Timp de aproximativ trei ore, maestrul Gheorghe Zamfir şi-a purtat publicul prezent la Sala Palatului din Bucureşti, în seara de 29 mai 2012, într-o călătorie muzicală memorabilă. Intitulat „Rapsodia Primăverii„, concertul susţinut de Gheorghe Zamfir la Bucureşti a fost mai degrabă o reprezentare geografică muzicală.

Gheorghe Zamfir s-a prezentat în faţa sutelor de spectatori din sală, simplu şi elegant, fără a spune vreun cuvânt, ci dirijând ritmul alert al „Horei lui Arghir” şi „Hora Moldovei Mari„, pe care colegii săi din taraf le-au interpretat la debutul serii. De altfel, a fost remarcabil faptul că pe parcursul întregului concert, pe scenă nu a existat nicio partitură pentru muzicieni.

Abia după primele două piese folclorice, Gheorghe Zamfir a vorbit publicului, mulţumind de la început pentru prezenţă, dovadă a iubirii acestuia pentru muzica românească, „muzică plină de culoare„. Maestrul a încheiat aceste mulţumiri cu o urare metaforică, spunându-le celor prezenţi: „Vă sărut pe suflet!„. Apoi, artistul a povestit puţin din istoria sa, despre cât de des a concertat pe scena Sălii Palatului şi despre cum a cucerit Europa, şi mai târziu, restul lumii, cu muzica naiului său

Din Banat la Paris pe muzica naiului

Concertul a continuat cu o drumeţie prin muzica tradiţional românească, printr-o serie de suite din Transilvania, Banat, Oltenia şi Muntenia, printre care s-au regăsit „Mociriţă cu trifoi” sau „Radu mamii, Radule„. Maestrul a interpretat câteva versuri împletind tehnicile vocale cu tehnici uşor teatrale. Atunci când taraful din spatele său avea parte de un mic răgaz, Gheorghe Zamfir nu ezita să evoce frumuseţea şi complexitatea muzicii româneşti. Artistul a mărturisit că este dezamăgit de imaginea negativă pe care media din ziua de azi tinde să o promoveze despre folclor.

Vezi mai multe clipuri cu Gheorghe Zamfir!

După acest traseu muzical realizat prin zonele României, Gheorghe Zamfir a schimbat teritoriul, plasând publicul în filmul „Titanic„, prin interpretarea piesei de pe coloana sonoră a acestuia, „My heart will go on„. De acolo s-a ajuns imaginar în Paris, pe ritmurile melodiei „La vie en rose„, iar „El condor pasa” a amintit de cel mai cunoscut cântec peruvian, datorită cover-ului realizat de duo-ul Simon & Garfunkel. Nu a putut lipsi nici celebra piesă „Ciobănaşul singuratic„, care face parte din coloana sonoră a filmului „Kill Bill„.

Poveşti şi muzică cu suflet

În timpul reprezentaţiei, maestrul Zamfir a primit o diplomă de excelenţă pentru cariera şi contribuţia sa adusă muzicii româneşti, acordată de către directorul general al Sălii Palatului. După acest moment îndelung aplaudat de public, Gheorghe Zamfir a părăsit puţin scena, lăsând în locul său pe tenorul Mihai Andriescu şi soprana Elena Seliste. Tenorul a interpretat o variantă compusă de Zamfir pentru piesa „Ave Maria” şi canţoneta „Granada„.

Gheorghe Zamfir a revenit pe scenă, invitându-l alături de el pe Nicolae Voiculeţ, unul dintre elevii pe care i-a avut de-a lungul timpului. Alături de acesta a interpretat o suită de piese folclorice, care au încântat publicul. După acest moment, maestrul a povestit câteva dintre aventurile pe care le-a avut în Canada sau SUA, unde este extrem de apreciat, iar numărul discurilor vândute îl încadrează ca fiind al doilea artist al lumii, după Michael Jackson. Acesta a povestit amuzat cum pentru anumiţi străini naiul este cunoscut sub numele de „Zamfir”. De asemenea, maestrul a narat şi istoria naiurilor create de el, cele cu care a concertat la Sala Palatului fiind construite de el, după moartea profesorului său, Fănica Luca.

Ultima parte a serii a conţinut câteva doine, precum „Doina Oltului„, iar finalul a fost unul extrem de alert şi vioi, pe ritmurile pieselor „Căluşul” şi „Ciocârlia„.

Concertul „Rapsodia Primăverii„, susţinut de Gheorghe Zamfir la Sala Palatului din Bucureşti a fost startul unui amplu turneu naţional care va continua în luna iunie în oraşe precum Călăraşi, Bacău, Iaşi şi multe altele.