Prima ediţie a Bucharest Street Food Festival şi-a deschis porţile la Romexpo, joi, 8 septembrie 2016, şi le-a ţinut deschise până duminică, 11 septembrie. Mai ceva ca-n basme, distracţia a ţinut patru zile şi patru nopţi. Pentru toţi cei care iubesc muzica garnisită cu mâncare autentică de stradă, dar şi pentru cei care preferă mâncarea condimentată cu acorduri eclectice s-a găsit un loc pe iarbă sau în faţa scenei.

Programul de concerte şi line-up-ul de la Bucharest Street Food Festival au fost la fel de variate şi de cosmopolite ca meniul. Cele mai îndrăgite trupe locale, printre care, Subcarpaţi, Timpuri Noi, GOLAN şi Șuie Paparude, au împărţit scena cu trupe internaţionale, precum Dub Pistols, Nouvelle Vague, Ziggi Recado şi Audio Bullys. Meniul cu genuri şi formaţii diverse, alături de food truck-uri cu specific culinar felurit (de la tradiţional românesc cu sarmale, plăcinte, beri artizanale, până la american, turcesc, chinezesc, mexican sau chiar şi japonez), a dat preparate finite delicioase, iar fiecare putea să găsească ceva pe felia lui.

Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Vezi mai multe poze din prima zi de festival!

Spaţiul a fost îngăduitor cu publicul de toate vârstele şi a făcut loc şi pentru biciclete, longboard-uri, trotinete, hoverboard-uri, căţei, bean bags, cărucioare, mese şi păturici. Dacă joi şi vineri aglomeraţia nu era o problemă şi te simţeai ca la o plimbare prin parc upgradată cu tot ce are oraşul mai bun de oferit, nici sâmbătă şi duminică, când weekendul şi-a lăsat amprenta asupra festivalului, îngrămădeala nu a fost obositoare, ci mai degrabă a stârnit curiozitatea participanţilor. Cozile de la food truck-uri se formau, desigur, la cele mai bune preparate, la fel cum spaţiul din faţa scenei s-a aglomerat când au urcat cei mai în vogă artişti: Subcarpaţi, GOLAN, Şuie Paparude, Dub Pistols şi Nouvelle Vague.

Hedonism cu mâncăruri ispititoare şi muzică zguduitoare

Joi, 8 septembrie, s-a dat startul festivalului cu o zi dedicată noului val de hip-hop românesc care s-a împrietenit de minune cu beat-urile electronice. Aici trebuie să îl reamintim pe unul dintre personajele principale ale curentului, dar şi al line-up-ului de la Street Food Festival: Bean MC.

Subcarpaţi la Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
Subcarpaţi la Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Atmosfera deja începuse să se încălzească când au intrat Fraţii Grime pe scenă. Energia beat-urilor cunoscute de la hit-uri precum „Oamenii mei” şi „Locomotiva” a început să mişte zeci de mâini în aer, bineînţeles cele care nu erau ocupate cu caserole de street food sau pahare de bere artizanală. Refrenul pieselor începea să se audă din ce în ce mai clar din mulţime, un semn bun, alături de oamenii care intrau constant pe porţile zonei de festival, pentru concertul headlinerilor serii de joi: Subcarpaţi.

Cultura balcanică a fost la ea acasă la Bucharest Street Festival şi asta s-a văzut cel mai bine în faţa scenei, unde, în timpul concertului susţinut de Subcarpaţi, mâinile erau în aer cu miile, vocile erau gata să răsune şi să susţină soliştii şi cu toţii recitau acelaşi crez.

Dub Pistols la Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
Dub Pistols la Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Vezi mai multe poze din a doua zi de festival!

Vinerea, Street Food-ul s-a dat pe ska-punk cu Jaya the Cat şi a continuat pe electro cu faimoasa trupă britanică Dub Pistols, dar nu înainte de o introducere rock autentică, de la COMA şi Timpuri Noi. Dacă încălzirea a fost mai grea, pentru Jaya the Cat atmosfera a fost mai încinsă, simţindu-se un vibe pozitiv, ca de vacanţă, ajutat de ritmurile celor mai cunoscute piese ca „Here Come the Drums”, „Hello Hangover” şi „Good Morning”.

După o pauză de stat la cozile care începeau să se formeze la food truck-uri şi un refill de bere deja puteai să auzi acordurile britanicilor de la Dub Pistols, care au încheiat seara cu mulţimea adunată în faţa scenei. Energia transmisă pe beaturi de dub, hip-hop şi drum and bass a mers la suflet şi-n tot corpul, gata să ardă tot, chiar şi cea mai bună mâncare de la Bucharest Street Food Festival.

Bucharest Street Food Festival a adus vacanţa la oraş

Odată cu apropierea de weekend, cele două alei din cadrul Bucharest Street Festival au început să se aglomereze din ce în ce mai tare, culminând cu ziua de sâmbătă când, înconjurat de clătite, burgeri, fructe de mare, muzică, agitaţie şi personaje urbane care mai de care mai hip, te puteai întreba dacă nu cumva te aflai pe alea principală din Vamă.

GOLAN la Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
GOLAN la Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Vezi mai multe poze din a treia zi de festival!

În line-up-ul de sâmbătă, nume ca GOLAN şi Nouvelle Vague au devenit felul principal favorit al multora. GOLAN, numele trupei care e pe buzele tuturor, a făcut un intro de mare cinste fetelor de la Nouvelle Vaugue, cu beat-uri smooth, fresh şi ameţitoare, care nu-ţi dădeau pace şi te ademeneau către scenă.

Nouvelle Vaugue a avut chimie cu publicul, iar solistele şi-au lăsat sufletul pe scenă, dansând şi cântând cu tot corpul, debordând de charismă şi patos. Piese ca „Dance with me”, „Ever Fallen In Love”, „Too Drunk To Funk”, „Love Will Tear Us Apart” şi „Just can’t get enough” au pus mulţimea în mişcare, au unduit şoldurile şi au iscat ţipete de admiraţie. Au lăsat pentru final (bis) piesa lor favorită, „In a Manner of Speaking”, care a făcut ca despărţirea şi apropierea de miezul nopţii să fie şi mai grea. Ce bine, totuşi, că urma o nouă zi cu muzică bună! Aşa că supărarea n-a durat mult.

Nouvelle Vague la Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
Nouvelle Vague la Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Aşteptările pentru distracţie au fost mari dumincă după-amiază, cu nume ca Macanache, Ziggi Ricado, Şuie Paparude şi Audio Bullys. Deşi, putem să spunem relaxaţi că cei de la Şuie au fost headlinerii detaşaţi ai ultimei zile de Bucharest Street Food Festival.

Dacă de abia la Ziggi lumea s-a mai desprins de sendvişuri şi clătite, atraşi de sunetele de reggae calde şi de atmosfera sexy-chill, doar la Şuie publicul şi-a atins potențialul adevărat. Până atunci, Ziggi a vrăjit cum ştie mai bine, pe piese cu briză de mare, ca „Mary”, „Liberation” şi hit-ul „Need to Tell You This”, păstrat la urmă, ca tot ce-i mai bun.

Şuie Paparude la Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
Şuie Paparude la Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Vezi mai multe poze din ultima zi de festival!

Pauza până să intre Şuie Paparude a fost scurtă, aşa că prima piesă a luat publicul cam pe nepregătite, dar mulţimea s-a regrupat rapid, mai ales la beat-urile atât de familiare de la „Nu te mai saturi de noi”, „Soundcheck” şi „A fost odată”. N-a lipsit nici imnul „Pentru inimi”, aşa cum se aude cel mai bine, cu mâinile sus şi versurile pe toate buzele.

După dans şi corpuri în aer, voci răguşite şi pulsuri ridicate, apariţia celor de la Audio Bullys a fost, din păcate, ca un anticlimax. Poate şi pentru că pauza între trupe a fost aproape inexistentă, intrarea celor de la Audio Bullys s-a făcut în faţa a doar câteva persoane, rămase mai mult din inerţie. Atmosfera a început să se mai anime pe piesele cunoscute ca „Way too Long”, „We don’t Care” şi „Snake”, care sună atât de bine în varianta înregistrată, dar care par să nu fi trecut testul live-ului, chiar cu intenţiile bune ale lui Simon Franks, care a coborât în public şi a cântat de acolo.

Audio Bullys la Bucharest Street Food Festival 2016 - Foto: Florin Matincă / iConcert.ro
Audio Bullys la Bucharest Street Food Festival 2016 – Foto: Florin Matincă / iConcert.ro

Remixurile pieselor populare, care au mizat mai mult pe house, pare să nu fi jucat cartea câştigătoare şi n-au reuşit să readucă publicul de la Şuie în faţa scenei, chiar şi cu o încercare de „Gimme That Punk”, dar fără replică din partea publicului. Fără menajamente, trupa londoneză a lăsat senzaţia că Bucharest Street Festival s-a încheiat, de fapt, cu Şuie Paparude – dar când a fost asta un lucru rău?

Cu papilele gustative încă aţâţate şi sunetul încă-n sânge, publicul a putut să se îndrepte fericit spre casă, de la Bucharest Street Food Festival, un eveniment care le-a oferit tuturor o experienţă urbană completă – de vacanţă la oraş.