Sala Palatului s-a transformat pe 27 septembrie 2014 în scena comediei la Bucharest Comedy Week, datorită prezenţei carismatice şi umorului sincer, caracteristice lui Carlos Mencia. Anectodele cu detalii picante şi glumele spuse cu patos, au smuls cel puţin un hohot de râs de la fiecare spectator în timpul show-ului.

Încălzirea la umor

Introducerea a fost făcuta de Costel Bojog, membru al fostei trupe DeKO (acum cunoscută ca „Teo, Vio şi Costel”). Cu toate că a adus în discutie o temă relativ sensibilă – moldovenii vs. oltenii vs. ardelenii – publicul român a apreciat autoironia şi s-a identificat fără niciun fel de „păs” cu personajele descrise. Din peisajul neaoş n-a lipsit nici tehnologia şi referinţele la gaming, aplaudate nu doar de băieţi, ci si de fetele din sală.

Costel şi Francisco Duran (Sisqo), în deschidere - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Costel şi Francisco Duran (Sisqo), în deschidere – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la eveniment!

A urmat invitatul lui Carlos Mencia, Francisco Duran (Sisqo), care a continuat autoironia, cu glume despre obezitate şi anecdote cu tentă rasistă. Comedianul american a punctat rapid lucrurile pe care le-a observant în Bucureşti, iar noi, românii („skinny people”), ne-am amuzat copios când ni s-a confirmat că practicile noastre din domeniul auto sunt cel putin bizare pentru un cetăţean al SUA. În aproape fiecare anecdotă, Sisqo l-a menţionat şi pe Carlos, ceea ce ne-a făcut să-l aşteptăm din ce în ce mai nerăbdători.

Carlos şi anecdotele sale

Carlos a apărut pe scenă degajat, îmbrăcat în blugi şi cu o sticlă de bere în mână. Imediat după ce ne-a salutat, ne-a atras atenţia asupra unui personaj misterios prezent în sala – despre care am aflat ulterior că este sosia lui Robbie Williams, invitată să suţjnă un concert în cadrul festivalului de comedie.

Carlos Mencia, în premieră la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Carlos Mencia, în premieră la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Suntem siguri că Mencia şi-a pregătit bine show-ul, însă asta nu l-a împiedicat să improvizeze după pofta inimii. Aşa se face că şi-a început observaţiile despre poporul român ca o completare a spuselor lui Costel (care s-a amuzat copios din poziţia de spectator). Carlos Mencia este cunoscut pentru abordarea temelor care ţin de cultură, societate, diferenţe de rasă şi sex. Astfel, cine a văzut măcar un material cu el, nu a fost surprins să audă remarcele despre Ceauşescu, ţigani şi lesbienele din România.

Şi fiindcă publicul a fost foarte receptiv, Carlos a continuat cu cele mai reuşite glume ale sale, despre viaţa de familie, America şi condiţia oamenilor mai puţin sau deloc inteligenţi. Aşa cum ne aşteptam, au fost şi câteva momente mai „deocheate”, însă publicul nu mai este atât de pudic – mai ales după show-urile lui Eddie Izzard şi Pablo Francisco care au deschis mintea şi apetitul bucureştenilor pentru umor.

Carlos Mensia la Sala Palatului - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Carlos Mensia la Sala Palatului – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

În încheiere, Carlos ne-a mărturisit că nu-i plac despărţirile, moment în care ne-a şi dezvăluit latura sa sensibilă. Ca orice artist pasionat de munca sa, Carlos Mencia a ţinut să ne spună că faptul că a străbătut întreaga lume pentru a face oamenii să râdă este una dintre cele mai mari satisfacţii şi bucurii ale sale.

Cu siguranţă, am avut parte de un show de calitate, poate chiar punctul culminant al festivalului Bucharest Comedy Week.