Solstiţiul de vară nu ne-a adus numai cea mai lungă zi din an, ci şi un concert de anvergură marca Queen + Adam Lambert. Mii de fani şi-au dat întâlnire marţi, 21 iunie 2016, în Piaţa Constituţiei pentru a asculta live şi pentru a celebra cariera muzicală desăvârşită a uneia dintre cele mai populare trupe britanice din toate timpurile.

După o aşteptare îndelungată, în care fanii au sperat ca cei de la Queen să-şi îndrepte atenţia şi către publicul din România, legendarii muzicieni au poposit în sfârşit la Bucureşti, în încercarea de a recupera anii pierduţi, cu un show care ne-a lăsat într-un final fără cuvinte.

Concertul susţinut de fenomenul muzical care a atins inimile a zeci de milioane de fani din întreaga lume a făcut parte din amplul turneu european „Summer Festival Tour”, care include 15 ţări de pe bătrânul continent.

Electric Pyramid, Jeremy? şi Grimus au cântat publicului „la cald”

În toiul unei călduri toropitoare în care nevoia de apă părea să fie singura care contează, Electric Pyramid a avut sarcina să dea tonul unei seri care se anunţa plină de muzică bună şi care urma să se încheie în cel mai minunat mod cu putinţă. Britanicii de la Electric Pyramid, adepţi ai unui stil care se inspiră mult din muzica unor trupe celebre precum Nirvana, Foo Fighters, Pearl Jam şi Led Zeppelin, sunt o apariţie foarte recentă pe scena muzicală şi sound-ul lor promite să cucerească mulţi fani. Din setlistul celor patru membri ai trupei nu a lipsit „1989”, single-ul cu care s-au lansat oficial în muzică.

Grimus, concert în deschiderea legendarilor de la Queen - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Grimus, concert în deschiderea legendarilor de la Queen – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Umăreşte mai multe poze în galeria foto de la concert!

Programul a continuat cu Jeremy?, o trupă de rock alternativ din Bulgaria, înfiinţată în 2013. Ersin Mustafov (voce, chitară), Tasho Kolev (chitară), Rosen Vatev (tobe) şi Emiliyan Bonev (bas) au animat publicul din Piaţa Constituţiei cu piese care au atras deja o mulţime de critici pozitive. Cei patru băieţi aduc un stil răcoritor, inovator, iar energia pe care o emană pe scenă este de-a dreptul contagioasă.

Cea de-a treia trupă din deschidere a fost Grimus, înfiinţată în 2005, care se bucură deja de un succes extraordinar în România şi care începe să-şi deschidă orizonturile şi către străinătate. Clujenii au fost foarte bine primiţi de public, iar piese precum „Started”, „In Your Eyes”, „Priveşte-mă”, „Umbre” sau „Face The Light” i-au încântat pe toti cei prezenţi cu sensibilitatea versurilor. Pentru a simţi şi mai mult căldura publicului, spre finalul concertului solistul Bogdan Mezofi a coborât printre oamenii din primele rânduri, rugându-i apoi să le permită să facă o poză de grup în care aceştia să-şi arate tot entuziasmul.

Start în forţă cu Queen şi Adam Lambert

După mai bine de jumătate de oră de aşteptare, multe emoţii şi suspans susţinut şi de intro-ul „The Hero”, cortina a căzut, iar Queen şi Adam Lambert şi-au făcut apariţia pe scenă debordând de energie. Am conştientizat imediat că, ce aveam să vedem, urma să fie o îmbinare cu totul remarcabilă între clasic şi modern, între extravaganţa care-l caracterizează atât de bine pe Adam Lambert şi modestia pe care o emană legendarii Brian May şi Roger Taylor. Ar putea părea o alăturare nefirească sau întrucâtva exagerată, însă rezultatul e neaşteptat de reuşit. Deşi e drept că Adam Lambert nu l-ar putea înlocui nicicând pe Freddie Mercury, nici din punct de vedere muzical şi nici în inimile fanilor declaraţi ai celor de la Queen, artistul a avut parte de o primire extrem de călduroasă din partea publicului, atât la propriu, cât şi la figurat.

Adam Lambert şi Brian May - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Adam Lambert şi Brian May – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Căldura l-a făcut pe Adam Lambert să se minuneze, declarând: „E o saună aici!”. În acelaşi timp, acesta le-a mărturisit fanilor că nu intenţionează să ocupe locul lui Freddie Mercury: „Va exista un singur om pe nume Freddie Mercury. Eu nu sunt Freddie Mercury, însă îl iubesc ca şi voi.” Astfel, ce ne-a legat de Adam Lambert a fost tocmai această iubire faţă de un om şi un artist excepţional, care va rămâne în memoria fanilor Queen pentru totdeauna.

Adam Lambert – definiţia perfectă a nonconformismului

„Hammer To Fall”, „Seven Seas of Rhye” şi „Stone Cold Crazy” au smuls ropote de aplauze, iar fanii începeau deja să fredoneze versurile pieselor, prefigurând momentele magice care aveau să urmeze. În acelaşi timp, pe măsură ce vocea i s-a mai încălzit, Adam Lambert a demonstrat că îşi merită locul pe scenă alături de legendele trupei Queen. Totodată, Adam Lambert a făcut dovada excentricităţii sale pe toată durata concertului. Dacă pe Brian May şi Roger Taylor îi poţi mulţumi cu o pereche de pantaloni negri şi o cămaşă fără nimic să simtă nevoia să epateze, Lambert este artistul rebel care nu se sfieşte să facă uz de dramatism sau să-şi dea în petic cu stilul vestimentar.

Queen + Adam Lambert în concert la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Queen + Adam Lambert în concert la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

De la ochelari supradimensionaţi, rupţi parcă dintr-un film SF, la încălţări cu tocuri înalte, mers provocator şi priviri languroase, artistul dă curs oricărei provocări şi pare să fie cel mai bun prieten al nonconformismului. „Killer Queen” a fost piesa care a scos în evidenţă întregul arsenal de excentricitate al lui Adam Lambert, dar şi potenţialul său de actor. S-a simţit ca un rege în jilţul împărătesc impozant care i-a fost adus pe scenă şi s-a hidratat alegând să bea dintr-un pocal ce amintea de vremurile medievale.

Piese de poveste şi o atmosferă emoţionantă

„Another One Bites The Dust”, „Fat Bottomed Girls” şi „Play The Game” au fost ingredientul perfect pentru dezlănţuirea fanilor, care au cântat la unison cu artiştii. „Don’t Stop Me Now” a fost prilej pentru a celebra amintirea lui Freddie Mercury, iar „Somebody To Love” l-a făcut pe Adam Lambert să se gândească la iubire, mărturisind că îşi doreşte să iubească şi să fie iubit.

A urmat unul dintre cele mai emoţionante momente ale serii, al cărui protagonist a fost legendarul Brian May. Deşi ar putea părea imposibil, el a reuşit să transforme Piaţa Constituţiei într-un spaţiu intim, încărcat de emoţii covârşitoare, pe ritmurile piesei „Love Of My Life”. Aşezat pe un scaun înalt şi având la dispoziţie doar o chitară, a fost acompaniat de vocile tuturor celor 25.000 de fani prezenţi la concert, creând o atmosferă de vis. Şi pentru că într-un astfel de moment, imaginea şi vocea lui Freddie Mercury nu puteau lipsi, pe ecranul din spatele scenei a apărut o înregistrare cu Freddie din timpul unui concert.

Brian May a oferit publicului un moment solo - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Brian May a oferit publicului un moment solo – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Toata această magie, datorată în mare parte şi publicului, l-au emoţionat peste măsură pe Brian May, care a spus: „A durat mult să ajungem la voi. Oare de cât timp am vrut să facem asta? Este de necrezut. Ne-aţi oferit o primire incredibilă.” Iar pentru ca această atmosferă unică să rămână pentru posteritate, Brian May a considerat că e numai bună de surprins cu un selfie stick, astfel că a filmat entuziasmul publicului dintr-un capăt în celălalt.

„Kind Of Magic” i-a avut ca protagonişti pe Roger Taylor şi pe fiul acestuia, pe nume Rufus Tiger Taylor, cei doi oferind publicului un duel de zile mari la tobe. Acest moment a evidenţiat cumva şi schimbul de generaţii, dar şi un vot de încredere al marelui Roger Taylor pentru fiul său, un artist foarte talentat care îi calcă pe urme tatălui său.

A urmat piesa „Under Pressure”, un omagiu adus marelui David Bowie, care s-a stins din viaţă la începutul anului, şi „Crazy Little Thing Called Love”, o piesă pentru toţi cei care sunt îndrăgostiţi. „I Want To Break Free” ne-a vorbit despre nevoia de libertate, iar „Who Wants to Live Forever” a fost un alt moment intens din concert, marcat şi de efecte vizuale remarcabile, printre care o mare de lumini de lasere.

Final grandios şi efecte vizuale impresionante

Ridicat pe un piedestal, Brian May a oferit publicului un moment unic în timpul solo-ului de pe „Last Horizon”, desprins parca dintr-o altă galaxie. Toate acele proiecţii de lumini roşiatice care îl învăluiau pe chitarist au întregit atmosfera şi pentru o clipă ne-am simţit transportaţi spre alte orizonturi.

Din setlistul concertului nu putea lipsi „Bohemian Rhapsody”, o piesă care a făcut istorie şi ale cărei versuri vor rămâne mereu pe buzele fanilor Queen. Deşi prima parte a fost interpretată de Adam, pentru restul piesei s-a folosit tot o înregistrare cu Freddie Mercury, pentru ca esenţa şi amintirea acesteia să fie etern asociate cu vocea lui.

Deşi în teorie „Bohemian Rhapsody” a încheiat concertul Queen la Bucureşti, bineînţeles că fanii nu s-au putut abţine să nu mai ceară un bis, drept pentru care am mai ascultat „We Will Rock You” şi „We Are The Champions” şi am asistat la un final de poveste. O ploaie de confetti s-a pogorât deasupra publicului, iar Queen şi Adam Lambert şi-au luat rămas-bun cu „God Save The Queen” pe fundal.

Setlist concert Queen + Adam Lambert la Bucureşti

1. The Hero
2. One Vision