După zile lungi de aşteptare, Arch Enemy şi-a încântat publicul printr-un concert live susţinut la Arenele Romane din Bucureşti, în seara de 18 ianuarie 2012. Concertul din Capitală a făcut parte din turneul de promovare al celui mai recent album al lor, „Khaos Legions„.

Citeşte interviul în exclusivitate cu Angela Gossow, solista Arch Enemy!

Seara a început în jurul orei 19:30, când lumea strânsă în cortul încălzit, asculta o trupă relativ necunoscută: ARIA. Trupa este formată din membri cunoscuţi din alte proiecte muzicale şi formaţii (Viţa de Vie şi Voodoo sau Mozart Rocks!). Formaţia a fost destul de bine primită de către public, iar piesele lor au energizat puţin atmosfera din cort.

Mult fum şi nerăbdare în aşteptarea Arch Enemy

Nerăbdarea publicului a început să se facă auzită şi simţită după retragerea de pe scenă a trupei ARIA. Din când în când, pe scenă, apărea câte o persoană care pregătea decorul sau instrumentele suedezilor, iar unele persoane din public începeau să scandeze numele trupei. În cele din urmă, cu aproximativ 15 minute înainte de apariţia Arch Enemy, întreaga scenă a fost inundată de un fum dens de scenă. Cei strânşi în primul rând de-abia mai zăreau setul de tobe de pe scenă. Ca o ironie, un reprezentant al organizatorilor a transmis publicului un mesaj din partea Arch Enemy: acela de a nu mai fuma în cort. Iar majoritatea celor din public au ascultat rugămintea suedezilor.

Când nerăbdarea şi scandarea numelui trupei sau al Angelei, solista Arch Enemy, au ajuns la apogeu, întreg cortul s-a cufundat pentru câteva secunde în întuneric. A fost clipa în care Michael Amott (chitară), Christopher Amott (chitară), Daniel Erlandsson (baterie), Sharlee D’Angelo (bass) şi Angela Gossow (voce) au apărut pe scenă, pe ritmurile energice ale piesei „Yesterday is Dead and Gone„.

Vocea Angelei Gossow a dezlănţuit publicul

Cu celebrele dungi negre trasate sub ochi, cu o haină plină de ţepi metalici, Angela Gossow a fost cea mai aşteptată de către public. Imediat vocea cu care a uimit şi a atras mii de fani, s-a făcut simţită printre fani. Angela Gossow este una dintre puţinele soliste de metal din lume, care stăpânesc foarte bine tehnica vocală de „death growl”, fapt ce face ca vocea ei să sune ca a unui bărbat.

Printre piesele interpretate de Arch Enemy, la unison cu publicul extaziat, s-au regăsit „Revolution Begins„, „Ravenous„, „Enemy Within„, „My Apocalypse„. Din când în când, Angela făcea mici pauze între piese, explicând sau amintind de mesajul pieselor Arch Enemy, în special al celor de pe albumul „Khaos Legions„, pe care îl promovează în acest turneu. Mesajele anti-religie, anti-politică şi pro libertate şi independenţă individuală s-au transmis prin piese ca „Bloodstained Cross„, „Under Black Flag We March„, „Dead Eyes See No Future„, „No Gods, No Masters” şi „We Will Rise„.

Michael Amott, Christopher Amott şi Daniel Erlandsson au oferit publicului câteva momente de solo speciale, dovedind o tehnică aparte. Solo-urile lor au fost îndelung aplaudate de public. Nu au lipsit nici momentele de pogo sau crowd surfing printre fani, atmosfera fiind una electrică. Angela Gossow a mulţumit în repetate rânduri publicului pentru primirea făcută şi i-a îndemnat să se bucure de forţa „metalului adevărat„.

Concertul a luat sfârşit pe acordurile în forţă ale pieselor „Snow Bound„, „Nemesis” şi „Fields of Desolation„. După aplauzele şi scandările de la final, a fost clar că vocea Angelei nu a dezamăgit publicul. Concertul Arch Enemy de la Arenele Romane a fost organizat la cererea publicului, de către Phoenix Entertainment.

Vezi galeria foto a concertului Arch Enemy!