Proiectul The Masterpiece şi-a spus povestea în seara de 23 martie 2013, la Sala Palatului din Bucureşti, în faţa a mii de spectatori. Cinefilii şi nu numai au avut şansa de a asculta live muzica de pe coloanele sonore ale unor filme renumite, de talie mondială.

The Masterpiece – un spectacol in trei acte

Show-ul a fost conceput în 3 părţi şi s-a vrut o istorie a lumii, de la începuturi până în zilele noastre, astfel: crearea Terrei pe muzica din The tree of Life, pământul la începuturi – Out of Africa, Grecia antică – God of War, Imperiul Roman – Gladiator, Evul Mediu – Dracula.

Orchestra Simfonică din Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Orchestra Simfonică din Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto The Masterpiece!

A doua parte a început cu binecunoscutele crime în stilul Sherlock Holmes, rivalitatea dintre Modigliani şi Picasso în Parisul începutului de secol XX – Modigliani, o altă faţă a societăţii din Japonia secolului trecut – Memoirs of a Geisha, America anilor 1940 din Illusions, credinţe şi misticism – The Da Vinci Code, furtul informaţiilor din mintea umană cand este în stare de vis – Inception.

Ultima parte ne-a adus în prezent prin trilogia The Dark Knight.

Publicul a fost întâmpinat de Orchestra Simfonică din Bucureşti şi de soprana Irina Baianţ, care au deschis evenimentul având pe fundal un imens display LED pe care s-au proiectat imagini pe parcursul întregului concert.

Irina
Irina Baianţ – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Ciprian
Ciprian Costin – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Următorul element inedit a reprezentat apariţia a doi balerini, Robert Enache şi Marina Minoiu, care au adus un plus de romantism spectacolului. După ce şi-au spus povestea de dragoste, cei doi au părăsit scena pentru ca prima invitată a serii să-şi faca apariţia: publicul român a făcut astfel cunoştinţă cu Tina Guo şi cu al său violoncel. Fiind deja celebră pentru colaborările sale cu Carlos Santana, The Foo Fighters sau Stevie Wonder, frumoasei americance de origine asiatică nu i-au trebuit decât câteva minute pentru a cuceri spectatorii români, aceştia fiind mişcaţi încă de la primele ei acorduri.

Publicul a fost cucerit de Uyanga şi Tina Guo

Muzica din Gladiatorul sau Dracula a lăsat o impresie puternică asupra celor prezenţi datorită tensiunii crescânde, susţinută de acordurile grave ale instrumentelor, de violoncelul electric al Tinei Guo, precum şi de corul din spatele orchestrei, care a adus o notă şi mai gravă atmosferei. Pe acest fundal se poiectau imagini cu catedrale vechi, situri arheologice, un soare care apunea transformându-se în foc, moment în care sala a fost inundată de lumini şi lasere.

Tina Guo
Tina Guo – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Uyanga
Uyanga – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

O parte din piese au fost acompaniate de artista mongoleză Uyanga, o prezenţă ce s-a remarcat atât prin vocea deosebită, cât şi prin diversele costume tradiţionale, specifice poporului său, pe care le-a purtat de-a lungul spectacolului. Având o voce etnică unică în lume, este una din artistele care duc mai departe tradiţia stilului muzical mongolez urtiin duu şi îl fac cunoscut lumii întregi. Interpretarea Uyangăi din Human Legacy a fost fără cusur, reuşind să aducă o parte din sufletul şi simţirea Mongoliei în sală.

Finalul spectacolului a adus în atenţia celor prezenţi poveştile din Gotham City, pe muzica trilogiei The Dark Knight. A reprezentat unul din cele mai intense momente datorită accentelor rock pe care au reuşit să le redea Orchestra Simfonică din Bucureşti alături de Tina Guo şi chitara electrică a lui Călin Grigoriu.

La toate acestea s-au adăugat luminile şi laserele care au invadat din nou Sala Palatului, iar pe displayul LED erau scrise diverse citate sau intrebări despre natura umană care îndemnau publicul spre reflecţie: It defines you what you do – Ceea ce faci te defineşte; Will you follow the dogma or will you be original? Vei urma dogma sau vei fi original?; Life is either a daring adventure or nothing – Viaţa este fie o aventură provocatoare fie nu e nimic; Will you guard your heart or will you give it away when you fall in love? – Iţi vei păstra inima sau o vei da atunci când te vei îndrăgosti?

The Masterpiece
The Masterpiece – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Spectacolul a fost unul extrem de complex, care a depăşit cu mult aşteptarile celor veniţi, reuşind să impresioneze prin multitudinea de elemente precum ideea aducerii în scenă a Orchestrei Simfonice din Bucureşti şi a corului, vocea Uyangăi, Tina Guo, soprana Irina Baianţ, sunete electronice spectaculoase, balet, lumini şi lasere, proiecţii video şi mesaje inspiraţionale.

The Masterpiece a produs o impresie puternică, a adus sensibilitate şi forţă, dar mai ales o muzica de o calitate şi sensibilitate indubitabile, ce va fi greu de uitat de către cei prezenţi la spectacol. Proiectul este momentan unic în lume, fiind lansat la Bucureşti de Ciprian Costin, care este şi dirijorul evenimentului.