Zeci de mii de inimi au bătut la unison cu ritmurile pieselor Depeche Mode pe 15 mai 2013, pe Arena Naţională. Acesta a fost cel de-al doilea concert la Bucureşti al legendarilor muzicieni britanici şi a făcut parte din turneului „The Delta Machine Tour„.

„Let’s start a revolution” cu F.O.X.

Au trecut şapte ani de la precedentul concert Depeche Mode la Bucureşti, timp mai mult decât suficient ca fanii să devină extrem de nerăbdători să îşi vadă idolii. Astfel, deşi porţile s-au deschis în jurul orei 17:00, cei care şi-au dorit un loc în faţa scenei au fost prezenţi la Arena Naţională cu ore bune înainte.

Aşa cum fusese anunţat, în jur de 19:45 pe scenă au urcat cei de la F.O.X.. Publicul, ce deja umpluse gazonul, i-a primit cu aplauze şi a fost plăcut surprins de prestaţia trupei ce are doar patru luni de activitate. Piesele electro-pop cu ritmuri ce te fac să dansezi şi prezenţa scenică a solistei, Mitzi Fox, au dovedit că trupa britanică pare a fi la debutul unei cariere îndelungi.

Publicul în aşteptarea celor de la Depeche Mode
Publicul în aşteptarea celor de la Depeche Mode – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii în galeria foto de la concert!

Setlist-ul recitalului de 30 de minute a inclus: „I Am Electric”, „Guns & Horses”, „Airspace” (piesa cea mai bine primită de către public), „52”, „Heart Full Of Sharp Stone”, „Start A Revolution” şi „London Town„. După ce F.O.X. au mulţumit celor prezenţi pentru atenţie şi s-au întors în culise, fiecare mişcare de pe scenă a echipei de producţie părea să fie urmată de aplauze şi urale.

La 20:40, răbdarea celor prezenţi a ajuns la final pe ritmurile unui remix al piesei „Just Can’t Get Enough” ce răsuna în boxe. Aceştia au început să strige puternic numele trupei şi să aplaude neîncetat. Puţin după apusul soarelui, Dave, Martin, Andy & Co. şi-au făcut apariţia pe impresionanta scenă în uralele publicului.

Energie, mişcări senzuale şi multă muzică bună

În pantaloni negri şi cu un sacou negru cu dungi argintii, Dave Gahan a dat startul nebuniei ce avea să dureză peste două ore. Prima piesă, „Welcome to My World” a fost o invitaţie în lumea plină de mister a trupei şi ocazia perfectă ca solistul se renunţe la sacou şi să rămână într-una dintre deja faimoasele sale veste. Au continuat cu „Angel„, iar fanii le-a demonstrat clar că nu i-au trădat şi deja ştiu pe de rost versurile pieselor de pe albumul „Delta Machine„, lansat anul acesta.

Dave Gahan pe scena de la Bucureşti
Dave Gahan pe scena de la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

După ce a oferit o mostră a talentului său de dansator, publicul având ocazia pe tot parcursul serii să se bucure de mişcările sale celebre, zâmbitorul Dave a salutat fanii de pe Arena Naţională. Ei i-au răspuns cu aplauze şi au cântat alături de el pe piese ca: „Walking in My Shoes”, „Precious” sau „Policy of Truth”.

După „Should Be Higher” şi „Barrel of a Gun”, Dave a părăsit scena, moment în care publicul a început să strige numele lui Martin, pregătiţi fiind de ceea ce urma. Chitaristul cu unghiile negre şi fardat cu albastru a preluat microfonul şi a oferit o interpretare captivantă a pieselor „Higher Love” şi „When the Body Speaks”, publicul fiind iremediabil cucerit de vocea sa.

Calea spre „rai” are pe fundal piese Depeche Mode

Revenit, cu o altă vestă, Dave şi-a preluat „armata” de fani căreia i-a fost ghid şi conducător într-o călătorie muzicală în stilul Depeche. Călătoria a început cu „Heaven” şi „Soothe My Soul”, ambele de pe noul album, a continuat cu piese mai vechi ca „A Question of Time” sau „A Pain That I’m Used To”.

Dave Gahan şi Martin Gore
Dave Gahan şi Martin Gore – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Arena Naţională a vibrat, la propriu, pe piesele „Enjoy the Silence” şi „Personal Jesus”, publicul cântând vers cu vers sub îndrumarea atentă a solistului („All right Bucharest, let’s do this!”, „I can’t hear you!”). Nici nu avea cum să fie altfel, ţinând cont de faptul că piesele au făcut istorie în topurile muzicale şi au locuri de cinste printre cele mai cunoscute melodii la nivel mondial.

Un bis cu cinci piese

După „Goodbye”, trupa britanică a părăsit scena, lăsând pentru cinci minute publicul să le strige numele şi să îi cheme la bis. Bis ce a debutat într-un mod inedit, cu o interpretare acustică a piesei „Home” de către Martin Gore. Vocea sa cristalină a răsunat pe Arena Naţională, lăsând publicul parcă fără răsuflare.

Cu forţe proaspete şi o altă vestă, Dave a pregătit publicul pentru ce avea să urmeze: „Just Can’t Get Enough”. Urale, strigăte şi mai apoi un cor de zeci de mii de fani care au cântat cât au putut de tare refrenul piesei, pentru ca la final Dave să exclame mulţumit: „Oh, baby! Thank you!„. Au mai urmat două piese („I Feel You” şi „Never Let Me Down Again„), iar apoi talentaţii muzicieni au făcut plecăciunea finală în faţa publicului care a savurat fiecare secundă a show-ului şi a continuat să aplaude şi după ce luminile se aprinseseră pe stadion.

Depeche Mode, dincolo de cuvinte şi artificii vizuale

Depeche Mode este mai mult decât un simplu grup muzical, este un fenomen mondial ce de mai bine de 30 de ani domină muzica electronică. Show-ul organizat de Emagic la Bucureşti nu a făcut decât să le întărească poziţia printre legendele muzicii mondiale ce au concertat în ţara noastră.

Vizual, show-ul din Capitală a fost ireproşabil. De la elementele de decor şi jocurile de lumini fascinante la imaginile proiectate pe imensele ecrane, totul s-a desfăşurat fără cusur. Fie că au fost filmări în timp real din concert sau montaje video ce se potriveau perfect cu piesele, acestea au un punct comun, sunt legate de noul logo al trupei (cele trei triunghiuri).

Dave Gahan a vrăjit publicul de pe National Arena
Dave Gahan a vrăjit publicul de pe National Arena – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Diferiţi, dar legaţi de nemărginita pasiune pentru muzică, Dave Gahan, Martin Gore şi Andy Fletcher au reuşit de-a lungul timpului să creeze o legătură unică cu fanii lor. La Bucureşti, jucăuşul Dave, ce la final a rămas la bustul gol, a dansat în aproape fiecare colţ al scenei, cu mişcări pe alocuri lascive, în acelaşi timp interpretând piesele cu o uşurinţă rar întâlnită. Calculatul Martin a demonstrat că nu se teme să cânte din centru scenei, iar atunci când o face, o face perfect, iar tăcutul şi timidul Andy a arătat că pune muzica presus de orice.

Pentru concertul de pe Arena Naţională, fanii Depeche Mode au venit din toate colţurile lumii. Însă nu a contat că locuiesc în România, Norvegia, Israel, Italia, Marea Britanie, Statele Unite sau Japonia, 45.000 de oameni (conform organizatorilor) s-au bucurat de un show în adevăratul sens al cuvântului şi au părăsit stadionul cu amintirea unei seri minunate petrecute alături de Depeche Mode.

Setlist Depeche Mode – Bucureşti – 15 mai 2013

1. Welcome to My World
2. Angel