Concertul susţinut de Red Hot Chili Peppers pe Arena Naţională în seara de 31 august 2012 poate fi catalogat drept evenimentul muzical al anului, mult aşteptat de fanii care şi-au potolit o dorinţă aprinsă. Cei aproape 47.000 de spectatori s-au bucurat de unul dintre cele mai electrice şi explozive show-uri live, dar şi de experinţa oferită de noul stadion pentru acest tip de evenimente.

Încălzirea cu Grimus şi AAAK

Anthony, Flea, Chad şi Josh au ţinut în priză publicul român pentru aproape două ore, cu piese ale căror versuri au fost cântate într-un cor de zeci de mii de oameni, dar şi cu noutăţi de pe albumul „I’m with you”, pe care îl promovează prin turneul actual.

Cei care au cântat înaintea mult aşteptatei trupe Red Hot Chili Peppers au avut o slujbă destul de grea: să ţină în frâu un public nerăbdător, gata de orice pentru a obţine un loc mai în faţă la gazon, preocupaţi şi resuscitaţi de emoţia aşteptării unui concert zguduitor. Piesele trupelor AAAK şi Grimus au constituit fundalul pentru această stare generală.

Vezi galeria foto şi filmări de la primul concert Red Hot Chili Peppers în România!

Un spectacol rock, psihedelic, funk, punk, hot&chili

Tobele lui Chad urmate de basul lui Flea, chitara lui Josh şi vocea lui Anthony pe piesa „Monarchy of Roses” au declanşat automat mulţimea entuziasmată, frenetică, gata să simtă şi să absoarbă unul dintre cele mai râvnite concerte de la noi. În prima parte a spectacolului artiştii au vorbit puţin cu publicul şi au lăsat muzica să aprindă spiritele. Un simplu strigăt, ca de atac, „Hello Romaniaaa!” a fost de ajuns ca masa de oameni să o ia razna şi să treacă stadionul printr-un mic cutremur.

Vezi mai multe filmări de la concert!

Dacă sunetul nu a fost atât de curat pentru unii, cel puţin în prima parte a concertului, la capitolul lumini şi visuals nimeni nu se poate plânge – panourile au transmis aceeaşi energie electrică, psihedelică, care făceau scena să ţi se întipărească şi să rămână pe retină, mult timp după încheierea concertului.

Suntem prea zgomotoşi, dar când a fost asta un lucru rău?

Cele mai apreciate piese ale serii, cuantificate cu noi unităţi de măsură: strigătele, aplauzele frenetice, săriturile şi vibraţiile Arenei – au fost „Scar Tissue”, „Under the Bridge”, „Can’t Stop„, „By the Way” şi „Californication”. Cei patru au avut o prezenţă uimitoare pe scenă şi au transmis energia electrică nu doar prin acordurile dezlănţuite şi fulminante, ci prin întregul corp, cu săriturile pe beat, impresionantul mers în mâini al lui Flea şi izbucnirile generale care au acaparat scena.

Vezi mai multe filmări de la concert!

Deşi Anthony Kiedis a transmis publicului român că este cel mai tare, după momentul de revenire pe scenă, pentru bis, Flea a spus în glumă (sperăm) „You’re too loud” pentru că, într-adevăr, timpanele au avut de suferit după spaima că trupa ar putea să nu se întoarcă pentru o piesă de rămas-bun. Din fericire nu s-a întâmplat aşa: scena împreună cu tot stadionul s-au zdruncinat pe alte câteva piese, iar pe ultima, „Give it away now„, trupa şi publicul chiar au dat tot ce au avut.

Concertul organizat de Emagic a fost primul eveniment muzical de pe Arena Naţională şi în acelaşi timp primul show al californienilor în ţara noastră, iar pentru zecile de mii de fani prezenţi a fost un mod perfect de a încheia vara.

Vezi galeria foto de la primul concertul Red Hot Chili Peppers de la Bucureşti!

Setlist Red Hot Chili Peppers la Bucureşti:Monarchy of Roses„, „Dani California”, „Can’t Stop„, „Scar Tissue„, „Look Around„, „Charlie„, „Hard to Concentrate„, „The Adventures of Rain Dance Maggie„, „I Like Dirt„, „Under the Bridge„, „Higher Ground” (cover Stevie Wonder), „Californication„, „Goodbye Hooray„, „By the Way” Bis:Sir Psycho Sexy„, „They’re Red Hot” (cover Robert Johnson), „Ethiopia” şi „Give It Away„.