Cel mai tare festival rock din România a continuat şi ieri cu patru nume mari ale iubitorilor de gen: Anthrax, Megadeth, Slayer şi Metallica au oferit o zi de neuitat tuturor celor prezenţi ieri la Romexpo.

Viţa de Vie

În deschiderea The Big Four a cântat formaţia românească Viţa de Vie, care a avut oportunitatea unică să cânte pe aceeaşi scenă cu aceste nume mari. Adi Despot & co. au arătat încă o dată de ce sunt printre preferaţii iubitorilor de rock din România.

Anthrax

Anthrax a deschis seria The Big Four printr-un concert energic, la fel ca şi albumele lor de altfel. Fanii au cântat la unison cu solistul Joey Belladonna, semn că un concert propriu al trupei Anthrax ar avea mare succes la noi. Au cântat piese vechi, de pe toate albumele lor, ultimul dintre ele, „We’ve Come for You All”, fiind lansat acum 7 ani, în 2003. A fost singura trupă prezenta la Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival care nu s-a aflat în turneu de promovare a ultimului album.

Megadeth

Imediat dupa Anthrax, pe scenă au urcat americanii de la Megadeth, formaţie fondată de Dave Mustaine în urma plecarii sale de la Metallica. Putem spune ca dacă Mustaine rămânea la Metallica, am fi avut doar The Big Three aseară pe scenă de la Romexpo. Din fericire nu s-a întamplat aşa şi Megadeth a devenit o trupă extrem de cunoscută printre iubitorii de heavy metal. N-au fost foarte vorbăreţi, băieţii făcându-şi treaba cum ştiu ei mai bine, adică oferind un show de excepţie şi demonstrând că merită să se afle în careul de aşi al metalelor. Au cântat în principal melodii de pe albumele vechi, de dinainte de 2000, dar nimeni nu s-a plâns de asta.

Slayer

Vezi mai multe poze cu Slayer la Tuborg Green Fest

Slayer au fost cei mai gălăgioşi de pe scena Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival, aceştia venind şi cu nişte boxe suplimentare. Aflaţi pentru prima data în România, aceştia au oferit un show adevarat, confirmându-le titulatura de pioneri ai genului, făcându-ne să ne pară rău că n-au venit mai devreme la noi în ţară. Dupa show-ul de aseară cu siguranţă vor mai reveni, asta doar dacă nu vor alege să se retragă. „Reign in Blood”, „South of Heaven” şi „Angel of Death” sunt doar câteva din piesele pe care mii de metalişti au dat din cap aseară. La bis au cântat „South of Heaven” şi „Raining Blood”, piese pe care toţi cei prezenţi vroiau să le asculte live. După fix o oră, Slayer a părăsit scena Sonisphere, şi s-a lăsat liniştea.

Metallica

Vezi mai multe poze cu Metallica la Tuborg Green Fest

A fost doar liniştea dinaintea furtunii, pentru că The Final Four nu putea să se termine decât cu Metallica. Deşi pauza a fost cam lungă, am aşteptat cuminţi ca James Hetfield şi restul trupei să urce pe scenă. Aflaţi la a treia vizită în România, Metallica au oferit un show excepţional de două ore, timp în care am ascultat melodii ca „For Whom the Bell Tolls”, „Fuel”, „Harvester of Sorrow”, „Fade to Black”, „Sanitarium”, „One”, „Master of Puppets”, „Nothing Else Matters” şi multe altele. La începutul concertului, Kirk Hammett a folosit o chitară specială, inscripţionată cu Dracula, unul dintre simbolurile pentru care ţara noastră este recunoscută la nivel mondial. Şi Hetfield a făcut referire la vampiri, acesta folosind două pene de chitară pe post de dinţi de vampir. Sonorizarea impecabilă, show-ul pirotehnic bun, artificiile şi zgomotele de mitralieră au făcut ca spectacolul oferit de Metallica sâmbătă seară să fie de neuitat.

Singurul moment jenant al serii a fost pe melodia „Master of puppets”, când Hetfield a făcut deja celebra gafa, strigând către public „It’s up to you Budapest”, dar s-a scuzat ulterior, din două cuvinte spuse, unul era „Bucharest”. Am trecut peste acest mic amănunt şi n-am lăsat ca acest detaliu nesemnificativ să strice o seară de excepţie. „Nothing Else Matters” atunci când 35000 de oameni au „făcut karaoke” pe celebra baladă.

Au ieşit de două ori la bis, la insistenţele publicului şi au încheiat concertul cu piesa „Seek and destroy”. Asta n-a însemnat şi că au ieşit de pe scenă, baieţii de la Metallica mai rămânând pe scenă circa 5 minute pentru a mulţumi publicului şi pentru a împărţi pene de chitară celor aflaţi în faţa scenei.

The Big Four pe aceeaşi scenă a fost un vis împlinit pentru mulţi împătimiţi ai metalelor, care cu siguranţă nu vor uita ziua de sâmbătă de la Tuborg Green Fest presented by Sonisphere Festival.

Astăzi, cel mai tare festival rock din România continua cu Luna Amară, Anathema, Stone Sour, Alice in Chains şi Rammstein.