Organizatorii Electric Castle s-au ţinut de cuvânt şi ne-au oferit cea mai spectaculoasă ediţie a festivalului de până acum. Organizat pentru al cincilea an consecutiv, la Castelul Bannfy din Bonţida, Electric Castle 2017 a avut loc în perioada 12-16 iulie şi a strâns aproape 175.000 participanţi în cele 5 zile.

La ediţiile anterioare, ploaia a lăsat o amprentă puternică, aşa că în acest an toată lumea a fost pregătită de cele mai puternice intemperii. Cu o săptămână înainte de festival, în magazinele cu articole sportive, atât din Bucureşti, cât şi din Cluj-Napoca, hainele impermeabile şi încălţămintea din cauciuc erau la mare căutare. Cu toate acestea, prognoza meteo le-a oferit fanilor un festival spectaculos cu vreme bună!

Corina Chiriac, Ziua 0: „Azi, vă doresc să vă bucuraţi de libertate!”

Ca şi anul trecut, Electric Castle a debutat cu Ziua Zero, la trei dintre cele nouă scene ale festivalului: Hangar, The Pitch şi Booha Mansion. Cu un total de 21.000 de participanţi, Ziua Zero s-a remarcat prin entuziasmul celor veniţi pentru a descoperi noile amplasări şi activităţi, dar şi de concertul inedit prezentat de Discoteca, alături de Mirabela Dauer şi Corina Chiriac. Artistele au fost extrem de emoţionate de entuziasmul petrecăreţilor vis a vis de muzica „de altă dată” şi i-au asigurat pe cei prezenţi că pasiunea lor le va ţine muzica în viaţă pentru totdeauna.

Ziua 0, la Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Vezi galeria foto din ziua 0primaa douaa treia şi ultima zi de festival!

Din Ziua Zero, petrecerea a continuat fără oprire, scena Booha Mansion având program non-stop. Încet, încet, toţi partenerii prezenţi au reuşit să îşi instaleze standurilor şi să permită accesul vizitatorilor. Probabil primul contact cu festivalul a fost Royal Wheel, un carusel gigant, care oferea o vedere panoramică a întregului spaţiu de festival, mult mai generos ca în anii trecuţi.

Ziua 1: Întâlnirea cu Main Stage-ul şi începutul în forţă al petrecerii

Odată cu lăsarea după-amiezei, am descoperit şi grandoarea scenei principale, pe care erau proiectate, în pauzele dintre concerte, imagini panoramice din jurul satului Bonţida, imagini ce-şi schimbau coloritul în acelaşi pas cu apusul şi, ulterior, cu lăsarea serii.

Trupa byron a deschis seria concertelor de pe Main Stage – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Debutul concertelor de pe Main Stage a fost făcut de trupa byron, urmată de Beardyman, care a creat de la zero, alături de public, ritmuri şi melodii pe care doar cei prezenţi le-au putut asculta. Concertele au continuat alături de formaţia GOLAN, care a adus mai multă energie şi ne-a încălzit pentru ce avea să urmeze.

Petrecerea la Main Stage a continuat cu cei de la Moderat, care le-au oferit fanilor şansa să-i vadă pentru ultima oară în această formulă, dat fiind că din toamnă componenţii săi, Modeselektor şi Apparat, îşi vor continua activitatea pe cont propriu. Punctul culminant al primei seri a fost reprezentat fără dubii de showul lui Zedd, care, pe lângă energia hipnotizantă, şi-a surprins fanii purtând o pereche de sneakers personalizaţi de artistul român Alexandru Graure, care transformă articolele de serie de pe rafturile magazinelor în creaţii personalizate.

Zedd, în prima zi oficială de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Aflate la distanţe considerabile, astfel încât muzica să nu se suprapună, scenele festivalului le-au oferit celor 32.000 de fani prezenţi în prima zi ocazia să asculte şi să danseze la concertele de la Hangar, unde au urcat pe scenă trupe ca Slaves, Metrik & Dynamite MC şi Grid, sau la petrecerea de la The Pitch. Pentru cei ce au preferat atmosferă puţin mai relaxată sau o pauză de la concertele din restul festivalului, scenele de reggae şi Silent Dance au fost o opţiune la fel de bună.

Ziua 2: Viaţa de camping şi spiritul electric balcanic

Una dintre destinaţiile cele mai căutate pe timp de zi a fost The Hideout, unde muzica varia între genurile disco şi funk şi petrecăreţii puteau, pur şi simplu, să se relaxeze la umbră. Cei mai curajoşi au continuat dansul la Booha Mansion şi pe timp de zi.

Paul van Dyk, în a doua zi oficială de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Deşi mulţi vizitatori au optat pentru o cazare în Cluj-Napoca, ajutându-se de autocarele puse la dispoziţie, camping-ul a găzduit cei mai curajoşi dintre festivalieri, pregătiţi să înfrunte cea mai cruntă vreme, dar având cer senin şi soare. Campingul oferea, la rândul său, numeroase activităţi şi locuri unde te puteai adăposti de arşiţa soarelui.

Încă de la ora 17:00, spaţiul din faţa Main Stage-ului se umplea cu fanii Robin & The Backstabbers, urmat de concertul Fanfare Ciocărlia. Deşi genul muzical al fanfarei ar părea uşor neobişnuit pentru specificul Electric Castle, spiritul lor balcanic a încins petrecerea celei de-a doua seri. După ce întreaga zi au fost văzuţi plimbându-se prin spaţiul de festival, pe scenă au urcat şi cei de la Dub Pistols, formaţie care revine în fiecare an la festival, încă de la prima ediţie.

NERO, în a doua zi oficială de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

UNKLE  au oferit un show complet, cu o prestaţie live extraordinară, completată de un show de imagine ce a pus în valoare la adevăratul potenţial ecranele de la Main Stage. Muzica electronică a fost reprezentată de nume importante ale industriei în acea seară, alături de Nero şi Paul van Dyk, la ale căror prestaţii petrecăreţii s-au oprit cu greu din dans. În acelaşi timp, islandezii de la Gus Gus au strâns la Hangar cel mai numeros public pe care l-au avut în România, iar Tommy Cash a umplut până la refuz scena acoperită, cu o capacitate de 8.000 de persoane.

Ziua 3: Invitatul recurent al festivalului, ploaia

Concertele din a treia zi de festival la Main Stage şi la Hangar au debutat cu nume româneşti, printre care Coma – la scena principală şi Am Fost La Munte Şi Mi-a Plăcut, Jurjak şi The Mono Jacks – la cealaltă scenă. Spaţiul de festival a fost notabil mai plin faţă de restul zilelor, cu 38.000 de vizitatori, lucru ce s-a simţit încă de la primele concerte.

Show-urile de la Main Stage au continuat cu Slamboree şi Architects, marcând momentul de care toată lumea se temea: ploaia. Din fericire, entuziasmul publicului a depăşit cu mult ploaia de vară de doar 40 de minute şi dansul în ploaie pe ritmurile de metalcore ale celor de la Architects a fost cu atât mai pasional.

Subcarpaţi, în a treia zi de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Subcarpaţi a dovedit din nou că are printre cele mai puternice comunităţi de fani de la noi din ţară. În jurul orei 23:00, unul dintre cei mai aşteptaţi headlineri ai festivalului, Alt-J, a urcat pe scenă. Înainte de concert, britanicii au oferit şansa presei să le pună câteva întrebări, fiind un preview pentru ceea ce urma să se întâmple în cadrul concertului: un setlist ce a combinat melodii atât vechi, cât şi noi, însă cu un balans extrem de bun oferit de energia fiecărei piese. Membrii trupei au declarat că, de regulă, sunt destul de atenţi la felul în care îşi aranjează piesele în cadrul concertelor de festival, dat fiind că au destul de multe single-uri cu un tempo lent, care pot pierde rapid interesul celor prezenţi.

alt-J, headlinerii din a treia zi de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Atât pe finalul concertului susţinut de Alt-J, cât şi după terminarea acestuia, o mare parte din public a migrat către scena vecină, Hangar, unde Macanache & The Putreds, un alt nume românesc ce se bucură de o comunitate unită de fani, au oferit un show extrem de energic. Noaptea albă a continuat la Booha Mansion şi la The Pitch, cu DJ-ii români Arapu, Priku şi Gescu.

Ziua 4: După 150+ concerte, energia electrică rezistă

Ultima zi a fost dominată, aşa cum era de aşteptat, de o stare generală de oboseală, dar şi de dorinţa de a experimenta spaţiul de festival la maximum. Una dintre noutăţile puse la dispoziţie, în zona de camping, era chiar un punct în care puteai să-ţi reîmprospătezi garderoba, cu ajutorul maşinilor de spălat. O altă surpriză pregătită de organizatori a fost o plajă secretă, pe care vizitatorii trebuiau să o caute pe cont propriu, loc unde se puteau juca în nisip sau se puteau relaxa la umbra copacilor, în timp mai mulţi DJ se asigurau că fundalul sonor se potriveşte stării de relaxare.

Concert Franz Ferdinand, în ultima zi de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

În timp ce ultimele amintiri erau imprimate pe fotografii sau tricouri, am descoperit că festivalul ne-a mai pregătit o ultimă surpriză la Main Stage: înainte de începerea programului oficial de concerte, orchestra Operei Maghiare din Cluj-Napoca a oferit un concert cu totul deosebit, cu melodii celebre cântate sub formă de muzică simfonică.

De la ora 18:30, a început, oficial, ultima rundă de concerte de la scena principală, cu House Of Pain, urmaţi de Şuie Paparude. Primul headliner al serii, Anders Trentemøller, a adus la festival cea mai bună versiune a show-ului trupei, pe când Franz Ferdinand a oferit un show cu adevărat special, unde publicul a cântat melodiile bine cunoscute ale trupei. Energia formaţiei a luat prin surprindere publicul, care s-a lăsat molipsit rapid de ea, lucru care probabil s-a datorat faptului că acest concert a fost singurul susţinut de britanici în această vară, în Europa de Est.

deadmau5, headliner în ultima zi de Electric Castle Festival 2017 – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Păstrând ce e mai bun pentru final, deadmau5 a avut un show în care potenţialul LED-urilor 8k a fost folosit la maxim. Deşi petrecerea la Main Stage s-a oprit în jurul orei 2, ultima noapte electrică a continuat până dimineaţă, la ora 9, când scenele Booha Mansion, The Pitch şi Dance Garden au închis festivalul.

O nouă ediţie, noi recorduri de înfrânt

Electric Castle creşte considerabil în fiecare an, la fel şi expertiza organizatorilor, dar şi pasiunea fanilor pentru festival. Deşi anii trecuţi vremea a îngreunat cu mult procesul logistic, organizatorii şi-au dat silinţa să transforme evenimentul într-o experienţă de neuitat pentru public, lucru care s-a văzut şi care i-a făcut pe fanii festivalului să cumpere abonamente chiar dinainte să fie anunţat line-up-ul.

Electric Castle 5 a stabilit un nou record de participare, susţinut de anticiparea şi eforturile logistice fără precedent. Suprafaţa de 220 mii de metri pătraţi a fost pregătită pentru orice fel de capriciu al vremii, cu 200 de tone de pietriş, 70 de metri de scoarţă de copac şi 20 de mii de pavaje tip portafloor, iar, pentru a asigura comunicarea în timpul festivalului şi buna funcţionare a echipamentelor, echipa tehnică a întins 25 de kilometri de fibră optică şi cablu UTP.

Apus de soare la Bonţida, văzut din Royal Wheel – Foto: Matei Edu / iConcert.ro

Festivalul şi-a subliniat relaţia personală pe care a reuşit să o dezvolte cu publicul de-a lungul anilor prin mesajele care se schimbau de câteva ori pe zi, mesaje prin care fie organizatorii comunicau cu publicul, fie preluau mesaje trimise de la aceştia prin intermediul hashtag-ului oficial din acest an, #ElectricCastle5. Astfel, am fost martorii declaraţiilor de dor, unor mesaje distractive de la petrecăreţi, ba chiar şi la o cerere în căsătorie şi un rămas bun emoțional de la Electric Castle 2017. Acum nu ne rămâne decât să începem, alături de organizatori şi artişti, numărătoarea inversă până la ediţia din 2018 şi să aşteptăm numeroasele surprize pe care aceasta ni le va rezerva.