Pe 27 octombrie a avut loc la București finala concursului Red Bull Dance Your Style 2022, o sărbătoare a street-dance-ului românesc: pe scenă au fost 16 dintre cei mai buni dansatori din România, în tribune i-au aplaudat sute de colegi, prieteni și elevi de-ai lor. Competiția, aflată deja la a 2 ediție în România, este structurată în sistem piramidal: battle-uri eliminatorii 1 la 1, iar spectatorii pot să-și voteze favoritul folosind cartonașe roșii sau albastre, în funcție de culoarea dansatorului preferat. După un show ca la carte, Alex Bărbieru (Impulse), din București, a plecat acasă cu trofeul Red Bull Dance Your Style 2022 și cu titlul de cel mai bun street-dancer din România, un titlu meritat pe deplin.

Cei 16 aflați în concurs au prezentat publicului spectator adevărate demonstrații de virtuozitate, abordând stiluri complementare, totuși diferite – popping, locking, house dance, waacking, afro, electro dance, dancehall și hip-hop, punând nu o dată publicul în dificultate când venea momentul voturilor. Carismatici și diverși, cu stiluri personale foarte bine conturate, artiștii dansului urban au ridicat sala în picioare de nenumărate ori. Cuvântul de ordine al serii a fost freestyle. A fost un spectacol de improvizație 100% pentru că dansatorii n-au știut dinainte ce muzică-i așteaptă; ei s-au duelat 1 la 1 pe orice hit, cu orice tempo, cu care i-a provocat Vlad Dobrescu aflat la platane. Duelurile s-au ținut lanț, pe fundaluri sonore extrem de diverse, de la Conga la Amy Winehouse, iar concurenții au fost eliminați unul câte unul.

Red Bull Dance Your Style

Sala Circului Metropolitan a strălucit spectaculos în culorile roșu și albastru, iar showul a început de-afară, unde, pe asfalt, pasionați ai disciplinei își arătau cele mai tari mișcări fanilor strânși în cerc în jurul lor. În cupolă, tribunele pline: spectacolul s-a ținut cu casa închisă, au fost 1500 de oameni veniți alături de favoriții lor inclusiv din Timișoara sau Cluj-Napoca. Shurubel, MC-ul evenimentului, a dat tonul ostilităților explicând regulile jocului și cerând publicului gălăgie. Meciurile au decurs spectaculos, mai ales datorită varietății de stiluri și de abordări pre care spectatorii le-au avut de jurizat. S-au remarcat super-carismaticul Groovek, flamboianta DXNGER, o prezență insolită, exotică pe ritmuri africane, și verasatilul Oxi. Semifinalele s-au jucat între Groveek vs. Alin și Irene vs. Impulse, iar marea finală i-a pus față în față pe Alin Țîrcă, din Cluj și Alex Bărbieru a.k.a. Impulse, din București. Doi concurenți foarte puternici și sprijiniți de galerii numeroase: încă din primele secunde de la începerea battle-ului decisiv, sala s-a ridicat în picioare să-i susțină zgomotos, cu valuri de aplauze și chiuituri, până la finalul rundei. Cei doi și-au scos toți așii din mânecă și au aruncat în scenă mișcări care mai de care mai spectaculoase. La finele celor 3 minute tensionate, publicul și-a făcut datoria și a desemnat câștigătorul marelui premiu: Impulse. Dansator profesionist și profesor de dans, el va reprezenta România pe 10 decembrie, la Johannesburg, în Africa de Sud, unde vor participa 66 cei mai buni dansatori din 33 de țări din toată lumea. Alături de el, în finala mondială va participa și Alexandra Barac, a.k.a. Sătănel, câștigătoarea ediției din 2021.

Impulse are 29 de ani și a învățat să danseze singur, acasă, de la televizor, imitându-l pe Michael Jackson. Încă face session-uri demonstrative vara în parcurile Capitalei, de la Herăstrău până la Cișmigiu. Stilul lui unic combină electro cu hip hop.

Impulse a fost desemnat cel mai bun street-dancer din România

„A fost foarte frumos! Nu mă așteptam să câștig, pentru că toți oamenii din line-up sunt toți niște oameni muncitori și-i respect real pe fiecare-n parte! Sunt oameni buni, noi ne știm majoritatea de ani de zile, unii dintre ei mi-au dat sfaturi, alții-mi sunt prieteni de când m-am apucat de dans… Pur și simplu am dansat și m-am simțit bine. Ce-am avut în plus? Cred că m-am distrat mai mult și n-am pus atât de multă presiune” spune câștigătorul marelui trofeu.

O demonstrație în forță, de o energie molipsitoare, Red Bull Dance Your Style este o competiție internațională de all-styles street-dance, cu evenimente în peste 30 de țări. În 2021, prima ediție Red Bull Dance Your Style din România a celebrat street-dance-ul românesc într-un show extraordinar la Teatrul de Vară Herăstrău: 1.000 de spectatori energici, 16 dansatori de excepție, 15 dueluri electrizante, 3 ore de aplauze prelungite. Atunci, Alexandra Barac a.k.a Sǎtǎnel a reușit să câștige fără drept de apel inimile publicului.

Din 2018, Red Bull Dance Your Style oferă o platformă globală dansatorilor de street dance din întreaga lume pentru a-și demonstra abilitățile și originalitatea în battle-uri 1 la 1. Evenimentul se desfășoară în mai mult de 30 de țări, iar câștigătorii sunt aleși de public. Află mai multe pe redbull.ro/dance.