Una dintre cel mai cunoscute trupe italiane de pop opera, Il Volo, a concertat pentru prima dată în România, la Arenele Romane din București, pe 8 iulie 2021. Câștigătorii Festivalului de Muzică de la Sanremo 2015 și-au reluat activitatea după aproape doi ani de pauză, continuându-și astfel turneul aniversar „The Best of 10 Years”.

În aplauzele românilor care s-au strâns în număr mare la Arenele Romane, baritonul Gianluca Ginoble și tenorii Ignazio Boschetto și Piero Barone au apărut împreună pe scenă, acompaniați de orchestra lor, cu toții pregătiți de o seară magică de classical crossover.

Concertul a început cu o arie din opera „Turandot” de Giacomo Puccini, „Nessun Dorma”, un act artistic solemn din cultura italiană, pe care muzicienii l-au interpretat pe 3 voci, fiecare neclintit de pe poziția sa. După acest început grandios, Il Volo a continuat în limba sa maternă cu 2 piese de pe albumul eponim: „Il Mondo” și „Un Amore Cosi Grande”.

„Buona sera, tutti! Ciao! Che bello!” (Bună seara tuturor! Bună! Ce frumos!), a fost prima interacțiune verbală a trupei cu publicul român, care nu a avut nevoie de nicio traducere, fiind recepționată imediat cu urale și aplauze.

Cei trei interpreți și-au manifestat bucuria de a sărbători cei zece ani de carieră și în același timp, faptul că într-un final au ajuns în România. Pentru a demonstra că nu va exista nicio barieră lingvistică, tinerii de la Il Volo au început o conversație cu publicul în limba română: „Ce faci?” „Bine?” „Cred că România e foarte frumoasă”. Mai mult, Ignazio Boschetto și-a manifestat dorința de a învăța limba noastră pe toată durata serii și a întrebat spectatorii care este traducerea anumitor expresii, fiind atras în special de pronunția cuvântului „mulțumesc”.

Trupa a dorit să menționeze faptul că fiecare dintre ei este unic în felul lui, prin modul de interpretare, timbrul diferit și registrul în care cântă, așa că și-au arătat individualitatea pe cover-urile: „Bridge Over Troubled Water” (Gianluca Ginoble), „No Puede Ser” (Piero Barone), „She’s Always A Woman” (Gianluca Ginoble) și „Where Do I Begin” (Piero Barone).

Chiar dacă publicul a cerut de câteva ori un moment solo și de la al treilea membru al formației, Ignazio a ales să nu cânte nicio piesă fără colegii săi și a ieșit în evidență până la final prin jovialitatea cu care încerca să comunice în limba română.

Unul dintre cele mai emoționante momente ale spectacolului s-a desfășurat pe acordurile celebrului „Caruso”, scris de Lucio Dalla. Această capodoperă muzicală a fost interpretată de această dată în formulă de cvartet, alcătuit din cei trei membri Il Volo și Laura Brentan, câștigătoarea ediției Românii au Talent din 2016. După această performanță de neuitat, Piero Barone i-a aplaudat talentul Laurei și de asemenea a invitat-o să cânte singură o melodie, iar soprana a ales inegalabilul „Adagio”.

Pe lângă tema aniversării celor 10 ani de carieră, Il Volo a oferit un omagiu patriei sale, cântând câteva cover-uri ale unor copoziții italiene celebre printre care: „O Sole Mio”, „Nel Blu, Dipinto Di Blu (Volare)”, „Core’ ngrato” și „Libiamo Ne’ Lieti Calici”. Pentru a sublinia încă o dată stratul latin comun și conexiunea dintre țările noastre, Gianluca Ginoble a fluturat steagul României, iar apoi l-a pus în jurul său, spre surprinderea publicului român care i-a aplaudat gestul.

Cei trei italieni au ales să încheie concertul cu cea mai cunoscută melodie a lor: „Grande Amore”, cu care au obținut locul 3 la concursul Eurovision din 2015. Publicul a cântat întreaga piesă din picioare alături de Il Volo, iar la finalul ei s-a mai auzit de pe scenă doar un sincer „We love you, Bucharest!”.