică, evoluează, dar nu explodează întodeauna. Uneori se risipeşte înainte de punctul de climax pentru a reveni apoi şi mai tumultos. Alteori îl prelungeşte într-atât până la punctul de nebunie sonoră. Nu ştii niciodată la ce să te aştepţi şi pe unde te va purta muzica lui.

Gary Burton îl completează perfect, nu degeaba se spune despre „Crystal Silence”, înregistrat în vara anului 1972, la München, că este unul din reperele din istoria jazz-ului. Uneori, în contrast cu furtuna dezlănţuită de Chick Corea, alteori la fel de nereţinut, vibrafonul lui Gary Burton a făcut minuni. Gary Burton este maestrul vibrafonului. Autodidact la acest instrument, Burton a reuşit să revoluţioneze jazz-ul printr-o tehnică proprie, devenid un inovator, stilul său fiind preluat de alţi muzicieni.

Muzica lor nu e dintre cele mai digerabile, trebuie să recunoaştem asta, însă lejeritatea cu care cei doi au comunicat unul cu celălalt şi cu publicul şi atmosfera relaxantă pe care au reuşit să o creeze au făcut ca cele două ore să treacă foarte repede.