După aproape 5 ani de aşteptare, Alexandrina Hristov şi-a lansat al doilea album, „Flori de Spin”, eveniment pe care l-a marcat prin concertul susţinut sâmbătă, 5 aprilie 2014, la Sala Radio din Bucureşti.

Şi pentru că este prima dată când artista îşi produce în întregime albumul, ea şi-a propus să ofere publicului o experienţă muzicală diferită de cele de până acum, o experienţă gândită şi executată în spiritul albumului „Flori De Spin”.

Universul Flori De Spin

Într-o rochie albă de o simplitate solemnă, Alexandrina şi-a ocupat în tăcere locul la pian, deschizând concertul cu piesa de intro a noului album. Pe scenă, a fost însoţită de o echipa întreagă de muzicieni a căror menire a fost să pună în valoare fiecare cântec interpretat de artistă. Chitara, clapele, basul şi tobele au fost elegant completate de un cvartet de coarde şi de o trupă de backing vocals care, prin supleţea sunetului, ne-au facut să conştientizăm feminitatea şi transparenţa melodiilor.

Alexandrina în concert la Sala Radio din Bucureşti - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Alexandrina în concert la Sala Radio din Bucureşti – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

De la primele acorduri, scena Sălii Radio a fost invadată de culoare şi dans de forme printr-o serie de proiecţii, pe cât de simple, pe atât de intense. În atmosfera psihedelică şi uşor fantezistă, Alexandrina a cântat „Flori de spin” şi „Spre Sud”, single-uri deja cunoscute şi probabil murmurate în gând de toţi cei prezenţi. Abia apoi a facut o mică pauză pentru a ne primi în lumea ei fragilă şi totuşi atât de sugestivă: „Bine aţi venit în povestea florilor de spini!”.

Muzică pentru suflet

Au urmat „Tu cu soarele” – „cântec dedicat soarelui şi lunii” şi „Avionul de aur”, despre care artista ne-a spus că îl consideră un cântec autobiografic. Alexandrina-omul a acordat o clipă persoanelor dragi din public – fiica şi tatăl – ca să le spună „vă iubesc mult”; Alexandrina-artistul a cântat apoi cu pasiune şi doar o urmă de nostalgie piesa „Avionul de aur”, în timp ce proiecţiile ne-au dezvăluit poze vechi cu părinţii Alexandrinei.

Alexandrina în concert la Sala Radio din Capitală - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Alexandrina în concert la Sala Radio din Capitală – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Piesele noi „Turturica” şi „Turturelele muturelele” au demonstrat că, în mod ironic, sensibilitatea este punctul forte al acestui album. Aşa cum se întamplă şi cu celelalte piese de pe album, fragmentele de voce limpede, simplitatea versurilor şi inocenţa semnificaţiilor ne iniţiază într-o estetică a sufletului şi a sentimentelor, în timp ce ne poartă într-o lume populată de cai verzi, pinguini, urşi polari şi fete frumoase.

O noua etapă

Între două melodii, Alexandrina nu se sfieşte să ne spună că are emoţii pentru că este prima oară când cântă într-o sală atât de mare. Totuşi emoţiile dispar la „Tu eşti cea mai frumoasă”, „Oraşul umbre”, „Te simt” şi „Te iubesc”, pe care le cântă la fel de bine ca în orice sală mică sau gradină unde am mai surprins-o cântând.

Alexandrina şi colegii de scenă la finalul concertului - Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro
Alexandrina şi colegii de scenă la finalul concertului – Foto: Daniel Robert Dinu / iConcert.ro

Prima sa experienţă de orchestraţie muzicală ne aduce, pe lângă surpriza acordeonului, flautului şi trompetei, serenitatea clipocituliui de apă şi a vocilor îndepărtate de copii care se joacă. Fără îndoială, în cariera Alexandrinei a început o etapă nouă, etapă care a angrenat oameni foarte talentaţi din muzică: Petre Ionuţescu, Gabriel Almasi, Alexei Turcan, Mihai Moldoveanu, Sergiu Catana şi fetele de la Muse Quartet, despre care chiar artista ne-a spus ca „sunt minunate”.

La bis, Alexandrina a cântat „Printre flori”, „La Russe” şi „Noi doi”, piese mai vechi, dar la fel de frumoase la fiecare audiţie. Aplauzele s-au auzit încă un timp în faţa scenei goale, parcă în speranţa unui al doilea bis.