După ce am aşteptat luni întregi Summer Well 2013, „festivalul ca o vacanţă”, în sfârşit a venit momentul să plecăm în căutare de muzică live şi în Buftea, pe Domeniul Ştirbey, unde ne petrecem întreg weekendul 10-11 august.

RECENZIE: A doua zi de Summer Well 2013: electricitate şi energie

Deşi anul trecut au fost câteva probleme care au tras festivalul în spate, dat fiind faptul că a doua zi de evenimente a fost anulată din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, ne bucurăm să vedem că anul acesta organizatorii parcă au învăţat din greşeli şi au făcut câteva modificări.

Primele impresii: transportul şi aşezarea

Problema oricărui festival organizat în (apropiere de) Bucureşti este aceea a transportului în comun. Dat fiind şi faptul că organizatorii au ţinut morţiş să precizeze faptul că programul autobuzelor este făcut de cei de la RATB, condiţiile au fost aceleaşi ca la orice festival: decalaje, supra-aglomerare şi temperaturi insuportabile în maşini. Singurii norocoşi au fost cei ce au plecat mai repede înspre Buftea, având parte de autobuze mai puţin aglomerate.

Blood Red Shoes la Summer Well 2013 - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Blood Red Shoes la Summer Well 2013 – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la festival!

Ca o primă surpriză plăcută, organizatorii Summer Well s-au hotărât să mute scena din locul de anul trecut, demonstrând că totuşi s-a învăţat din greşelile din 2012.

Blood Red Shoes şi Eugene McGuinness, concerte mai timide, pe lumină

Festivalul a început cu un foarte punctual concert al trupei Blood Red Shoes. Deşi lumea se adunase deja pe Domeniul Ştirbey în jurul orei 17:00, concertul a fost unul foarte liniştit, cu un public destul de mare, dat fiind faptul că foarte mulţi vizitatori erau încă erau în stadiul de cunoaştere a împrejurimilor. Publicul şi-a petrecut o mare parte din concert stând pe gazonul din faţa scenei, bucurându-se de muzică ori chiar stând de vorbă.

Eugene McGuinness a doua trupă din programul Summer Well 2013 - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Eugene McGuinness a doua trupă din programul Summer Well – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Continuând programul anunţat, nu a a durat prea mult până Eugene McGuinness şi-a făcut apariţia pe scenă puţin după ora 18:00. Cu o atmosferă mai animată, britanicul a reuşit să ridice o mare parte din public în picioare datorită unor melodii care au ajuns destul de cunoscute în ţară, cum ar fi „Shotgun” pe care fanii artistului au fredonat versurile. Spre sfârşit, Eugene McGuinness a cântat şi hitul său din 2012, „Sugarplum„, lăsând publicul de pe Domeniul Ştirbey destul de energizat.

Soul cu Michael Kiwanuka şi explozie de energie cu Glasvegas

Când Michael Kiwanuka a urcat pe scenă, publicul Summer Well se mărise considerabil, fiind totodată şi plini de energie de la concertul de dinainte. Printre ultimele frânturi de zi, am avut parte de un concert, extrem de bun din punct de vedere instrumental, formaţia cântăreţului britanic de soul adaptându-se la mici improvizaţii.

Michael Kiwanuka la Summer Well 2013 - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Michael Kiwanuka la Summer Well 2013 – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

În prima jumătate a concertului, Michael Kiwanuka a impresionat cu interpretarea unui cover de la Jimi Hendrix, a melodiei „May This Be Love„. Întreg concertul a avut o trecere foarte fluidă, mare parte din public fiind pur şi simplu captivată de instrumentiştii de pe scenă.

Având în vedere că Glasvegas a fost prima trupa care şi-a făcut apariţia după lăsarea întunericului, elementele vizuale de pe scenă au venit peste public ca un soi de artificii. Un concert ce a reuşit să ridice publicul în picioare după numai o melodie, a marcat prin energia de pe scenă, jocuri de lumini şi o chimie foarte bună între membrii formaţiei.

Glasvegas a ridicat publicul în picioare - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Glasvegas a ridicat publicul în picioare – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

În timp ce Jonna Löfgren a oferit un spectacol incredibil, bătând la tobe din picioare, Rab Allan şi ceilalţi băieţi din formaţie se simţeau exelent în timp ce distrau şi publicul. Fără să ne dăm seama, aproape întreg concertul a trecut, iar formaţia dansa şi cânta pe melodia „Go Square Go” împreună cu publicul. Fără îndoială, Glasvegas a fost cea mai energică trupă din prima seară de Summer Well, o mare parte din public fredonând melodiile până la autobuzul de plecare.

„Rămas bun” cu The XX

Headliner-ii serii, trupa britanică de indie, The xx, a apărut foarte timid pe scenă, abia fiind distinşi prin sunetişti. Continuând cu joc de lumini puternic, formaţia a avut o prezenţă mult mai liniştită decât formaţia de dinainte, deşi cei mai mulţi oameni bătuseră drumul până în Buftea special pentru ei. Concertul a început cu încercarea lui Romy Madley Croft de a ne saluta în română cu „Buena sera”, dar continuat cu ţipele publicului pe primele acorduri ale melodiei „Crystalised„.

The xx, headliner-ii primei zile de Summer Well 2013 - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
The xx, headliner-ii primei zile de Summer Well 2013 – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Cu un public pur si simplu hipnotizat de sunetul de chitară specific trupei şi mişcările teatrele pe care Oliver Sim le-a arătat pe toată perioada concertului, spectacolul care a închis prima seară a fost la fel de scurt ca şi celelalte. Concertul a ajuns la sfârşit cu melodii destul de calme precum: „Infinity”, „Intro” şi „Angels”, dar lăsând în urmă un public care voia mai mult.

Festivalul organizat de Livada ne va aştepta pe Domeniul Ştirbey şi duminică, 11 august, cu un program ce îi cuprinde pe: The Family Rain, Spector, Everything Everything, The Vaccines şi, bineînţeles, pe legendarii Suede.