O prezenţă artistică inedită care a fermecat publicul român prin sensibilitatea muzicii sale şi prin inocenţa şi gingăşia pe care le emană, Alexandra Uşurelu a susţinut două concerte simfonice cu totul speciale luni, 30 ianuarie 2017. Ambele concerte s-au desfăşurat cu „casa închisă” şi au fost găzduite de Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, primul fiind programat la ora 17:00, iar cel de-al doilea de la ora 20:00.

Concertele „Am să fiu casa ta”, susţinute de Alexandra Uşurelu, au deschis şi turneul naţional care poartă acelaşi nume şi care se va încheia în aprilie, printr-un spectacol programat la Constanţa.

La concertele de luni de la Teatrul Naţional din Bucureşti, Alexandra Uşurelu a fost acompaniată de Muse Orchestra, sub bagheta dirijorului Tiberiu Oprea, care a accentuat atmosfera de basm, feerică, pe care artista încearcă să o aducă la fiecare concert. Concertele au debutat cu piesa „Acesta-i sufletul meu”, ale cărei versuri evidenţiază firea delicată şi iubitoare a Alexandrei Uşurelu care se revarsă mereu asupra publicului său.

Alexandra Uşurelu în concert la TNB – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

„Când zâmbeşti” şi „Mai bine în doi” au fost următoarele piese din setlist, prilej cu care Alexandra Uşurelu s-a arătat recunoscătoare faţă de iubirea, aprecierea şi sprijinul pe care l-a găsit în publicul ei. „Suflet, rămâi pur” a reaprins flacăra emoţiilor de la interpretarea piesei în premieră la Teatrul Naţional din Bucureşti, în ianuarie 2016, tot alături de Muse Orchestra. Concertele de la Teatrul Naţional au înglobat atât piese mai vechi, cât şi piese noi, cântate în premieră, astfel că seara a fost plină de surprize plăcute şi emoţionante.

Printre piesele noi cântate de Alexandra Uşurelu s-au numărat şi „Două poveşti”, un cântec despre singuratate, şi „Teama”, un cântec în primă audiţie, interpretat împreună cu binecunoscuta artistă Narcisa Suciu, care s-a întors în România special pentru a-i fi alături Alexandrei Uşurelu la cele două concerte.

Narcisa Suciu alături de Alexanda Uşurelu – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Narcisa Suciu şi Alexandra Uşurelu au mai interpretat împreună şi piesa „Câmpuri aurii”, scrisă de Mircea Rusu şi ale cărei versuri sunt la fel de actuale şi astăzi. Întâlnirea Narcisei Suciu cu publicul român a fost un moment foarte emoţionant, iar spectatorii au aplaudat îndelung interpretarea artistei.

Către finalul concertului am mai avut parte de un invitat special, şi anume Alex Muşat, chitarist de blues şi finalistul unui renumit concurs de tinere talente, şi care ne-a încântat şi cu câteva momente solo la chitară. Alexandra Uşurelu şi Alex Muşat au cântat împreună piesele „Preţul corect” şi „Radio Ascultabil”, o melodie care scoate în evidenţă pervertirea radioului, care aproape a încetat să mai difuzeze muzică de calitate.

Deşi este o apariţie relativ nouă pe scena muzicală din România, în doar trei ani şi jumătate Alexandra Uşurelu s-a transformat repede într-o artistă emblematică nu doar datorită stilului şi talentului său muzical, dar mai ales graţie naturaleţei sale şi a versurilor încărcate de candoare.

Alex Muşat şi Alexandra Uşurelu în concert la TNB – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Alexandra Uşurelu este însăşi îndemnul la armonie, simplitate şi blândeţe, iar muzica sa ne învaţă că frumuseţea izvorăşte tocmai din lucrurile simple. Vocea caldă a cântăreţei îţi învăluie sufletul cu bună dispoziţie şi te îndeamnă să te rupi câteva clipe de cotidian şi să visezi că alergi spre capătul lumii. Mereu dedicată publicului său şi mereu spirituală, Alexandra Uşurelu este o artistă după care peisajul muzical românesc tânjea de multă vreme.

Setlist Alexandra Uşurelu la Teatrul Naţional din Bucureşti

1. Acesta-i sufletul meu
  2. Când zâmbeşti (acustic)