Ajunsă în România pentru a patra oară, trupa britanică Iron Maiden a susţinut aseară, 24 iulie 2013, un concert grandios în Piaţa Constituţiei din Bucureşti. În deschidere au mai evoluat britanicii de la Voodoo Six şi Anthrax, o formaţie care face parte din „The Big Four”, alături de Megadeth, Slayer şi Metallica, consacrată tot în anii ’80. Evenimentul a făcut parte din turneul „Maiden England”, un show care reproduce spectacolul de scenă din turneul care a avut loc în 1988, „7th Tour of a 7th Tour”.

Anthrax într-o formă de zile mari

Prima trupa care a deschis concertul a fost Voodoo Six, o formaţie mai puţin cunoscută şi o apariţie relativ recentă în industria muzicală a rock-ului, în comparaţie cu trupele ce au urmat. Însă rockerii au avut o prestaţie bună, reuşind să atragă atenţia publicului prezent în Piaţa Constituţie cu un show plin de energie.

Voodoo Six, în deschiderea Iron Maiden la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Voodoo Six, în deschiderea Iron Maiden la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii de la concertul Voodoo Six!

Spiritele au început însă să se încingă serios la apariţia legendarilor rockeri de la Anthrax. Deşi au trecut de prima tinereţe, ei au arătat că încă au la fel de multă energie şi pot fi la fel de inspiraţi ca acum douazeci de ani. Timp de aproximativ o oră, Joey Belladonna şi compania au întreţinut atmosfera cu binecunoscutul stil trash metal, care i-a făcut celebri.

S-au mişcat mult pe scenă, au empatizat cu mulţimea, au fluturat steagurile mai multor ţări, având în vedere fluxul destul de mare de străini veniţi la concert, şi şi-au făcut fanii fericiţi, muzica lor reprezentând continuarea unei seri de excepţie. Au cântat mai întâi „Indians”, o piesă de pe albumul „Among the Living”, urmată de alte single-uri faimoase precum: „I Am the Law”, „Got the Time” sau „Fight’em ‘til you can’t”, aceasta din urmă făcând parte de pe ultimul material discografic al trupei, „Worship Music”, lansat în 2011. Pe lângă melodiile proprii, cei de la Anthrax au mai cântat şi un cover la piesa „TNT” a celor de la AC/DC.

Joey Belladonna, solistul Anthrax pe scena de la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Joey Belladonna, solistul Anthrax pe scena de la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii de la concertul Anthrax!

Rock de legendă într-u cadru impunător

O dată cu urcarea pe scena a mult-aşteptatei formaţii Iron Maiden, a crescut şi entuziasmul publicului. Tipetele au început să se audă de pretutindeni şi toată lumea a stat cu mâinile pe sus aproape pe întreaga durată a concertului. Amplitudinea evenimentului a fost cu siguranţă asigurată într-o oarecare măsură şi de locaţia aleasă pentru concert, vederea către Palatul Parlamentului reprezentând priveliştea cea mai potrivită pentru un eveniment de o asemenea anvergură.

Piesa „The Trooper” live la Bucureşti

Bruce Dickinson a ţinut să-i felicite pe cei de la Anthrax pentru modul excentric în care au întreţinut publicul, iar concertul a continuat fără întrerupere, succedându-se cele mai iubite piese ale britanicilor. Totodată, Bruce a fost plăcut impresionat să constate şi prezenţa fanilor din ţările vecine ale României, precum Bulgaria, Serbia sau Ungaria. De data aceasta însă, se pare că trupa a învăţat lecţia şi nu a mai confundat Bucureştiul cu Budapesta, cum se mai întâmplase la primul concert al trupei la Bucureşti.

Şi domnia Întunericului a început…

Iron Maiden au adus în faţa publicului din România cele mai celebre melodii, care au făcut să bată o mulţime de inimi încă de la infiinţarea trupei. Setlist-ul a cuprins şaptesprezece piese, dintre care trei la bis, iar concertul a durat aproape două ore. Două ore de extaz pentru cei prezenţi, în care au avut ocazia să asculte live piese de pe albumul „Seventh Son of the Seventh Son”, cum ar fi: „Moonchild”, „Can I Play with Madness”, „The Evil that Men Do”, „The Clairvoyant” şi melodia care dă şi titlul albumului, „Seventh Son of the Seventh Son”.

Janick Gers şi Steve Harris pe scena de la Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Janick Gers şi Steve Harris pe scena de la Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Vezi mai multe fotografii de la concertul Iron Maiden!

Nu au fost uitate nici clasicele şi cele mai apreciate piese ale formaţiei, „The Trooper”, „Afraid to Shoot Strangers”, „The Number of The Beast” sau „Wasted Years”, „Run to the Hills” şi „Fear of the Dark” şi-au pus cel mai mult amprenta pe public, toată lumea fredonând versurile pieselor.

Jocuri de lumini, efecte pirotehnice şi suspans

Reuşita mega concertului a fost dată şi de efectele impresionanate de care a beneficiat fiecare melodie. Pe lângă ecranele amplasate de o parte şi de alta a scenei, pe care cei din spate puteau vedea la o calitate foarte bună concertul, scena aproape că a luat foc la propriu. Efectele pirotehnice au fost de-a dreptul fabuloase şi în acelaşi timp au fost accentuate şi de decorul impresionant format din mai multe fundaluri diferite, punctul de atractie fiind constituit de mascota grupului, Eddie the Head. Eddie a fost prezent pe scenă la o dimensiune considerabilă, având un dispozitiv hidraulic de circa 4 tone, care îi permitea mişcarea.

Bruce Dickinson, solistul Iron Maiden cu tricolorul în mână - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Bruce Dickinson, solistul Iron Maiden cu tricolorul în mână – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Lăsând la o parte concertul în sine, care a fost un succes de altfel, trebuie menţionat că organizarea a lăsat puţin de dorit. Au fost cozi infernale la jetoane şi băutură, totul se transfera din doze şi sticle în pahare, ceea ce nu făcea decât să crească timpul de aşteptare. Preţul unui jeton a fost de 7 lei, iar cu el puteai cumpăra o bere, o apă, un suc, un hot dog sau o pungă de popcorn.

Setlist Iron Maiden la Bucureşti

1. Moonchild
2. Can I Play with Madness