Pentru iubitorii de muzică blues, cea mai bună modalitate de a începe weekendul de trei zile, prelungit cu ocazia Rusaliilor, a fost participarea la concertul susţinut de Beth Hart. Artista s-a întors în Bucureşti pe 17 iunie 2016, pentru a-şi încânta încă o dată fanii români cu un spectacol muzical nonconformist.

După un an de la cel mai recent concert susţinut în România, Beth Hart a revenit pe scena Sălii Palatului, fiind primită într-un ropot de aplauze şi urale. Cântăreaţa a ținut un mic discurs introductiv în care a salutat şi a mulţumit publicului pentru prezenţă, după care s-a aşezat la pian şi a a introdus spectatorii în lumea blues-ului. Au urmat două ore în care s-a desfăşurat un spectacol alcătuit din momente muzicale originale, sunete din altă lume, abordate cu precizie, şi o dezlănţuire de forţe, în compania lui Beth Hart şi a celor trei instrumentişti.

Combinaţie de forţă şi emoţie à la Beth Hart

Cu o energie debordantă şi cu o atitudine deschisă şi jovială, regina blues-ului contemporan, aşa cum este numită Beth Hart, şi-a început show-ul în forţă, cu piese alese din repertoriul său. „Vă simţiţi bine?”, i-a întrebat artista pe spectatorii de la Sala Palatului. Răspunsurile afirmative ale celor prezenţi la concert nu au întârziat să apară. Plăcerea de a o asculta pe Beth Hart s-a văzut pe chipul spectatorilor, aceştia bucurându-se din plin de concert. Fanii au renunţat la locurile confortabile de pe scaune şi au stat mai mult în picioare în timpul concertului.

Beth Hart în concert la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Beth Hart în concert la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Apoi, artista a coborât în sală şi s-a plimbat printre rânduri, pe ritmurile melodiei „Delicious Surprise”. A revenit pe scenă şi s-a poziţionat cât mai aproape de fanii, chiar pe marginea scenei, şi a interpretat piesa „Your Heart Is As Black As Night”, în lumina unui singur reflector, direcţionat spre ea.

Concertul de la Sala Palatului a căpătat şi conotaţii personale. Înainte de a interpreta piesa „Baddest Blues”, solista le-a dezvăluit spectatorilor câteva detalii din viaţa familiei sale. A vorbit despre relaţiile extraconjugale ale tatălui său şi despre nefericirea mamei sale, căreia i-a şi dedicat acest cântec. Astfel, şi-a arătat latura sensibilă exprimându-şi sentimentele de tristeţe şi dezamăgire care s-au descărcat în lacrimi, pe notele muzicale redate la pian.

Dezvăluirile artistei despre viaţa sa personală au continuat şi la următoarele piese. Beth Hart le-a mărturisit fanilor din România că balada „Hiding Under Water” a fost scrisă după ce a avut o relaţie cu un bun prieten. Publicul a fost copleşit de emoţiile artistei, care a plâns pe scenă.

Un show complet cu performanţe vocale şi instrumentale

Prin intermediul pasiunii şi talentului său, dar şi datorită echipei sale, Beth Hart a reuşit să susţină un concert care a conţinut toate ingredientele necesare. Hituri precum „Learning to Live” şi „If I Tell You I Love You” au fost puse în valoare de vocea inconfundabilă a artistei şi de propriile interpretări la pian şi chitară. Mai mult, spectacolul a fost încărcat cu solo-uri instrumentale la pian, chitară sau tobe, acestea fiind înnobilate de sunetele acute ale artistei, care sunt abordate rar în lumea muzicală.

Piesa „Rhymes” a dat culoare evenimentului, iar Beth a profitat de ritmurile alerte ale acesteia, sărind şi imitând o balerină. Publicul a cântat şi a dansat alături de artistă, reacţionând într-un mod energic şi debordant, conform unor asemenea performanţe de elită.

La un acord puternic de pian, luminile au scăzut considerabil, iar restul trupei a părăsit scena, lăsând-o pe Beth la instrumentul cu clape. Mai întâi a interpretat hitul „LA Song”, optând pentru o varianta unplugged. Apoi a continuat cu „Setting Me Free”, despre care a mărturisit că nu este înregistrat pe niciun album, deoarece crede că acest cântec este compus pentru a fi ascultat live. Imediat după ce a încheiat interpretarea, artista şi-a luat repede rămas bun de la fani şi le-a urat noapte bună cu zâmbetul pe buze.

Momente de bis pe măsura întregului spectacol

După câteva minute de urale şi aplauze, Beth Hart a revenit pe scenă însoţită de trupa sa pentru a oferi un final inedit, demn pentru un asemenea festin muzical. A invitat publicul să se ridice în picioare pe ritmurile pisei „Lifts You Up”, iar spectatorii s-au conformat fără ezitare. Beth le-a arătat şi latura sa misterioasă prin interpretarea cântecelor „Boogeyman” şi „Leave the Light On” care au adus o linişte pătrunzătoare printre rândurile din sală.

Beth Hart şi-a încheiat concertul cu piesa „I’d Rather Go Blind” care a rămas întipărită în inimile şi în gândurile fanilor, la fel ca şi speranţa că artista va reveni în România şi anul viitor, după cum a precizat la final.

Setlist Beth Hart la Bucureşti

I’ll Take Care of You
Can’t Let Go