Seara de 10 mai 2015 a marcat primul concert al artistei scandinave, Ane Brun, eveniment ce a avut loc la Sala Radio, din Bucureşti. Artista a ţinut  spectacolul singură, fără niciun alt instrumentist pe scenă, numindu-şi prestaţia „un catalog solo al muzicii mele”.

Artista a apărut pe scenă puţin după ora 20:00 şi a început concertul cu melodia „Do You Remember”, fără cuvinte de introducere. Abia după, Ane Brun a declarat că e fericită să fie, în sfârşit, în România, şi că a avut un weekend foarte plăcut în oraşul nostru. Concertul a continuat cu „My Lover Will Go” şi „To Let Myself Go”.

Ane Brun în concert la Bucureşti - Foto: Paul Voicu / iConcert.ro
Ane Brun în concert la Bucureşti – Foto: Paul Voicu / iConcert.ro

Fiind de origine norvegiană, ne puteam aştepta ca Ane Brun să fie caracterizată de comportamentul rece pentru care nordicii sunt faimoşi, însă artista şi-a apropiat imediat publicul prin melodiile sale triste, dar dulci, dar şi prin poveştile ce umpleau pauzele dintre piese. Râzând, înainte de piesa „My Star”, Ane ne-a spus glumind că „este bine să ai multe relaţii pentru că o să ai multe cântece”.

Înainte de a trece la o parte a concertului care a inclus melodii ce s-au axat foarte mult pe singularitatea indivizilor, Ane ne-a introdus în starea necesară spunând: „cred în colectiv, dar cred că schimbarea vine de la o singură persoană”. Melodiile ce au urmat au fost „It All Starts With One” şi „The Light From One”, făcând uşor trecerea spre „The Voice” şi „The Treehouse”.

Un alt moment în care Ane Brun a mai împărtăşit din experienţele sale a fost când a povestit despre începuturile carierei sale, acum mai bine de un deceniu, când cânta prin cluburi şi cafenele, în vestimentaţii care mai de care mai rebele. Deşi călătoria în timp poate fi nostalgică, Ane a tranşat melancolia spunând că „cel mai bun lucru la a îmbătrâni este acela că te faci mai cool pentru că începe să îţi pese mai puţin”.

Au urmat melodii precum „So You Did It Again”, „Changing of The Season”, „The Puzzle” şi „Words”, dar şi una dintre cele mai aşteptate piese cântate de ea, cover-ul Alphaville, „Big In Japan”. După „The Fall” şi „Gilian”, Ane a mai vorbit puţin despre muzica ei, spunând că „este amuzant când scrii cântece şi ele pleacă în lume şi cresc singure”. Piesa „Daring To Love” a fost urmată de cover-ul după melodia uneia dintre formaţiilor ei preferate, Arcade Fire, „Neighbourhood #1”, moment după care artista a părăsit scena.

La aplauzele şi insistenţele fanilor din Sala Radio, Ane Brun s-a întors pe scenă pentru a interpreta un cover absolut special pentru melodia „Halo”, a lui Beyonce. Cum ne puteam aştepta, seara s-a terminat într-un mod foarte cald şi prietenesc, cu un moment în care Ane a mărturisit publicului că „oamenii care muncesc cel mai mult (pentru spectacol) sunt cei care nu se văd, care pun totul la punct cât eu beau cafeaua la hotel”, astfel mulţumind, rând pe rând, tuturor membrilor echipei sale. Ultimele melodii interpretatea au fost „Hotel”, „Oh Love”, „Are They Saying Good Bye” şi „Undertow”.

Primul concert Ane Brune în România a fost organizat de echipa Twin Arts.