Unul dintre cele mai aşteptate şi interesante evenimente metal ale toamnei, Maximum Rock Festival, a avut loc pe 25 şi 26 octombrie 2013 în Bucureşti, la Turbohalle.

Debut în forţă în prima zi de festival

Prima zi de Maximum Rock a oferit celor prezenţi concertele trupelor authotone: Psycho Symphony, White Walls, GOD (The Barbarian Horde), alături de concertele unor nume importante ale genului death metal: Atrocity şi Samael.

Psycho Symphony a fost cea care a dat tonul unei seri intense cu a sa prestaţie impecabilă, reuşind prin piesele lor puternice să îi introducă pe cei prezenţi în atmosfera evenimentului. La confluenţa celor două stiluri pe care cei de la Psycho Symphony le-au îmbinat: progresiv/tehical metal şi psihedelic se află originalitatea şi dinamismul uneia dintre cele mai „grele” trupe de la noi din ţară.

Pe scena de la Turbohalle au urcat cei de al GOD (The Barbarian Horde). GOD au adus în cadrul Maximum Rock Festival sound-ul lor unic, o combinaţie interesantă de stiluri: metal gotic, barbarian metal şi folk metal, ce a captat atenţia celor prezenţi.

White Walls la Maximum Rock Festival 2013 - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
White Walls la Maximum Rock Festival 2013 – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Vezi mai multe poze în galeria foto de la festival!

A venit rândul celor de la White Walls care au urcat pe scenă pentru a încinge spiritele înaintea celor de la Atrocity şi Samael. Concertul băieţilor de la White Walls a făcut parte din turneul de promovare al celui mai recent album, „Escape Artist”. Cu stilul lor inconfundabil, un mix de riff-uri puternice şi sunete melancolice, cu un setlist atent ales cu piese pe cel mai recent album al lor, cu aceeaşi energie şi dorinţă de a performa, White Walls demonstrează că progresiv metalul românesc poate şi merită mai multă atenţie.

După concert, bateristul White Walls Marian Mihăilă a urcat pe scena Drum Stage pentru o demonstraţie de tehică şi virtuozitate. Drum Stage este un concept nou pentru Maximum Rock Festival, unde muzicienii susţin câte un scurt jam session, discută despre echipamentul folosit şi tehnicile de execuţie cu cei intersaţi.

Atrocity la Maximum Rock Festival 2013 - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Atrocity la Maximum Rock Festival 2013 – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Ora 21:30 i-au adus pe scenă pe cei de la Atrocity, trupa germană şi-a început concertul în forţă, în faţa unui public nerăbdător. Dezinvolţi, cu priză la public (au invitat două domnişoare să li se alăture pe scenă) cei de la Atrocity au susţinut o oră de concert de death metal intens, cu un setlist în care s-au regăsit unele dintre cele mai cunoscute şi iubite piese de public: „Haunted by demons”, „March of the Undying”, „Blood Stained Prophecy”, „Satans Braut”, „Death by Metal” sau „Blut”. Publicul nu s-a lăsat până nu i-a readus pe scenă pe artişi pentru un bis, cu aplauze şi urale îndelungi, iar Atrocity au oferit o ultimă piesă fanilor români.

Headliner-ii serii, Samael, au urcat pe scenă în jurul orelor 23:00. Pentru aproximativ 75 de minute, publicul le-a aparţinut, iar la schimb au oferit un concert de black metal/industrial metal dinamic, agresiv, rapid, puternic. Samael, trupă originară din Elveţia, formată la sfârşitul anilor ’80 a lansat până în prezent nouă albume de studio, cel mai recent fiind scos în anul 2011 intitulat „Lux Mundi”.

Setlist-ul Samael a cuprins: „My saviour”, „Flagellation”, „Soul Invictus”, „Lux Ferre”, „Into the Pentagram”, „Reign of Light”, „In Gold We Trust”, „Rain”, iar bisul a însemnat „Ceremony of Opposites” şi „The Truth is Marching On”.

O sâmbătă cu mult rock în Turbohalle

A doua şi ultima zi a ediţiei indoor Maximum Rock Festival a adus pe aceeaşi scenă unele dintre cele mai iubite şi apreciate trupe de la noi din ţară alături de headliner-ii serii.

Tonul a fost dat de Vespera, o trupă al cărei stil se situează la graniţa între power metal şi gotic, urmată de Abigail, veteranii doom metal de la noi din ţară. Goodbye to Gravity una dintre cele mai tinere trupe de la noi au urcat pe scena de la Turbohalle pentru a oferi celor prezenţi o porţie de metal energic, lăsând loc celor de la Dirty Shirt – ale cărei apariţii excentrice sunt întotdeauna apreciate de public.

Rockul autohton are multe de oferit, este variat şi bine pregătit, acest lucru a fost demonstrat de trupele româneşti care au oferit celor prezenţi muzică de bună calitate, pentru toate gusturile: de la power gotic (Vespera) la doom metal (Abigail), sau metal / hardcore / industrial (Dirty Shirt), prestaţii trupelor fiind aşteptate şi apreciate de cei veniţi la eveniment.

Leaves’ Eye la Maximum Rock Festival 2013 - Foto: Mihai Anghel / infomusic.ro
Leaves’ Eye la Maximum Rock Festival 2013 – Foto: Mihai Anghel / infomusic.ro

După o porţie de rock românesc a venit rândul trupei nordice de simfonic metal Leaves’ Eyes să urce pe scenă şi să încânte publicul. Leaves’ Eyes le-a oferit fanilor veniţi să îi asculte piese precum: „Take the Devil in Me”, „Velvet Heart”, „Symphonies of the Night” sau „My destiny”, spre deliciul fanilor români care au însoţit-o pe solista Liv Kristine, dar şi pe restul trupei cu aplauze pe întreaga durată a concertului.

Trupa finlandeză The 69 Eyes a urcat pe scenă în jurul orelor 22:30, iar timp de o oră Turbohalle a răsunat de muzica lor: goth’n’roll, aşa cum le place fanilor să le caracterizeze stilul. The 69 Eyes înseamnă bună dispoziţie, înseamnă un mix între hard rock/glam rock şi gotic rock, înseamnă versuri întunecate şi mai ales priză la public.

The 69 Eyes la Maximum Rock Festival 2013 - Foto: Mihai Anghel / infomusic.ro
The 69 Eyes la Maximum Rock Festival 2013 – Foto: Mihai Anghel / infomusic.ro

Din setlist-ul trupei nu au lipsit: „Devils”, „Don’t turn your back”, „Tonight”, „Perfect Skin”, „Darkness in You”, „Never Say Die” sau „Lost Boys”. Rockerii au fost ceruţi la bis, iar ei au onorat aşteptările publicului cu încă o piesă.

Headliner-ii de la My Dying Bride şi-au făcut apariţia pe scenă la miezul nopţii. Concertul britanicilor a fost îndelung aşteptat de fanii români, aşteptările fiindu-le răsplătite cu o oră şi jumătate de muzică din partea uneia dintre cele mai apreciate trupe de doom/death metal din lume care, alături de Anathema şi Paradie Lost formau: „The Great Three”. Concertul a fost intens, întunecat, profund. Muzica celor de la My Dying Bride este o muzică de stare, de reverie, cu versuri romantice şi atenţie sporita la detalii şi atmosfera pe care o creează.

My Dying Bride la Maximum Rock Festival 2013 - Foto: Mihai Anghel / infomusic.ro
My Dying Bride la Maximum Rock Festival 2013 – Foto: Mihai Anghel / infomusic.ro

Dintre piesele care i-au fermecat şi cucerit pe fanii români amintim: „Like Gods of The Sun”, „The Raven and The Rose”, „Thy Raven Wings”, „My Body A Funeral”, „She is The Dark” sau „Dreadful Hours”.

După două zile de rock, în care au urcat pe scenă cele mai reprezentative trupe româneşti alături de nume importante ale rock-ului mondial, ediţia 2013 a Maximum Rock Festival şi-a încheiat porţile.

Maximum Rock Festival a însemnat muzică, public, expoziţie de biciclete chopper/cruiser, târg de accesorii, tricouri, CD-uri, patch-uri rock, drum stage cu demonstraţii incitante şi din nou muzică, pentru că întotdeauna ea dă tonul.