Cea de-a 20-a ediţie festivalului Sziget a început pe 6 august 2012 chemând zecile de mii de iubitori ai muzicii şi distracţiei pe insula din Budapesta. După o zi dedicată muzicii autohtone a urmat „Ziua Zero” sau ziua metal care a adus pe scenele Sziget nume importante ale muzicii internaţionale precum Moonspell, Lacuna Coil, Hammerfall, Dimmu Borgir şi mulţi alţii.

Vezi cum a fost în zilele 1 şi 2, zilele 3 şi 4 şi ultima zi de Sziget Festival 2012!

Astfel ziua a început pentru noi cu o oprire la scena Petofi Radio Hungarian Music Main Stage, unde într-o arşiţă demnă de Bucureşti, trupa Ignite îşi desfăşura activitatea. Californienii de la Ignite au avut ocazia de a arăta de ce sunt în stare fanilor stilului melodic hardcore. Surprinzător de multă mişcare pentru ora şi mai ales căldura în care s-a desfăşurat concertul, dar până la urmă fanii adevăraţi vor sta şi în ploaie şi în soare pentru trupa favorită.

Pe portughezii de la Moonspell am avut ocazia să-i văd şi la B’ESTFEST într-un cadru mult mai aproape de stilul lor (noapte, lună plină, atmosferă calmă). Chiar dacă concertul de la Budapesta a avut loc într-o după-amiază de marţi, cu soare puternic, publicul a fost mai numeros decât la B’ESTFEST. În setlist-ul concertului s-au aflat foarte multe melodii de pe ultimul lor album, „Alfa Noir„.

Puţin peste ora 18:00 au urcat pe scena şi suedezii de la Hammerfall pe care i-am putut asculta şi anul trecut la Festivalul Peninsula. Cu un public ceva mai numeros decât la Moonnspell, suedezii au oferit un show pe cinste şi datorită melodiilor „Last man standing„, „Hearst on fire” sau „Let the hammer fall” pe care au ţinut să le cânte odată cu publicul. Totodată, Hammerfall a dovedit că îşi respectă fanii invitându-i la o sesiune de poze, autografe şi discuţii lângă scenă. Din păcate, trupa a anunţat că vor intra într-o pauză până în 2014 când vor reveni cu un material nou.

Lacuna Coil şi Ákos la Sziget Festival 2012

Tot o trupa pe care publicul român a avut ocazia s-o vadă anul acesta este şi Lacuna Coil. Italienii au urcat pe scenă undeva după ora 20:00, îmbracaţi fiind în uniformele lor specifice ultimului album, „Dark Adrenaline„. Printre piesele ce au avut priza mare la public se numără şi „Heavens a lie„, „Give me something more” sau „Trip the darkness”.

Comunicarea cu publicul a fost la limita acceptabilului, Cristina a jucat o farsă publicului şi cam atât. Ultima piesă din setlist a fost „Spellbound”, cu un feedback foarte pozitiv din partea publicului. Ce am observat la acest concert este ca s-au cântat destul de multe piese vechi spre deosebire de setlist-ul din România unde s-a pus un accent mai pronunţat pe noul album.

Între timp, pe scena principală concerta Ákos, un artist maghiar foarte îndrăgit aici la Budapesta. Concertul Ákos a început la ora 20:00 şi a durat aproximativ 2 ore şi 40 de minute, timp în care publicul a fost ţinut în priză cu melodii ritmate, un fel de pop-rock care prinde la mase. Artistul va concerta anul acesta şi pe scena Peninsula, în a treia zi de festival pe 25 august 2012. „Am venit pentru Moonspell şi Ákos, pentru mine acest om este un geniu„, ne-a spus Jofia, o fană maghiară a artistului.

Sziget Festival va continua până pe 13 august 2012. Pe scenele festivalului vor urca în zilele următoare: Hurts, Placebo, Korn, The Stone Roses, The Killers, Snoop Dogg, LMFAO, Axwell, Caro Emerald şi mulţi alţii.