Luna martie s-a încheiat cu un concert pe măsură, susţinut de Damian & Brothers la Sala Palatului din Bucureşti. Pe 31 martie 2017, Damian Drăghici împreună cu trupa sa şi cu mai mulţi invitaţi surpriză au organizat o petrecere aniversară în toată regula. Motivele de sărbătoare au fost numeroase, dar în principal, trupa a dorit să-şi promoveze cel mai recent album, „Gypsy Rock – Change Or Die” şi să petreacă de ziua solistului, care a împlinit 47 de ani.

Spectacolul reinterpretăilor a început pe ritmurile orientale ale „fraților”, care au salutat publicul cu zâmbetul pe buze şi cu multă voie bună. Lista invitațiilor speciali a fost deschisă de două voci feminine care au adus pe scenă muzica românească de altă dată.

Mai întâi Cristina Bălan, câştigătoarea sezonului 5 al concursului Vocea României, a interpretat melodia „Mă dusei să trec la Olt”, iar apoi, Alina Eremia a cântat un colaj format din câteva versuri în engleză despre băiatul de vis, „Johnny” şi celebrul refren al cântecului din popor „Sanie cu zurgălăi”. Cele două cântărețe au primit imediat replica de la sexul opus, reprezentat mai întâi de Cornel Ilie, cu reinterpretarea „Damigeana, Uite aşa aş vrea să mor”, iar apoi de Grasu XXL şi de Sergiu Ferat cu hitul „Constantine, Constantine”.

Alina Eremia, în concertul Damian & Brothers – „Gypsy Rock – Change Or Die”, la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Pe fundalul genericului de la filmul „Pantera roz” şi-a făcut apariția gazda show-ului, Vasile Calofir. În timp ce în surdină se auzea un colaj instrumental format din piesele celor de la Damian & Brothers, celebrul actor îi pregătea introducerea protagonistului, Damian Drăghici. „Se măreşte ritmul, dar cineva lipseşte. Ştiu că vă gândiți la Damian Drăghici”, a strigat Calofir din mijlocul scenei.

Printre rândurile din sală s-a creat mare zarvă, atunci când artistul a apărut din public cu o tobă uriaşă legată de corp, însoţit de un grup de dansatoare îmbrăcate în straie ţigăneşti. Deîndată, toţi spectatorii au renunţat la locurile lor pentru a intra în joc, la cererea cântăreţului: „Toată lumea în picioare! Nebunie maximă!”. Odată ce au ajuns toţi în lumina reflectoarelor, s-a dat startul petrecerii la tonul tarafului din spatele scenei, pe ritmurile cântecului „Zi una mai săltăreaţă”.

Damian & Brothers în concertul „Gypsy Rock – Change Or Die”, la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

După o intrare demnă de un sărbătorit, Damian a reamintit tuturor scopul adevărat al petrecerii: „În seara asta vă vom prezenta albumul. Veţi vedea foarte mulţi artişti, cărora ţin să le mulţumesc pentru tot ajutorul pe care mi l-au dat. Şi vă mulţumesc şi vouă pentru că ne iubiţi şi ne susţineţi”. Acestea fiind spuse, cântăreţul a lăsat publicul în compania unei „artiste foarte îndrăgite” de el, Feli, care a dictat ritmul petrecerii: „Hopai Diri Da”. În continuare, a fost adus un omagiu regretatei Maria Tănase, printr-o reinterpretare modernă a şlagărului „Lume, lume” cu tânăra solistă Nicole Cherry. Pentru a înveseli atmosfera, formaţia Damian & Brothers a schimbat registrul, întorcându-se la originile sale, reprezentate de stilul gypsy, prin melodia „Balalau”.

La invitaţia sărbătoritului, pe scenă şi-a făcut apariţia o prezenţă feminină provocatoare, Lora care a cântat în ţigăneşte melodia „Araclema”. Limba rromilor a fost promovată în continuare printr-o serie de melodii cântate de întregul taraf, în frunte cu Damian Drăghici care a aruncat în sală cu mai mulţi trandafiri dintr-un buchet primit de la fani.

Lora, în concertul Damian & Brothers – „Gypsy Rock – Change Or Die”, la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

În a doua parte a show-ului, muzica lăutărească de altă dată a fost readusă pe scenă de mai mulţi artişti autohtoni. „Dă mamă cu biciu-n mine”, în interpretarea lui Ştefan Bănică şi „Mama mea e florăreasă”, cântată de Loredana şi Connect-R, au făcut trecerea de la muzica de pahar la cea de petrecere. Sărbătoritul împreună cu gazda spectacolului au oferit încă o surpriză fanilor: au aruncat cu mai multe articole vestimentare în sală, iar fanii care le-au prins au fost invitaţi pe scenă să danseze alături de ceilalţi artişti.

„După cum ştiţi, azi este ziua mea. Acum şapte ani am cântat ultima dată aici, pe această scenă. De asemenea, azi este şi aniversarea mea de căsătorie, împlinesc 4 ani de căsnicie cu soţia mea”, a mărturisit Damian, după care a susţinut un moment emoţionant reprezentat de interpretarea la nai a melodiei de pe coloana sonoră a filmului „Il Postino”. La finalul interpretării, toate vedetele care l-au însoţit pe scenă au revenit să îi cânte „La mulţi ani” şi să îi aducă un tort, în faţa căruia naistul a exclamat: „Asta-i ursărie maximă! Nu-l mâncaţi fără mine!”.

Damian & Brothers, în concertul „Gypsy Rock – Change Or Die”, la Sala Palatului din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

După momentul dulce al urărilor, trupa a oferit un moment extravagant, alături de Delia, care ne-a cântat despre „Mona” şi controversata ei nuntă. Pentru a mulţumi întregii echipe, Damian şi-a prezentat fiecare coleg pe ritmurile cântecului „Şaraiman”. Apoi, toţi membrii formaţiei împreună cu Smiley au cântat cel mai cunoscut hit de pe albumul de colaborări, „În staţie la Lizeanu”. La bis, artiştii şi-au onorat încă o dată etnia şi au cântat o melodie în limba lor maternă, care a lăsat publicului dorinţa încă unui dans pe ritmurile „gypsy – rock”.

Concertul aniversar Damian & Brothers – „Gypsy Rock – Change or Die” de la Sala Palatului din Bucureşti a fost organizat de Gypsy Productions.