Nick Cave & The Bad Seeds au concertat în premieră la Bucureşti, marţi, 19 iunie 2018, la Romexpo, aducând împreună mii de fani care au aşteptat cu înflăcărare un asemenea concert. Concertul a fost prezentat de Rock The City şi a făcut parte din turneul de promovare al albumului „Skeleton Tree”. Show-ul de două ore susţinut de australianul Nick Cave şi de trupa sa a fost peste toate aşteptările, iar publicul şi-a manifestat iubirea faţă de muzica artistului fredonând şi aplaudând frenetic.

Nick Cave a urcat pe scenă împreună cu trupa sa, cu puţin înainte de ora 21:00, când mulţi oameni aşteptau încă să treacă de porţile de acces. Îmbrăcaţi complet în negru, artistul şi muzicienii din trupa sa au inspirat sobrietate, dar şi eleganţă. Vestimentaţia a accentuat profunzimea trăsăturilor lui Nick Cave şi i-a conferit un aer profetic, pus şi mai bine în evidenţă în combinaţie cu versurile copleşitoare şi de o gravitate intensă.

Nick Cave salută fanii din România – Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Piesa care a deschis show-ul a fost „Jesus Alone”, de pe albumul „Skeleton Tree”, o piesă emoţionantă despre încercarea de a găsi lumina în întuneric. A urmat „Magneto”, o altă piesă de pe acelaşi album, care descrie sentimente de pierdere şi durere, sentimente reale, resimţite de Nick Cave după moartea fiului său Arthur. Concertul a continuat cu „Do You Love Me?” şi „From Her To Eternity”, împingând tematica către durerea pricinuită de data aceasta de iubiri dificile, neîmplinite. „Loverman”, un imn despre dorinţă, a încins publicul cu refrenul exuberant şi dur.

Nick Cave & The Bad Seeds au fost încântaţi să se afle la Bucureşti şi, drept dovadă, artistul australian a dat mâna de foarte multe ori cu fanii aflaţi în faţa scenei, în timp ce era adulat de către aceştia. De asemenea, i-a făcut o deosebită plăcere să invite pe scenă câţiva dintre fani alături de care să cânte anumite piese. În timpul piesei „Red Right Hand” a chemat un băiat pe scenă, pe care l-a prins de mână pe aproape toată durata piesei, dar nebunia a început odată cu piesa „The Weeping Song”, când Nick Cave a luat pe scenă zeci de fani care au cântat şi dansat împreună cu el. A fost o adevarată baie de oameni şi de entuziasm, fanii s-au bucurat de fiecare moment muzical şi au apreciat originalitatea şi stilul lui Nick Cave.

Nick Cave dă mâna cu fanii din Bucureşti – Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Pentru bis Nick Cave & The Bad Seeds au pregătit 2 piese speciale, „City of Refuge” şi „Rings of Saturn”, iar pentru aceasta din urmă artistul a cerut susţinerea fanilor, rugându-i să îl ajute la partea de refren.

Concertul susţinut de Nick Cave & The Bad Seeds la Bucureşti a fost hipnotic şi pe alocuri macabru, iar multe dintre piesele alese pentru setlist au fost încărcate de tensiune şi agonie, transmiţând emoţii extraordinare, greu de procesat în doar două ore de concert. Speranţa s-a întrezărit spre finalul concertului, când publicul a fost un suflet şi o cântare cu trupa. A fost un concert despre suferinţă, dar şi vindecare, despre slăbiciune şi puterea de a învinge durerea, despre iubire, compasiune şi despre haos.

Nick Cave în concert la Bucureşti- Foto: Cristina Ionescu / iConcert.ro

Prezenţa lui Nick Cave pe scenă a îndeplinit cu siguranţă visul multor fani şi cert e că nu i-a dezamăgit. Expresivitatea şi excentricitatea acestuia, mişcarea scenică şi afecţiunea arătată către public au fermecat şi au convins că Nick Cave este un adevărat showman, cu un stil unic, o capacitate uimitoare de introspecţie şi un respect infinit pentru muzică şi poezie.

Setlist concert Nick Cave & The Bad Seeds la Bucureşti

1. Jesus Alone
  2. Magneto