În noaptea dinspre 30 noiembrie spre 1 decembrie 2015, trupa Subcarpaţi a susţinut concertul tradiţional pe care îl dedică de câţiva ani Zilei Naţionale a României. Luni, formaţia a sărbătorit şi aniversarea a 5 ani de existenţă.

30 noiembrie a devenit, de cel puţin 3 ani încoace, „Ziua Naţională Subcarpaţi”. În deschiderea concertului „Sărbătoarea Subcarpaţi”, de la Arenele Romane din Bucureşti, au cântat cei de la Fantome, apoi Argatu’. Băieţii de la Subcarpaţi au cântat, împreună cu toată sala, melodii binecunoscute precum „M-a făcut muma frumoasă”, „Codrule, Mărite Domn”, „Oamenii sunt încă frumoşi”, „Când au fost la ’89, „Rău necesar”, dar şi „Frunzuliţă, iarbă deasă”.

Sărbătoarea Subcarpaţi la Arenele Romane din Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Sărbătoarea Subcarpaţi la Arenele Romane din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Pe scenă au mai urcat Mădălina Pavăl, Mara, Fraţii Grime, dar şi Afo, care a făcut un show de improvizaţie rap alături de Psihotrop. Spectacolul a fost încheiat de Argatu’, căruia toată sala i-a cântat „La mulţi ani”.

„Ne era dor de un concert doar noi între noi. Culese din cartier şi Bucureşti aka Romania. Chiar dacă am anunţat pe afiş că vor urca pe scenă doar Fantome şi Argatu’, de fapt, o să avem momente cu toţi oamenii din Baba Novac”, spunea Bean, liderul trupei, înainte de concert.

La jumătatea evenimentului, cei de la Subcarpaţi au păstrat un moment de reculegere de 30 de secunde, alături de toţi cei prezenţi, pentru victimele din Colectiv. De asemenea, înainte şi în timpul concertului au fost difuzate filmuleţe care informau publicul în legătură cu regulile de comportare în caz de incendiu sau cutremur. În plus, în interiorul cortului fumatul a fost interzis.

Toate cele 1.750 de bilete s-au vândut cu două zile înainte de eveniment, iar 100 de bilete au fost păstrate pentru persoanele care veneau din provincie. Şi anul trecut, când trupa a urcat pe scena de la Arenele Romane cu un band serios, biletele au fost sold out. În total, pe scenă au fost 14 oameni, printre care patru vocali, DJ, VJ, tobă, chitară, bas, synth, vioară şi percuţie.

„Sărbătoarea Subcarpaţi” din 2015 a avut deja loc în Craiova, în data de 28 noiembrie, Clujul o să petreacă joi, 3 decembrie, iar Braşovul îi aşteaptă pe băieţi până când vor găsi o sală aptă să găzduiască 2.000 de persoane. Pentru 2016, băieţii au dezvăluit deja că se pregătesc de un nou album şi de noi colaborări, iar una dintre acestea va fi cu Mara.

Recenzie de Oana Racheleanu