Vineri, 21 Mai 2010, în pădurea din apropierea localităţii Borăneşti din judeţul Ialomiţa, a început cea de-a doua ediţie a festivalului Iarmaroc.

După succesul ediţiei din 2009 din pădurea Păuleşti, organizatorii au hotărât că ediţia din acest an să aibă loc la 45 km de Bucureşti, în apropiere de Urziceni. Cele 14 scene amplasate în pădurea care cu ani în urmă ascundea o unitate militară secretă şi-au aşteptat aventurierii. Temerarii şi-au făcut apariţia de vineri de la prânz. Zeci de tineri au pornit încărcaţi cu bagaje pentru 3 zile de petrecere fie că au mers cu maşina, pe bicicletă sau cu autobuzul pus la dispoziţie de organizatori.

Conform organizatorilor, drumul spre Iarmaroc era uşor de găsit dacă urmăreai indicatoarele, însă primele indicatoare le descopereai abia la ieşirea din Moviliţa, spre Valea Bisericii. Apoi urmând indicatoarele, după câţiva kilometri, se ajungea la parcarea luminată a festivalului. Parcare care se afla la 5 kilometri de pădurea în care se desfăşura festivalul. Pentru a ajunge la Iarmaroc, de la parcare, erau două variante: fie mergeai pe jos, fie aşteptai tractorul cu remorca oferit de organizatori. Pentru cei care au ajuns vineri drumul spre pădure nu a fost o problemă pentru că vremea a fost frumoasă. Iar câmpul plin de maci care înconjura pădurea îţi fura privirea de la drumul lung şi plin de hârtoape. Pentru cei care au venit sâmbătă şi duminică lucrurile nu au decurs la fel de bine.

Odată ajunşi la intrarea în pădure, participanţii îşi primeau braţările de acces, programul de desfăşurare, scrumiera din plastic şi erau invitaţi să descopere cei 270000 metri pătraţi de pădure.

Ca la orice bâlci, organizatorii au pregătit câte ceva pentru fiecare participant. 14 scene (live, boom boom, folk, funk, culture clash, zoo, techno, goa, drum & bass, chill-out, reggae, hip-hop, house şi selectro), filme documentare, piese de teatru, zone de chill-out, dar şi negustori de produse handmade. Pentru a le asigura aventurierilor confortul, organizatorii au amenajat zone speciale pentru campare, locuri de parcare luminate şi păzite, o locaţie de unde se putea cumpăra mâncare şi mai multe standuri de unde se puteau achiziţiona băutură, fructe şi clătite pe bază de jetoane.

Oricât de mult au pregătit organizatorii evenimentul, un singur lucru nu l-au putut preveni: ploaia. Vineri seara a început să picure, dar asta nu a speriat temerarii din pădure. În timp ce unii stăteau ascunşi de ploaie la terasa amenajată, alţii erau încă preocupaţi să îşi aranjeze corturile, iar cei mai curajoşi explorau pădurea în căutarea scenelor.

Scena Live a fost amplasată într-o poieniţă luminată. Pe cea mai mare scenă a Iarmarocului au urcat pe parcursul celor 3 zile de festival artişti ca: Dub Pistols, Luna Amară, Byron şi El Negro. Accesul către celelalte scene se făcea destul de uşor. Drumurile au fost luminate, iar la fiecare intersecţie existau indicatoare care arătau locaţiile scenelor din apropiere.

Dimensiunile celorlalte 13 scene nu au fost foarte mari, însă instalaţiile de sunet aduse de cei de la Sfinx Experience au făcut faţă cu brio. Scenele au fost acoperite, la fel şi o parte din zona de dans din faţa fiecărei scene. Astfel, artiştii ar fi putut evolua fără probleme, iar petrecăreţii s-ar fi putut desfăşura în voie indiferent de vreme. Cel putin aşa ar fi trebuit să se întâmple, însă ploaia a încurcat planurile tuturor. Noroiul până la glezne a complicat destul de mult situaţia. Artiştilor de pe scenele mai mici fiindu-le destul de greu să se desfăşoare, iar accesul de la o scenă la alta a fost îngreunat.

Printre artiştii care au participat la festival au fost: Adi Bezna, Eugen Avram, Cedry2k, Grupul de Rezistenţă, Cabron, Banco de Gaia şi Sectre Vibes.

Vremea a fost o problemă şi pentru cei care au venit şi plecat la sau de la festival în celelalte zile. Din cauza ploilor, drumul a devenit aproape impracticabil, pentru că nu era pietruit. S-a circulat foarte încet, chiar şi aşa maşinile au derapat sau au rămas împotmolite în noroi. Sâmbătă seara transportul dintre parcare şi pădure a devenit aproape imposibil. Singura variantă a fost parcurgerea distanţei de 5 kilometri pe jos prin noroi.

Cele câteva mii de participanţi au ignorat vremea rea pe parcursul şederii în pădure. S-au distrat şi s-au bucurat de muzica bună şi de aerul curat, fără să ţină cont de picăturile reci de ploaie.