Tarja Turunen a devenit unul dintre artiştii străini care s-au ataşat cel mai mult de publicul român, dovadă fiind nenumăratele concerte pe care le-a susţinut în ultimii ani în ţara noastră. Şi pentru că a trecut mai bine de un an de la ultimul său concert în Romania, susţinut la Ateneul Român din Capitală, cântăreaţa finlandeză a revenit cu două concerte de zile mari.

Prima oprire a fost Filarmonica Banatului din Timişoara, unde Tarja Turunen a susţinut un concert cu „casa închisă”, pe 2 februarie 2017, cu o zi înainte de concertul anunţat la Bucureşti. Vineri, 3 februarie 2017, Sala Palatului din Bucureşti a devenit din nou casa artistei, publicul primind-o cu la fel de multă căldură ca de fiecare dată. Cele două concerte au făcut parte din turneul „The Shadow Show 2017”, care promovează cele mai noi materiale ale artistei, EP-ul „The Brighest Void” şi albumul „The Shadow Self”.

Devilfire – o trupă carismatică şi plină de energie

Tarja Turunen i-a avut ca invitaţi în deschidere pe britanicii din trupa Devilfire, înfiinţată în 2016 şi care se bucură deja de un real succes datorită interacţiunii constante cu fanii, dar şi datorită talentului muzical. Devilfire, trupă de hard rock melodic, a impresionat publicul de la Bucureşti prin atitudinea dezinvoltă, prin comunicarea permanentă cu publicul în pauzele dintre piese şi prin energia debordantă de pe scenă.

Devilfire în concert la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Le-au mărturisit spectatorilor că zâmbetele lor îi fac foarte fericiţi şi pe tot parcursul concertului trupei, i-am putut vedea pe băieţi străduindu-se să menţină acele zambete pe feţele oamenilor din sală. Nu s-au sfiit nici să coboare printre rândurile de scaune şi să dea mâna cu spectatorii, un moment foarte gustat de altfel de către public. Devilfire a cântat pentru publicul de la Bucureşti piesele „She’s Always On The Run”, „Waiting for A Rockstar” şi „Revolution”, aceasta din urmă fiind în acord cu uriaşele proteste de stradă din Bucureşti şi de care aveau cunoştinţă şi membrii trupei. Devilfire urmează să lanseze în primăvara acestui an primul material discografic, intitulat „Rhapsody in Motion”, şi cu siguranţă vom mai auzi de ei curând.

Deşi înaintea trupei Devilfire, erau programaţi să urce pe scenă şi polonezii de la Anvision, din păcate acest lucru nu a mai putut fi posibil din cauza unor probleme tehnice care le-au întârziat prea mult concertul.

„The Shadow Self” – o simfonie rock despre frumuseţea întunericului

Tarja Turunen, regina muzicii symphonic & metal, a urcat pe scenă la ora 21:30, aşa cum era prevăzut în program. Artista a păşit pe scenă în acorduri maiestuoase şi sobre, demne de o regină, concertul fiind deschis cu piesa „Demons in You”, care face parte chiar de pe albumul „The Shadow Self”. De altfel, aşa cum era de aşteptat, cele mai multe piese incluse în setlistul concertului de vineri au fost cele de pe albumul „The Shadow Self”, un material discografic care vorbeşte mult despre partea întunecată a Tarjei, dar care se regăseşte în fiecare dintre noi, aşa cum şi artista a menţionat în timpul concertului de la Bucureşti.

Tarja Turunen în concert la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Piesele incluse pe albumul „The Shadow Self” subliniază însă frumuseţea întunericului, mai precis acele momente în care reuşim să ne cunoaştem cel mai bine, în care ne cufundăm în misterul sinelui fără teamă şi în care învăţăm să ne acceptăm slăbiciunile şi impulsurile pentru a deveni mai puternici. După cum spune Tarja Turunen, „The Shadow Self este o forţă creatoare în fiecare dintre noi”. „No Bitter End”, „Eagle Eye”, „The Living End” sau „Calling from the Wild” sunt piese în care zvâcnesc optimismul şi cutezanţa, iar versurile au puterea să ne facă să întrezărim lumina din întuneric.

Ritmuri puternice de rock simfonic şi acorduri acustice blânde

Deşi Tarja s-a afirmat deja ca artistă solo, în cea de a doua jumătate a concertului ea şi-a încântat din nou publicul cu câteva piese din perioada Nightwish, pentru a ajunge şi la sufletul celor mai nostalgici dintre fani. Astel, am putut asculta un mix compus din piesele „Tutankhamen”, „Ever Dream”, „The Riddler” şi „Slaying the Dreamer”. Acesta nu a fost singurul mix al serii, Tarja desfătându-şi fanii cu un al doilea mix, de data acesta acustic şi care a integrat câteva din piesele de pe albumele solo. Dintre acestea au făcut parte „Until Silence”, „The Reign”, „Mystique Voyage”, „House of Wax” şi „I Walk Alone”.

Spre final, am avut parte de şi mai multe piese de pe noul album, cum ar fi „Love to Hate” şi „Undertaker”, iar Tarja nu a uitat să introducă în setlist nici piesa „Victim of Ritual”, una dintre cele mai iubite piese din cariera solo. „Too Many” a încheiat concertul propriu-zis, lăsându-ne să reflectăm la visurile noastre şi la timp. Tarja şi-a încurajat fanii să nu renunţe niciodată să-şi urmeze visurile şi să lupte mereu pentru ele.

O dragoste sinceră pentru publicul român

La bis Tarja a revenit pe scenă la fel de energică şi şi-a luat rămas-bun de la fani cu piesele „Innocence”, „Die Alive” şi „Until My Last Breath”, încheiand încă un concert minunat, încărcat de magnetismul şi entuziasmul cântăreţei finlandeze.

În călătoria sa muzicală alături de fanii strânşi la Sala Palatului, Tarja a avut alături cinci muzicieni de înaltă clasă, care au ajutat-o să desăvârşească fiecare melodie şi să ne inspire încă o dată: Max Lilja (violoncel), Timm Schreiner (tobe), Christian Kretschmar (clape), Alex Scholpp (chitară) şi Kevin Chown (chitară bass).

Tarja Turunen în concert la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu /

Ca de fiecare dată când are ocazia să susţină un concert pentru fanii din România, Tarja radiază de bucurie şi dă tot ce are mai bun pe scenă. E o bucurie nedisimulată, în România se simte deja ca acasă, a învăţat chiar câteva cuvinte în română şi le pronunţă neaşteptat de bine, spre bucuria fanilor. Tarja ştie cum să-şi atragă publicul de partea ei şi ştie să-l răsfeţe atât prin muzica rock simfonică de calitate, cât şi prin energia şi interactiunea permanentă pe care o menţine cu fanii la concerte, iar atunci când le spune fanilor „Vă iubesc!”, poţi să simţi că e din toată inima.

Setlist Tarja Turunen la Sala Palatului din Bucureşti

1. Demons in You – The Shadow Self
2. 500 Letters – Colours in the Dark