Ne-am obişnuit deja ca toamna să ne aducă o mulţime de concerte a căror gazdă principală este Sala Palatului, iar concertele susţinute de Smokie şi Bonnie Tyler luni, 13 octombrie 2014, nu au făcut excepţie. Evenimentul a avut loc în cadrul primei ediţii a festivalului „Oldies Music Fest”.

După cum anunţau organizatorii, evenimentul avea să fie cu totul extraordinar, dat fiind că spectatorii se puteau bucura de două concerte ale unor trupe legendare în aceeaşi seară. Şi, într-adevăr, aşteptările nu ne-au fost deloc înşelate. Fanii au mai avut ocazia să-i vadă de mai multe ori pe cei de la Smokie, dar şi pe Bonnie Tyler în concerte la Bucureşti, dar de fiecare dată când se întorc pare să fie zi de sărbătoare.

Bonnie Tyler şi Smokie în concert la Sala Palatului - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Bonnie Tyler şi Smokie în concert la Sala Palatului – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Am văzut o Sala Palatului mai extaziată ca oricând, oameni fericiţi care au fredonat fiecare piesă şi care au dansat frenetic ascultând hit-urile anilor ’70 şi ’80. Deşi mă aşteptam să văd mai mult oameni trecuţi de vârsta a doua, m-am bucurat să observ şi foarte mulţi tineri, lucru care dovedeşte faptul că muzica de calitate va dăinui pentru totdeauna.

Smokie au fost argint viu pentru publicul de la Sala Palatului

Concertul celor de la Smokie a început punctual la ora 19:00, iar piesele care au deschis seara au fost „Boulevard of Broken Dreams” şi „Something’s Been Making Me Blue”. A urmat balada „Lay Back in The Arms of Someone”, iar membrii trupei i-au rugat pe fani să cânte împreună cu ei toate piesele, promiţându-le o distracţie pe cinste cât timp avea să dureze concertul. Le-au mărturisit spectatorilor că se simt minunat pentru că au putut reveni în România, spunând totodată că primul concert susţinut în ţara noastră a fost acum mai bine de 20 de ani, mai precis în 1993.

Smokie în concert la Sala Palatului - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Smokie în concert la Sala Palatului – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Au cântat şi melodia „If You Think You Know How To Love Me” de pe albumul „Changing All The Time”, înregistrat la Paris şi lansat în 1975. Piesa a ocupat locul 3 în UK Single Charts, iar cei de la Smokie au recunoscut că succesul ulterior al formaţiei s-a datorat acestei realizări şi că, în alte condiţii, nu s-ar mai fi aflat pe scenă acum. După „Baby, It’s You” şi o incursiune în muzica anilor ’70, membrii Smokie ne-au readus în prezent şi au cântat piesa „If I Can’t Love Me” de pe ultimul lor album, intitulat „Take a Minute”.

A urmat „And The Night Stood Still”, piesă de pe albumul „Wild Horses – The Nashville”, înregistrat în Statele Unite. Publicul a fost invitat să se ridice în picioare şi să danseze nebuneşte, iar provocarea a fost numaidecât acceptată. Apogeul concertului a venit odată cu cele mai cunoscute piese ale trupei şi anume „Don’t Play Your Rock ‘n’ Roll to Me”, „I’ll Meet You at Midnight” sau „Oh Carol”.

Smokie le-au oferit românilor un show exemplar, cu totul frenetic, din care nu au lipsit nici comentariile amuzante ale membrilor formaţiei. Complet dezinhibaţi, au interacţionat constant cu publicul, care i-a răsplătit cântând alături de ei fiecare piesă şi aplaudându-i cu entuziasm. Concertul s-a încheiat pe acordurile celebrelor melodii „Have You Ever Seen The Rain?” şi „Living Next Door To Alice”, iar la final le-au mulţumit încă o dată fanilor pentru prezenţa la concert, pentru energia lor fantastică, dar şi pentru susţinerea pe care le-au oferit-o de-a lungul anilor.

Bonnie Tyler a fermecat cu vocea puternică şi cu apariţia dezinvoltă

După o pauză de aproximativ 15 minute am asistat la cel de-al doilea concert al serii, al cărei protagonistă a fost Bonnie Tyler, care a apărut pe scenă într-o ţinută destul de provocatoare, sfidând ca întotdeauna efemeritatea timpului şi, implicit, vârsta pe care artista o are. S-a arătat impresionată de atmosfera pe care a simţit-o din partea publicului pe durata concertului colegilor săi de breaslă de la Smokie, lăsând să se înţeleagă că şi-ar dori ceva asemănător pentru concertul său. Ce-i drept, momentul lui Bonnie Tyler a fost ceva mai domol, baladele sale ancorând cumva fanii într-un soi de reverie plăcută. Concertul a început cu piesa „Flat On The Floor” şi a continuat cu binecunoscutele „To Love Somebody” şi „It’s A Heartache”, care ne-au readus înapoi în anii ’70.

Bonnie Tyler în concert la Sala Palatului - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Bonnie Tyler în concert la Sala Palatului – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Artista a cântat apoi „Lost in France”, prima piesă pe care a înregistrat-o şi care era foarte diferită de piesele pe care obişnuia să le cânte în cluburi înainte ca numele său să devină cunoscut. Am avut parte şi de melodii mai recente, precum „All I Ever Wanted”, extrasă de pe ultimul său album.

Concertul lui Bonnie Tyler a reprezentat pentru artistă şi un prilej de a le mulţumi şi de a omagia cariera unor artişti precum Bryan Adams, Janis Joplin, Joe Cocker şi mai ales Tina Turner, pentru influenţa pe care muzica acestora a avut-o în dezvoltarea şi desăvârşirea sa muzicală. Din acest motiv, am putut asculta un cover al melodiei „Straight From The Heart” a lui Bryan Adams, „Turtle Blues” a lui Janis Joplin sau „River Deep, Mountain High” a Tinei Turner.

Seara nu se putea încheia fără să ascultăm „The Best”, piesă compusă de Bonnie Tyler, dar care a cunoscut succesul prin intermediul Tinei Turner. Artista a recunoscut faptul că la început această melodie a fost un eşec, dar când, doi ani mai târziu, Tina Turner a preluat-o pentru a o interpreta, s-a simţit mândră şi astfel şi-a recâştigat încrederea în sine şi a putut continua să activeze în industria muzicală.

Bonnie Tyler le-a spus fanilor spre final că avea de gând să plece nicăieri fără să-şi găsească eroul, aşa că am ştiut că va urma piesa „Holding Out For A Hero”. Bonnie Tyler s-a bucurat de aplauze furtunoase şi le-a fost recunoscătoare fanilor pentru că au încurajat-o atâta timp să facă muzică de calitate, iar noi am rămas cu vocea ei incredibilă pe timpan şi cu exemplul unei femei puternice care nu încetează să impresioneze.

Setlist-ul concertului Smokie la Sala Palatului

1. Boulevard of Broken Dreams
2. Something’s Been Making Me Blue