Nu mai e niciun secret faptul că Evanescence este o trupă care explodează de energie în fiecare concert pe care îl susține, iar concertul de duminică, 15 septembrie 2019, nu a făcut excepție. Arenele Romane au avut din nou privilegiul să găzduiască show-ul trupei americane, așa cum s-a întâmplat și în urmă cu mai bine de doi ani, la precedentul concert Evanescence. În deschiderea concertului au cântat trupele Chaos Magic feat. Caterina Nix și Veridia.

Începând cu ora 19:00, publicul se aduna deja la Arene, ce-i drept nu într-un număr impresionant de la început, dat fiind că show-ul celor de la Evanescence era programat aproape 3 ore mai târziu. În acest timp, scena le-a revenit mai intâi celor de la Chaos Magic alături de care a cântat Caterina Nix. Astfel seara a început în acorduri de rock simfonic, iar vocea înaltă a Caterinei Nix i-a impresionat pe cei deja prezenți la Arene. Caterina Nix nu a fost apreciată numai pentru calitățile vocale, ci și pentru imaginea goth pe care a afișat-o pe scenă.

Chaos Magic feat. Caterina Nix, în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

A venit apoi rândul celor de la Veridia să acapareze scena și s-ar putea spune că au luat foarte în serios acest obiectiv. De cum au urcat pe scenă, Deena Jakoub și colegii săi au inspirat entuziasm, iar piesele lor au încărcat publicul cu energie. Deși cei prezenți la Arene se așteptau poate ca trupa să fie mai degrabă din zona metal, a fost clar încă de la început că trupa abordează un stil rock alternativ, care duce pe alocuri chiar și spre pop-rock.

Trupa nu sună însă deloc rău, iar energia pe care a adus-o a fost ingredientul perfect pentru deschiderea unui concert Evanescence. Îmbrăcată într-un costum alb-negru în acord cu logo-ul trupei și arătând mai degrabă ca un star pop, Deena Jakoub a creat o atmosferă incendiară la piese precum „Feed The Animal” sau „Ghosts”. La piesa „I’ll Never Be Ready” Deena a invitat-o pe scenă chiar pe Amy Lee de la Evanescence pentru a o acompania la pian și la voce, iar rezultatul a fost un moment plin de emoție, la care publicul a reacționat cât se poate de pozitiv.

Veridia în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Evanescence a urcat pe scenă în jurul orei 21:30 și a primit o mulțime aplauze pe măsură ce fiecare membru al trupei se așeza la instrumentul lui. Amy Lee a fost întâmpinată cu strigăte de bucurie și din când în când se mai puteau auzi și declarații de iubire venite din partea unor fani mai înfocați. Setlistul a debutat cu piesa „Imperfection”, de pe ultimul album, „Synthesis”, lansat de trupă în 2017. Versurile piesei „Imperfection” vorbesc despre o lume care se deteriorează pe zi ce trece, dar și despre salvarea prin iubire. Au urmat „What You Want” și binecunoscuta „Going Under”, care i-a făcut pe fani să fredoneze versurile împreună cu trupa.

„The Other Side” și „All That I’m Living For” au adus un plus de energie uriaș pe scenă, însă atmosfera din public nu a fost chiar la același nivel, deși cu siguranță fanii erau încântați. Concertul Evanescence a fost un adevărat rollercoaster de emoții, setlistul ne-a purtat prin piese de pe toate albumele trupei, și se poate spune că nostalgia a fost sentimentul predominant pe toată durata show-ului.

Evanescence în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Cele mai emoționante momente ale concertului au fost cele create de fani în timpul pieselor „Lithium”, „Call Me When You’re Sober”, „My Immortal” și „Bring Me to Life”, când toți au fost un suflet în timp ce fredonau de la cap la coadă versurile. „Bring Me To Life” a sunat senzațional live și pentru ca atmosfera să fie de vis, fanii au umplut Arenele Romane cu sute de luminițe, foarte potrivite și cu mesajul piesei. Concertul s-a încheiat cu un medley format din piesele „Haunted / My Last Breath / Cloud Nine / Everybody’s Fool / Weight of the World / Snow White Queen”, după care trupa și-a luat rămas-bun.

Amy Lee le-a mărturisit fanilor că le este recunoscătoare pentru iubirea lor și a spus că se simte foarte bine de fiecare dată când vine în România. A ținut chiar să menționeze că are o legătură specială cu țara noastră, deoarece a fost prima ei destinație atunci când a obținut pentru prima oară pașaportul pentru a veni să filmeze videoclipul de la „Bring Me To Life”.

Evanescence este una dintre trupele care reușește să își păstreze fanii fără să se reinventeze prea mult. Deși este fidelă aceluiași gen muzical și abordează cam aceleași teme în piesele ei, trupa nu pare totuși să se demodeze și e greu de crezut că o să se întâmple prea curând, având în vedere câtă emoție transmit încă piesele pe care fanii Evanescence le-au fredonat ani la rând.

Piesele trupei au mereu un mesaj puternic și reușesc să se plieze pe emoțiile pe care le simți încă de pe băncile școlii și până la maturitate. De menționat și căldura și energia pe care le transmite Amy Lee, cea care pe scenă se transformă în argint viu pur, mișcându-se în permanență dintr-un capăt în celălalt al scenei și dând frâu liber unui întreg val de trăiri. Amy Lee reușește să mențină vie flacăra muzicii Evanescence în sufletele fanilor și cu siguranță multe dintre piesele trupei vor deveni nemuritoare grație vocii ei inconfundabile.

Setlist concert Evanescence la București

1. Imperfection
  2. What You Want